Honda Civic GT 1.8 i-VTEC 140 CP

Pe final de generație Civic și-a descoperit latura generoasă, adăugând facelift-ului primit recent, un nivel de echipare complet și o etichetă interesantă de preț.

Anul viitor Honda va lansa o noua generatie de Civic. Am vazut cateva poze spion, cateva randari si concluzia la care am ajuns este ca japonezii se cam grabesc degeaba. Daca Volkswagen poate schimba doua chestii la Golf V si sa il treaca drept Golf VI, Honda ar trebui sa pastreze acest Civic in productie pana in ziua in care vom extrage ultimul baril de petrol din scoarta teresta. Pentru un model cu o vechime de cinci ani, e de-a dreptul spectaculos cate priviri se lipesc de el intre doua semafoare. Nu trebuie sa fii un geniu ca sa realizezi ca designul lui Civic pare a fi imun la trecerea timpului, o situatie rarisima in familia masinilor de “masa”. Sigur, ca orice model, el a trecut deja printr-un process de face lift, dar vorbim despre modificari stilistice minore, greu de reperat daca nu ai timp de pierdut pe langa masina. In plus fata de mentionatul face lift, modelul de test beneficiaza si de un set de repere grafice speciale ce vin la pachet cu echiparea GT, printre care se numara grila radiatorului tip Type R si jantele gri cu model special. 

Avantgarda nipona

In interior, nici face lift-ul de care vorbeam mai sus si nici trecerea timpului nu par sa fi diluat atmosfera de ansamblu. Raportat la concurenta din segmentul compact, Civic este ca in smartphone versus un telefon mobil cu antena retractabila. Te asezi pe locul soferului, invarti cheia pana la capat, apesi pe butonul rosu de start si trei displayuri electronice se trezesc la viata. Prima oara e normal sa fii un pic dezorientat, dar asta doar pana cand realizezi ca fiecare display prezinta o categorie distincta de informatii si rareori e nevoie de sa treci de la unul la altul. 

Cel de sus spre exemplu,joaca rolul unui heads up display, pentru ca soferul sa poata consulta viteza si cate puncte “eco” primeste fara sa piarda drumul din vedere. Respecand aceeasi filozofie au fost plasate si comenzile sistemului de climatizare, imediat in dreapta volanului pentru a putea fi operate in mers in conditii de siguranta. 

Prin urmare, consola centrala a ramas doar cu butoanele asignate sistemului audio, inconjurate de un plastic destul de dur, susceptibil zgarieturilor. Undeva trebuia sa vada cateva “riduri” dupa cei cinci ani de activitate.  

Oferta de spatiu pe bancheta se incadreaza in normele clasei compacte cu cateva plusuri interesante in dreptul versatilitatii. Spre exemplu bancheta poate fi pliata in sus, eliberand sufficient spatiu pentru a transporta cateva biciclete sau chiar un scuter. Sistemul se numeste “Magic Seats” si pana acum doar Honda s-a gandit la el. Gratie unei punti spate “compacte” in configuratie semi-rigida, volumul portbajului a avut de castigat cu o cifra standard de 407 l, una dintre cele mai bune valori din segment.

Benzina sau benzina?

O privire scurta pe lista de motorizari si e destul de evident ca Honda nu prea crede in varietate, sau cel putin in motoarele diesel. In lipsa cererii pentru propulsorul diesel de 2.2 l preluat de la Acord, Civic poate fi comandat doar in versiunea pe benzina, fie cu un motor de 1.4 l si 100 CP, fie cu un 1.8 de 140 CP.  

Pentru a simplifica si mai mult alegerea unui eventual client eu va recomand sa va indreptati atentia catre cel din urma. Aflat si sub capota modelul de test, propulsorul 1.8 i-VTEC este, din punctul meu de vedere, cel mai reusit propulsor aspirat din clasa compacta. Cu 140 CP si sistemul de distributie variabila i-VTEC, acest 1.8 are doua fete, si nu in sensul rau. 

Prima este cea ecologista, care se manifesta cu conditia sa mangai acceleratia si sa nu sari de 3000 rpm, caz in care vei obtine un consum de 8 l/100 km in oras si 5-6 l/100 km afara. Pentru cea de-a doua trebuie sa uiti de topirea calotelor glaciare si de pretul benzinei, sa urci acul turometrului sus de tot aproape de zona rosie si sa te bucuri de coloana sonora. 

Honda stie sa faca motoare pe benzina cu apetit pentru turatii, iar acest 1.8, desi nu ma convinge sa ii iert pe japonezi ca au renuntat la Type R, se potriveste de minune cu personalitatea lui Civic. Cat timp il muncesti in zona in care poate da tot ce poate, Civic-ul stie sa insire viraj dupa viraj, sustinut si de o suspensie catre latura rigida si o directie cu feedback bun. 

Pe denivelari, puntea spate semirigida are obiceiul de a reactiona cam nervos, dar asta va deranja mai mult pe cei de pe bancheta si mai putin pe sofer. Trecand la partea mai pragmatica, cea a cifrelor, acest Civic 1.8 GT va poate scoate din buzunare 18.575 euro cu TVA inclus. Stiu, nu e deloc putin pentru o compacta cu motor pe benzina, dar luand in considerare concurenta echipate asemnantor pretul nu este deloc rau.

Date tehnice: Honda
Civic
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.8 i-VTEC
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1190/1750
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4245/1765/1460
Ampatament 2620
Volum portbagaj [l] 415 (1350)
Motor si transmisie
Tip motor 1.8 i-VTEC
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1799
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 103(140)/6300
Cuplu max. [Nm/rpm] 175/4300
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 205
0-100 km/h [s] 8.9
Consum urban/extra/mixt 8.4/5.5/6.6
Emisii CO2 [g/km] 156

Adaugati comentariu