Honda consolidează oferta de modele Eco

Honda a lansat un nou concept de vehicul electric, botezat Fit EV și o nouă platformă de dimensiuni medii pentru un vehicul hibrid de tip plug-in. Evenimentul s-a petrecut cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles.

Ambele vehicule fac parte din strategia companiei Honda de reduce a emisiilor poluante prin intermediul unor produse inovatoare, capabile de un management eficient al energiei necesare funcționării unui automobil.

Conceptul Fit EV prefigurează modelul de serie care va purta același nume și care urmează să fie lansat în 2012 în SUA și în Japonia. Cel de-al doilea concept de model ecologic prezentat, platforma hibridă de tip „plug-in”, prefigurează tehnologia ce va fi folosită la viitoarea generație de modele hibride Honda, care va folosi un sistem cu două motoare și va fi lansată pe piață tot în anul 2012.

Honda Fit EV a fost conceput pentru a putea răspunde la nevoile de zi cu zi ale locuitorilor de la oraș și păstrează arhitectura interioară a modelului Jazz, cu cinci locuri pentru pasageri. Cand va fi introdus în producție, Fit EV va fi propulsat de un motor electric coaxial, în timp ce energia necesară va fi furnizată de baterii de tip litiu-ion. Motorul va fi împrumutat de pe modelul FCX Clarity și va oferi performanțe excelente, păstrând un nivel foarte bun de silențiozitate. Viteza maximă a viitorului model se va situa în jurul valorii de 145 km/h, iar autonomia va ajunge la aproximativ 160 de km.

Conceptul de platformă pentru viitoarele modele hibride Honda, a fost prezentat pe un șasiu de sedan mediu și este concepută pentru a răspunde eficient nevoilor de utilizare atât în oraș, în modul full electric, cât și la drum lung în mod combinat. Sistemul Honda cu două motoare, va optimiza funcționarea vehiculului, comutând în permanență între modurile: complet electric, electric-benzină și un nou mod direct. 

De asemenea viitoarele vehicule hibride vor fi echipate cu frâne regenerative pentru a încărca bateria. Motorul electric are o putere de 120 kW, iar dacă mașina rulează doar electric, va fi capabilă să atingă o viteză maximă de 100 km/h și o autonomie de 16-24 km. Motorul termic are o capacitate de 2 litri, este echipat cu sistem de distribuție variabilă i-VTEC și funcționează în ciclul Atkinson. Transmisia va fi asigurată de o cutie cu raport de transmisie variabil continuu, controlată electronic. 

Adaugati comentariu