Herghelia Autotehnica: Mitsubishi Lancer EVO IX de 730 CP

Unul dintre actorii principali ai Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop este Paul Andronic. Pilot de succes, Paul este și artizanul principal din spatele armei sale de temut: Mitsubishi-ul Autotehnica.

Paul Andronic este campion național al clasei H (clasă care permite efectuarea celor mai complexe modificări asupra automobilelor de concurs) și vice-campion național absolut în clasamentul general. Singurul rival care i-a pus probleme în ultimii doi ani a fost reșițeanul Lucien Hora, pe un monopost Lola F3000, bolid ce face legea în competițiile de tip hill climbing, în Europa. Paul e astfel cel mai rapid pilot pe un automobil clasic, carosat, secretul său fiind un Mitsubishi Lancer Evo IX.

După un sezon 2011 excelent pentru Andronic, ne-am decis să încercăm să-l „descoasem“ și să prezentăm implicațiile conceperii, construirii, întreținerii și pilotării unei mașini campioane. Asta pentru că Paul, pe lângă aptitudinile deosebite de pilot pe care le posedă, este un foarte bun inginer, care a coordonat un proiect cu adevărat special în România, construirea unui vehicul de competiții ultra-performant. Totul s-a petrecut în fieful atelierului Autotehnica, marcă de rezonanță în automobilismul sportiv din România.

Povestea a început în anul 1995, când Horia Andronic, tatăl lui Paul, fost pilot de succes în campionatele de circuit de dinainte de 1989, a pus bazele echipei Autotehnica. Călăuzit de pasiunea și dedicația părintelui său, Paul i-a călcat pe urme, iar în 1998 a debutat în campionatul de viteză pe traseu montan (VTM – actualul CNVC Dunlop) la bordul unui Fiat Abarth 130 TC. Au urmat apoi sezoane alergate pe un Fiat Uno Turbo, Ford Escort și un Ford Escort Cosworth, pentru ca în 2003 Paul să treacă pe o spectaculoasă Lancia Delta Integrale.  

După ce a încântat pasionații de automobilism din România timp de șase sezoane la bordul legendei italiene, Paul a avut parte de un moment de cotitură, care urma să-i marcheze cariera în continuare. Acesta s-a întâmplat la Râșnov, în 2008, când într-o urcare de recunoaștere a traseului, Paul a apelat la mașina unui bun prieten. Era vorba de un Mitsubishi Lancer Evo IX, de stradă, iar Paul rememorează momentul ca pe un fel de dragoste la prima vedere.

Impresionat de-a dreptul de manevrabilitatea și de cât de echilibrată era o mașină fără modificări after market, pilotul bucureștean a înțeles că e timpul pentru o nouă etapă în dezvoltarea carierei sale. Înarmat cu entuziasm și sprijinit de experiența deosebită a lui Horia Andronic, Paul a demarat proiectul Lancer Autotehnica. Țelul era clar: un motor capabil să dezvolte 500 CP, echipat cu o cutie de viteze secvențială. După achiziționarea automobilului din SUA, a început o muncă asiduă și după multe încercări, mașina s-a prezentat la start în 2009, tot la Râșnov. 

A urmat apoi un moment de cumpănă în viața lui Paul, când soarta a decis să i-l răpească pe cel care i-a fost părinte și mentor. Fără sprijinul tatălui său, Paul nu a cedat, ba mai mult, a preluat frâiele Autotehnica, pentru a duce mai departe pasiunea familiei Andronic. Iar cum așchia nu a sărit departe de trunchi o dată, istoria este pe cale să se repete, fiul lui Paul luând deja contact cu lumea fascinantă în care tatăl său este campion. De altfel, pentru toți cei care au văzut jucăria de pluș de pe levierul frânei de mână (element atipic într-o mașină de concurs), venim cu precizarea că aceasta este talismanul pe care Paul l-a primit de la fiul său și la care ține în mod special.

Revenind la momentul 2009, deși mașina ajunsese la o evoluție impresionantă, Paul a hotărât să urce încă o treaptă, iar pentru sezonul 2010 a apelat la ajutorul celor de la Racing Code (Alex și Sebastian) pentru reconfigurarea electronicii mașinii. Toată munca din intersezon a dat roade, greutatea fiind scăzută până la 1.230 kg, iar puterea crescută până la 530 CP. Rezultatele nu au întârziat să apară, Paul trecându-și în cont titlul de campion al grupei H și de vice-campion al clasamentului Open. 

După terminarea campionatului 2010, team-ul Autotehnica a fost băgat în ședință. Scopul? Se putea mai mult; nivelul de cunoștințe acumulat de-a lungul anilor de echipa tehnică formată din domnii Petre Popescu, Niculae Iordache, Romică Dubină, Cornel Lică , Dănuț Vișan și regretatul Vlad Iosipescu (a cărui memorie a fost cinstită de Paul pe parcursul acestui sezon) permitea accederea la o nouă evoluție pentru Mitsubishi. Zeci de ore de proiectare, încercări nemumărate, modificări curajoase și inovații proprii. Cele mai performante componente și un automobil echilibrat excelent dinamic. După o muncă susținută, sezonul 2011 al CNVC Dunlop a fost început de Paul Andronic cu 620 CP putere maximă la roți (730 CP puterea motorului), o greutate de doar 1.160 kg și doar 2,3 secunde de la 0 la 100 km/h, și a fost încheiat cu titlul de campion național. O performanță ce face cinste unui nume de referință al automobilismului românesc: Andronic.

Adaugati comentariu