Frankfurt Live: Kia Stonic este noul crossover de clasă mică al casei coreene




stonic (1)

Kia Stonic este numele noului SUV de oraș al casei coreene, poziționat sub actualul Sportage. În România, noul SUV de oraș va sosi în prima parte a lui 2018.

Realizat în Europa, la Frankfurt, designul noii Kia Stonic adoptă o direcție dinamică, cu numeroase detalii stilistice inspirate de la conceptul Provo, lansat în 2013. Noul SUV de segment B nu trebuie confundat cu crossoverul hibrid Kia Niro, care afișează un design distinct. Kia va oferi 20 de combinații cromatice, caroseria și plafonul putând fi specificate în nuanțe contrastante.

Identic din punct de vedere tehnic cu recent lansatul Hyundai Kona, noul SUV de clasă mică va fi produs în Coreea de Sud și va înlocui în gama Kia monovolumul Venga, segmentul MPV-urilor fiind unul din ce în ce mai nepopular. Cel mai probabil, apariția lui Stonic va duce și la eliminarea lui Soul din programul de modele european. Numele Stonic este o combinație între termenii englezi Speedy și Tonic (rapid și tonic – n.r.).

În ceea ce privește dimensiunile exterioare, noua Kia Stonic va afișa o lungime apropiată de cea a unui Nissan Qashqai din prima generație. Cu alte cuvinte, Stonic va avea 4.140 mm lungime, 1.760 mm lățime și 1.520 mm înălțime, cu un ampatament de 2.580 mm, fiind situat la limita superioară a clasei mici. Oferta de spațiu este peste media segmentului, inclusiv pe locurile din spate, care se bucură de guri de ventilație dedicate și de un slot USB. Portbagajul cu podea dublă standard are un volum cuprins între 352 și 1.255 litri. La nivel ergonomic, majoritatea funcțiilor sunt concentrate în jurul centralei multimedia (combatibilă cu standardele Android Auto și Apple CarPlay) cu touchscreen de 7 inch, poziționat deasupra consolei centrale.

La baza gamei vor sta un motor aspirat pe benzină de 1,2 litri și 84 CP, respectiv unul de 1,4 litri și 99 CP programul fiind completat de noua unitate turbo T-GDI cu trei cilindri de 1 litru și 120 CP/172 Nm (consum mediu 5,0 l/100 km), la care se va adăuga un diesel de 1,6 litri și 110 CP (consum mediu 4,2 l/100 km). Tracțiunea va fi exclusiv față, un sistem 4×4 nefiind oferit nici opțional. Cu excepția motorului de bază de 84 CP, toate celelalte modele vin standard cu tranmisii manuale cu șase trepte, o cutie cu dublu ambreiaj fiind disponibilă opțional pentru modelul turbo de 120 CP.

stonic (4)

Adaugati comentariu