Grupul Volkswagen pregătește o restructurare care implică o reducere cu nu mai puțin de trei miliarde de euro a costurilor.
Consiliul de Supraveghere al grupului Volkswagen va discuta într-o ședință programată marți, 13 iunie 2023, un plan de reducere a costurilor cu 3 miliarde de euro. Conform Bloomberg, planul va fi prezentat în cadrul unui eveniment care este programat pentru 21 iunie.
Prima informație cu privire la un plan de restructurare a venit pe 18 mai de la șeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, care le-a trimis colegilor săi o notificare prin care îi informa că „marca noastră – în ciuda tuturor punctelor sale forte – nu se află încă pe o bază economică suficient de solidă. (…) Trebuie să creăm profituri bune, competitive în vremuri de criză și într-o lume volatilă”.
„Presiunea este în creștere. Marca Volkswagen trebuie să acționeze”, le-a mai scris Schaefer subalternilor săi lăsând să se înțeleagă că, la rândul său, are de înfruntat critici ale șefilor grupului german și ale acționarilor.
În acest context, Daniela Carvallo, șefa comitetului angajaților Volkswagen a declara pentru publicația germană Handelsblatt că planul i-a fost adus la cunoștință, însă nu cunoaște detalii concrete.
„Rentabilitatea și siguranța locului de muncă sunt obiective la fel de importante și comune (n.n. – pentru companie). (…) Dar nu există planuri în această direcție (n.n. – a unor eventuale disponibilizări)”, menționa ea.
Acum, Bloomberg notează că planul de reducere a costurilor cu circa trei miliarde de euro va viza atât marca Volkswagen, cât și Audi, Cupra și Skoda. Mai mult chiar, șeful întregului grup german, Oliver Blume, își dorește ca acest plan să includă măsuri menite să reducă dublarea unor activități și o mai bună utilizare a capacității instalate din fabricile germane, în special cele care produc modele Audi și Volkswagen.
– Planuri de restructurare a mărcii Volkswagen. Ținta, creșterea profitului
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…