Constructorii auto și granzii din tehnologie sunt într-o cursă de dezvoltare a funcțiilor autonome. “Roboții greșesc mai puțin ca oamenii”, susțin ei. Dar cât de utilă este funcția de frânare automată?
Un studiu făcut de Institutul de Siguranță a Autostrăzilor din SUA trece cifre impresionante în contul funcției de frânare automată. Tehnologia poate reduce semnificativ riscul de coliziune față-spate.
Citește despre:
Sisteme de siguranță active/pasive
Studiul a luat în considerare vehicule produse de General Motors construite între 2013 și 2015, dotate cu o funcție de avertizare la coliziunea față-spate. Rezultatele arată că avertizarea la coliziune și frânarea automată reduc riscul impactului cu până la 43%, față de modelele care nu sunt echipate cu aceste funcții.
Aceste mașini au avut rezultate cu 64% mai bune față de mașinile neechipate cu tehnologia respectivă, în ceea ce privește vătămarea ocupanților.
Modelele echipate doar cu funcția de avertizare, dar fără cea de frânare automată, au performat cu 17% mai bine decât cele fără această funcție.
Citește despre:
Maneta buclucașă – Ce pățești dacă nu o folosești
Pe lângă reducerea numărului de accidente, tehnologia reduce și riscul sau gradul de vătămare a celor aflați la bord. Acest lucru se datorează faptului că șoferul este avertizat în cazul în care se apropie de mașina din față, iar acesta poate reduce viteza sau poate chiar să oprească la timp, evitând impactul.
Cel mai recent studiu a vizat modele Acura, Fiat Chysler, Honda, Mercedes-Benz, Subaru și Volvo. În cazul modelelor acestor brand-uri auto, avertizarea la coliziune, însoțită de frânarea de urgență, a redus riscul de coliziune față-spate cu 50%, iar riscul de vătămare a fost, la rândul său, redus cu 56%.
Începând cu septembrie 2022, 20 de producători auto vor oferi tehnologia de frânare automată ca dotare standard la modelele din gamele lor.
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…