Frânează… verde – Plăcuțele fără cupru sunt mai eco și mai eficiente

Plăcuțele Ferodo Eco-Friction

Tu știi să frânezi? Ții piciorul apăsat pe frână și când intră în acțiune ABS-ul sau te sperii de vibrații și zgomot și îl retragi? Un test simplu în care ți se spune să frânezi ca și cum ai fi într-o situație limită, va demonstra că un șofer de rând nu știe să reacționeze când ești pus față-n față cu iminența unui accident. A fost și testul derulat în cadrul unei demonstrații care arată că plăcuțele eco, fără cupru, realizate de Federal-Mogul Motorparts, sunt mai eficiente ca acelea care conțin cupru.

Primul producător auto care a ales plăcuțele Ferodo Eco-Friction a fost Daimler, montând componentele pe limuzina sa de clasă medie Clasa C, în 2014. Mercedes, Audi și FCA i-au călcat ulterior pe urme. Numeroși producători auto se bazează astăzi pe Federal-Mogul, echipând astfel mașinile lor cu piese construite cu materiale Ferodo Eco-Friction.

Audi A4, Volksagen Golf VI, Fiat 500, Renault Captur și utilitarele Fiat Ducato și Peugeot Boxer sunt câteva dintre vehiculele care utilizează astăzi plăcuțele realizate de compania înființată în 1899 la Detroit.

Plăcuțele Ferodo Eco-Friction

Pentru că legislația din unele state americane impune eliminarea cuprului din componența plăcuțelor de frână din cauza impactului lor negativ asupra mediului, producătorii de piese auto sunt obligați acum să reducă prezența acestui material la 5% din greutatea totală a plăcuței. Legea va fi valabilă la nivel global începând cu 2025. Federal-Mogul a anticipat tendințele. Plăcuțele “verzi” renunță la utilizarea cuprului, pe care plăcuțele fără azbest îl folosesc în proporție de 5-20%, Ferodo Eco-Friction_Brake padspentru o rezistență superioară, pentru un nivel de zgomot redus și pentru limitarea vibrațiilor transmise în habitaclu. Testele au demonstrat că prezența cuprului în componența plăcuțelor poate influența negativ nivelul oxigenului din apă.

A fost nevoie de 5 ani de teste în centrele tehnice Federal-Mogul din SUA și Asia, pentru a găsi materiale care pot înlocui cuprul în componența plăcuțelor de frână, fără a compromite însă, performanța. Acestea includ acum până la 30 de materiale diferite. Sulfuri de metal, minerale, materiale abrazive, fibre, particule ceramice și anumite tipuri de grafit mențin caracteristicile de uzură și fricțiune ca în cazul plăcuțelor care utilizează cuprul. Produsele Ferodo Eco-Friction pentru piața OE (Original Equipment) sunt produse exclusiv în uzina de la Mondovi, Italia. Plăcuțele de frână pentru piața aftermarket sunt produse la Mondovi, dar și în alte centre din lume, cum ar fi cel din Republica Cehă.

Pe circuitul NAVAK Driving Academy, clienții și jurnaliștii au testat performața plăcuțelor de frână Ferodo Eco-Friction. Testele au fost derulate la volanul a două autoturisme identice, Volkswagen Golf VII, propulsate de unități 1.6 TDI cu transmisie automată DSG. Ambele au fost echipate cu discuri și plăcuțe de frână noi. Sistemele GPS aflate la bord au măsurat viteza și distanța de frânare de la 80 km/h până în momentul opririi vehiculelor.

Află AICI rezultatele testelor de frânare comparative.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

B13 – O noutate la GMOTO

B13 – O noutate la GMOTO. Indiferent de anotimp, merită să ai grijă de curățenia și starea mecanică a motocicletei tale. Vara,

Chery Cars China

Chery ar putea construi o uzină în Turcia

Turcia se află în etapele finale ale discuțiilor privind o investiție Chery, după ce guvernul țării a curtat producătorii auto chinezi pentru

Scroll to Top