Planuri de restructurare a mărcii Volkswagen. Ținta, creșterea profitului

Volkswagen

Într-o notificare trimisă șefilor Volkswagen, CEO-ul mărcii germane, și-a anunțat intenția de a restructura activitatea companiei pentru a crește eficiența și rentabilitatea.

În urma rezultatului financiar din primul trimestru, considerat slab, marca Volkswagen va trece printr-o reorganizare a activității. „Putem vedea că marca noastră – în ciuda tuturor punctelor sale forte – nu se află încă pe o bază economică suficient de solidă”, a scris Thomas Schaefer, CEO-ul brandului german într-un document trimis colegilor săi din conducere și ajuns în posesia Reuters.

În același document, șeful mărcii principale a grupului Volkswagen notează că „trebuie să creăm profituri bune, competitive în vremuri de criză și într-o lume volatilă”.

Reacția managerului vine după ce, deși avea ca țintă o rentabilitate a vânzărilor de 6,5%, compania a reușit în primul trimestru să genereze doar una de circa 3%.

„Presiunea este în creștere. Marca Volkswagen trebuie să acționeze”, a mai scris Schaefer subalternilor săi lăsând să se înțeleagă că, la rândul său, are de înfruntat critici ale șefilor grupului german și ale acționarilor.

Deocamdată, CEO-ul mărcii Volkswagen consideră că rezultatul obținut în primul trimestru din 2023 a fost afectat de mediul de afaceri provocator, inclusiv existența unui risc de recesiune, de conflictele geopolitice, lanțurile de aprovizionare instabile și prețurile în creștere pentru materii prime și la energie.

Publicația germană Handelsblatt scrie și ea că planurile de restructurare ale Volkswagen implică reduceri de costuri și acțiuni menite să crească rezultatele anuale cu cel puțin trei miliarde de euro. Jurnaliștii au citat, de asemenea, surse din cadrul companiei care au declarat că planurile nu implică o reducere a locurilor de muncă.

În acest context, Daniela Cavallo, șefa comitetului angajaților Volkswagen a declarat pentru Handelsblatt că planul i-a fost adus la cunoștință, însă nu cunoaște detalii concrete.

„Rentabilitatea și siguranța locului de muncă sunt obiective la fel de importante și comune 9n.n. – pentru companie. (…) Dar nu există planuri în această direcție (n.n. – a unor eventuale disponibiliză”, a menționat ea.

Documentul trimis de Thomas Schaefer menționează printre altele că detaliile restructurării vor fi elaborate și decise în și lunile viitoare, însă printre măsurile luate în calcul se numără creșterea sinergiilor dintre mărcile grupului pentru a putea dezvolta și produce împreună anumite vehicule, inclusiv utilizarea unor platforme comune.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top