Furnizorii auto vor ca mașinile cu combustibili regenerabili să poată fi vândute în Europa și după 2035

Piese auto Autonet CLEPA furnizori

CLEPA, Asociația Europeană a Furnizorilor din Industria Auto, s-a alăturat altor 29 de semnatari din industrie în solicitarea adresată Comisiei Europene de a revizui standardele UE privind emisiile de dioxid de carbon pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare, și să recunoască oficial combustibilii regenerabili drept soluții, alături de electrificare.

Deși susține mobilitatea electrică drept principală cale către decarbonizare, declarația CLEPA subliniază că excluderea combustibililor regenerabili din normele privind emisiile de CO2 riscă să încetinească investițiile și să submineze obiectivele climatice.

Printre propunerile cheie înaintate de asociație se numără permisiunea includerii combustibililor regenerabili în calculul reducerii emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi, introducerea unui factor de corecție a carbonului pentru a reflecta ponderea lor crescândă în mixul de combustibili al UE și clasificarea vehiculelor care funcționează exclusiv cu combustibili regenerabili ca vehicule cu emisii zero, permițând intrarea acestora pe piață înainte de 2030. Semnatarii solicită, de asemenea, o definiție unificată a „combustibilului regenerabil” la nivelul UE și o traiectorie pe termen lung pentru creșterea constantă a cerințelor de reducere a emisiilor de CO2.

CLEPA notează că aceste măsuri sunt esențiale pentru a crea certitudini în materie de reglementare, pentru a stimula investițiile și pentru a crește producția de combustibili regenerabili în întreaga Europă. Integrarea combustibililor regenerabili în reglementarea privind emisiile de CO2 pentru vehiculele utilitare ușoare este esențială nu numai pentru atingerea eficientă a obiectivelor climatice ale Europei, ci și pentru consolidarea inovării, a capacității industriale și a competitivității în sectorul furnizorilor de componente auto.

Oficialii asociației arată că furnizorii din industria auto se confruntă cu provocări din ce în ce mai mari, printre care se numără întreruperea lanțurilor de aprovizionare și reglementările restrictive ale UE. Odată cu așteptata prezentare de către Comisie a „Pachetului auto”, pe 10 decembrie 2025, președintele CLEPA, Matthias Zink, își dorește promovare mai puternică a întreprinderilor europene.

„Ambițiile climatice ale Europei depind de inovare, iar furnizorii din industria auto sunt forța motrice din spatele tranziției ecologice. Pentru a avea succes trebuie să punem în practică pe deplin neutralitatea tehnologică. Industria are nevoie de libertatea de a se orienta către cele mai eficiente tehnologii. Acest lucru necesită mai mult decât investiții corporative în cercetare și dezvoltare, lanțuri de aprovizionare și producție. Este nevoie și o colaborare reală cu factorii de decizie. Europa trebuie să răspundă dinamismului industriei cu politici care să deblocheze progresul real și competitivitatea”, a menționat Matthias Zink în timpul desfășurării celei de a 10-a ediții a CLEPA Innovation Awards.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top