Test drive – Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 CP

Mai mult spaţiu şi mai multă sportivitate. Aceasta este formula prin care Honda vrea să schimbe radical imaginea monotonă a break-urilor.

  • Spatiu interior/portbagaj de top
  • versatilitate de neegalat in segment
  • prestatie dinamica placuta
  • designe exterior reusit
  • Pozitie la volan prea inalta
  • vizibilitate generala modesta

După ce ne-a obişnuit cu lecţia de design futurist aplicată pe ultimele generaţii Civic, inginerii niponi au trebuit să găsească noi oportunităţi în clasa compactă, iar rezultatul se cheamă Civic Tourer. Dacă acest nume pare exagerat atunci când facem legătura cu propulsorul de sub capotă, nu acelaşi lucru putem spune şi despre felul în care japonezii au reuşit să deseneze exteriorul. Maşina este construită mai elaborat decât ar fi o simplă extensie a zonei spate, iar acest lucru se vede atât prin continuitatea de care se bucură liniile ce compun acest design sofisticat, dar mai ales atunci când luăm contact cu interiorul.

Spaţiul, ultima frontieră…

Habitaclul păstrează în linii mari caracteristicile estetice cu tentă futuristă specifice Civic, dar aduce un plus substanţial de spaţiu ce vizează întreaga jumătate-spate a maşinii. Materialele nu sunt de top, dar calitatea fabricaţiei este bună şi completată armonios de un layout interesant al planşei de bord. Vizibilitatea are de suferit către extremităţile spate, lucru care se poate rezolva însă eficient cu ajutorul sistemului video pentru marşarier, o dotare care ar trebui bifată aşadar în lista de opţionale.

Dacă scaunele faţă sunt decente ca rezultat al încercării de a fi deopotrivă confortabile şi eficiente la capitolul susţinere laterală, bancheta spate este o adevărată minune inginerească. Pasagerii acestor locuri beneficiază de un spaţiu suficient, în special la nivelul picioarelor. Totuşi, dacă este folosită la capacitatea maximă de trei persoane, bancheta nu mai oferă confortul dorit, însă acest lucru are legătură strict cu limitările impuse de dimensiunile specifice unei maşini de clasă compactă, cum este Civic. Sistemul Magic Seats este cel care face ca bancheta să fie extrem de uşor de configurat în funcţie de necesităţi, oferind posibilitatea de a obţine un portbagaj cu podea plată sau un extra-spaţiu în habitaclu pentru obiectele foarte voluminoase.

Relocarea rezervorului şi avansarea acestuia undeva sub scaunele faţă a adus posibilitatea de a crea încă un spaţiu de depozitare însemnat, chiar în podeaua portbagajului. În cifre, volumul de încărcare oferit de Civic Tourer este impresionant şi demn de un adevărat etalon al clasei:  1.668 de litri.

Aspiraţii sportive

Numele Sport asociat unui motor aspirat pe benzină cu capacitatea de 1.8 litri, nu este, de cele mai multe ori, o soluţie care să ofere încredere. Cu 140 CP şi o transmisie cu şase trepte etajată perfect, maşina nu se mişcă însă deloc rău. Motorul trage bine pe o plajă întinsă de turaţii, este silenţios şi a dovedit că poate fi capabil de un consum apropiat de cel declarat, lucru posibil ce-i drept, în condiţii de exploatare destul de „eco“.

Interesant este consumul urban ce se poate  menţine fără probleme sub limita a 10 litri, un rol important avându-l aici sistemul stop-start pe care îl găsesc mai eficient şi mai precis în funcţionare comparativ cu cele prezente pe compactele germane non-premium. Şi totuşi, sportivitatea la care face referire denumirea maşinii nu are legătură strict cu motorizarea, ci mai degrabă, cu o sumă de aptitudini ce fac din Civic Tourer o maşină mai plăcută de condus decât sunt cele mai multe maşini din acest segment. Contribuţia la această stare o are setarea suspensiei şi direcţiei, ce aduc o agilitate foarte bună în condiţiile în care confortul de rulare nu pare a fi deloc afectat. În plus, cel de la volan are posibilitatea de a interveni asupra comportamentului maşinii prin intermediul unui sistem care controlează amortizoarele spate şi sistemul de direcţie, oferind trei moduri de lucru: Dynamic, Normal şi Comfort.

Dezvoltatorii acestui model se pare că au muncit suficient de mult cât să poată scoate pe piaţă un break interesant şi suficient de pregătit care să poată pune probleme concurenţei majoritar europene. Argumentele lui Civic Tourer încep cu personalitatea, rafinamentul şi caracteristicile dinamice echilibrate, dar şi cu un interior la care modularitatea şi oferta de spaţiu sunt gata să definească noi standarde în segment.

Date tehnice: Honda
Civic Tourer
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.8 i-VTEC
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1280/1790
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4535/1770/1480
Ampatament
Volum portbagaj [l] 624 (1668)
Motor si transmisie
Tip motor 1.8 i-VTEC
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1798
Sistem alimentare injectie directa
Putere max. [kW(CP)/rpm] 105(142)/6500
Cuplu max. [Nm/rpm] 174/4300
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 210
0-100 km/h [s] 9.4
Consum urban/extra/mixt 7.8/5.5/6.4
Emisii CO2 [g/km] 149

Adaugati comentariu