Coreenii prezintă la Geneva un SUV mic cu propulsie electrică și autonomie de 470 km: Hyundai Kona Electric.

Hyundai Kona Electric este al doilea SUV electric din Europa al concernului Hyundai-Kia, după Kia Soul EV. Noul model are toate șansele să devină un real succes: Hyundai are tradiție atât în sistemele de propulsie electrică (vezi Ioniq), cât și în fabricarea de SUV-uri: coreenii au început să fabrice SUV-uri acum 17 ani, reușind să comercializeze peste 1,5 milioane de exemplare până în prezent. Kona Electric ”îi va ține de urât” în gama Hyundai sedanului compact Ioniq care, pe lângă propulsia electrică, poate fi comandat și în versiune hibrid și PHEV.

Hyundai Kona Electric

 

Dacă vă place Kona, bucurați-vă: caroseria versiunii electrice este comună cu a variantei cu motor clasic, singura diferență evidentă fiind la grila frontală, care este plină (nu mai trebuie răcite radiatoarele). Cei mai atenți dintre noi vor observa și farurile, care au exclusiv tehnologie full-LED.

 

 

 

Hyundai Kona Electric

 

Sub capotă pot lucra două motoare electrice, la alegere. Propulsorul de bază dezvoltă 135 CP și 395 Nm, este alimentat de o baterie Li-polimer de 39,2 kWh (până la 300 km autonomie), accelerează până la 100 km/h în 9,3 s și atinge 167 km/h.

 

 

Hyundai Kona Electric

 

Motorul de top produce 204 CP și un cuplu identic, de 395 Nm și ajută micul SUV să sprinteze până la 100 km/h în 7,6 secunde. Viteza maximă rămâne neschimbată (167 km/h), dar acumulatorul mai mare, de 64 kWh, extinde autonomia până la 470 km. Pe lângă micul SUV electric, coreenii îl mai au în gamă pe Ioniq, singurul model de pe piață disponibil cu trei variante de propulsie: hibrid, PHEV și electric.