Honda își propune să îmbunătățească semnificativ autonomia vehiculelor sale electrice până la sfârșitul deceniului prin introducerea bateriilor complet solide, o nouă tehnologie promițătoare aflată în prezent în curs de dezvoltare.
Keiji Otsu, președintele diviziei de cercetare și dezvoltare a Honda, a declarat că aceste baterii în stare solidă vor oferi o autonomie dublă a vehiculelor electrice actuale până la sfârșitul acestui deceniu și o autonomie de peste 2,5 ori mai mare până în 2040.
Aceste baterii, care înlocuiesc bateriile convenționale litiu-ion în stare lichidă, sunt așteptate să schimbe regulile jocului pentru industria vehiculelor electrice. Acestea sunt concepute pentru a oferi surse de energie mai durabile, mai sigure și mai rentabile, abordând provocările care au încetinit adoptarea vehiculelor electrice la nivel mondial. Otsu a împărtășit aceste informații în timpul unei vizite la linia pilot de producție Honda pentru bateriile all-solid-state din Tochigi, situată la nord de Tokyo.
Honda investește aproximativ 277 de milioane de dolari în dezvoltarea acestei noi tehnologii de baterii, aproape jumătate din finanțare fiind asigurată prin subvenții ale guvernului japonez. Linia pilot urmează să înceapă producția în ianuarie, având ca obiectiv reducerea dimensiunii bateriei cu 50%, a greutății cu 35% și a costurilor cu 25% în următorii cinci ani.
În conformitate cu acest progres tehnologic, Honda intenționează să își majoreze producția de vehicule electrice la peste 2 milioane de unități anual până în 2030. Până în același an, compania își propune, de asemenea, să atingă o cotă de vânzări globală de 40% pentru vehiculele electrice și vehiculele cu pile de combustie, urmând să atingă 100% până în 2040.
Partenerul strategic al Honda, Nissan Motor, lucrează, de asemenea, la tehnologia bateriilor în stare solidă, cu planuri de a începe propria linie de producție pilot în martie. Otsu a sugerat că ar putea exista un potențial de colaborare între cele două companii, în special în ceea ce privește aprovizionarea cu materiale.
În plus, Otsu a menționat că Honda este dispusă să vândă bateriile sale în stare solidă unor parteneri externi, dacă acest lucru aduce beneficii ambelor părți. Între timp, Toyota, cel mai mare producător auto din lume în funcție de vânzări, colaborează cu Idemitsu Kosan, o rafinărie de petrol, pentru a comercializa baterii solide în jurul anilor 2027-2028.