Cancelarul german Friedrich Merz a trimis o scrisoare Comisiei Europene îndemnând-o să mențină opțiunile tehnologice deschise pentru industria auto chiar și după 2035.
Prin solicitarea sa, cancelarul Merz devine un avocat al companiilor auto care devin tot mai vocale în a cere Comisiei Europene să le permită atingerea obiectivelor climatice prin utilizarea tuturor tehnologiilor necesare, nu doar prin dezvoltarea mașinilor electrice.
„Este vorba, mai presus de toate, de a obține o compatibilitate bună între competitivitate și cerințele pe care le impunem în materie de protecție a climei”, a declarat Merz într-o conferință de presă susținută pe 28 noiembrie.
Conservatorii lui Merz și social-democrații aflați la guvernare doresc ca UE să permită vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV), vehiculele electrice cu autonomie extinsă (EREV) și vehiculele convenționale „extrem de eficiente” chiar și după 2035, când interdicția va intra în vigoare.
Friedrich Merz s-a declarat de mult timp un susținător al industriei auto germane în ceea ce privește relaxarea obiectivului de emisii, dar social-democrații, partenerul minoritar al coaliției, au fost mai divizați în această privință.
„Obiectivul nostru ar trebui să fie o reglementare neutră din punct de vedere tehnologic, flexibilă și realistă privind emisiile de CO2, care să îndeplinească obiectivele UE în materie de protecție a climei fără a pune în pericol inovarea și crearea de valoare industrială”, a scris Merz în scrisoarea care a ajuns la biroul președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, pe 28 noiembrie.
Conform Bloomberg, scrisoarea lui Merz solicită modificări profunde ale planului inițial al lui von der Leyen de a interzice vehiculele cu motor cu ardere internă până în 2035. „Trebuie să luăm în considerare emisiile întregului parc auto de autoturisme, adică înmatriculările noi și vehiculele existente”, a scris Merz.
În acest context, grupul de lobby în favoarea mediului Transport & Environment a acuzat Berlinul că se agață de trecut cu o decizie care nu va face decât să agraveze problemele producătorilor de automobile.
„Oricine crede că Germania va putea asigura locuri de muncă și crearea de valoare în viitor cu tehnologia motoarelor cu ardere internă, care este deja depășită astăzi, închide în mod deliberat ochii la realitate”, a declarat Sebastian Bock, directorul T&E Germania.
Totodată, poziția Germaniei nu este susținută total de alte state europene. Chiar și țări cu o industrie auto foarte dezvoltată, precum Franța sau Spania, au transmis Comisiei că susțin planurile deja stabilite de a interzice comercializarea mașinilor cu motoare cu ardere internă, înclusiv HEV, PHEV sau EREV în 2035.






