Test drive Hyundai i30 1.6 GDi/136 CP A6

După succesul înregistrat de modele ca ix35, Elantra sau i40, Hyundai aplică aceeași rețetă și pentru cel mai important model din gama sa europeană: noul i30.

  • Pret bun de achizitie
  • echipare generoasa
  • garantie
  • Directie fara feedback
  • zgomotoasa la viteze de croaziera

Nu o spun cu mândrie, dar, în prima parte a carierei mele de jurnalist auto, nu m-am înghesuit niciodată să iau cheile unei Kia sau Hyundai. Problema era că mașinile produse de coreeni au fost întotdeuna corecte, iar atunci când nu te așteaptă acasă o nevastă și un copil, corect se traduce în mod uzual prin banal sau plictisitor. Nevasta și copii nu au apărut încă și, cu toate acestea, m-am autopropus în secunda în care noul i30 a fost disponibil la test. De ce am făcut asta? Pentru că recent, un i40 mi-a schimbat părerea despre Hyundai și eram curios dacă și i30 va confirma forma bună pe care o afișează brandul coreean în ultima perioadă.

Imaginea contează

Pentru a păstra analogia cu i40, noul i30 se folosește și el de pompos intitulatul curent de design „Fluidic sculpture“. Fără a intra în detalii pe care doar ochiul unui designer ar putea să le repereze, liniile lui i30 sunt foarte plăcute, iar gradul de rudenie cu vechiul model este ca și inexistent. Strategia este bună, deoarece primul i30 era genul de mașină desenată neutru, atrăgătoare mai degrabă pentru portofel decât pentru ochi. În același timp, dacă noul i40 a primit critici pentru liniile sale un pic cam aglomerate, i30 este ceva mai matur și mai aerisit, mai puțin obositor pentru ochi. Pe lângă plusul estetic, asta se traduce și printr-o vizibilitate superioară, un lucru pe care îl vei aprecia, îndeosebi în mediul urban. 

În interior atmosfera este una destul de familiară, majoritatea comenzilor fiind dispuse similar modelului antecedent. Dacă te întrebi unde este evoluția, atunci trebuie să privești ceva mai atent îmbinările și finisările. De la modul în care se apasă butoanele până la senzația tactilă, totul are o consistență superioară, iar senzația care predomină este cea de calitate. La nivel de detalii Golf rămâne cu un mic avans, dar nu aș putea spune același lucru și despre Astra sau Focus, amândouă mașini mai scumpe decât i30. 

Impresia pozitivă se menține și la nivel de ergonomie, spații de stocare sau configurația banchetei. În partea inferioară a consolei centrale se află un spațiu inteligent gândit și compartimentat ce poate înghiți orice, de la aparate foto la portofele sau telefoane. Deși păstrează același ampatament ca și vechea generație, noul i30 se folosește cu mai multă eficiență de el, iar, drept rezultat, spațiul pentru pasagerii de pe banchetă este superior. Atunci când bancheta nu este necesară ea poate fi pliată pentru a forma un spațiu plat de încărcare cu porbagajul.

Pentru început, noul i30 este disponibil cu trei motorizări pe benzină și două diesel. Din categoria benzină se remarcă unitatea 1.6 GDi/136 CP ce face parte din noua familie de propulsoare aspirate cu injecție directă. Dacă în cazul lui Veloster, modelul pe care a debutat GDi-ul, ne-am plâns de reacțiile oarecum lente, același motor se potrivește ca o mănușă pentru noul i30. Cuplat unei transmisii automate bine etajate cu șase trepte, i30 bifează atuurile ideale unei mașini de familie: confort, consum bun (9.5 l/urban, 8 l extra) și reacții coerente. Pentru a întregi peisajul inginerii Hyundai au optimizat suspensia cu scopul de a oferi un feedback mai bun șoferului. Clienții tipici ai mărcii coreene probabil nu vor sesiza plusul de sportivitate oferit de noua configurație, în schimb, sunt sigur că vor aprecia siguranța pe care o oferă o suspensie bine echilibrată. 

Strict tehnic, atât motorul cât și transmisia automată nu pot fi considerate vârfuri de tehnologie, dar acesta este și secretul pe care se bazează Hyundai. Vorbim de tehnologii testate, cu costuri de producție mai mici, pentru ca, la final, ele să întregească o ofertă financiară interesantă. Un i30 cu această configurație (1.6 GDi, transmisie automată) te va costa 15.814 euro. Dacă vrei un Golf similar va trebui să renunți la o multitudine de dotări pe care Hyundai le oferă standard, inclusiv la transmisia automată (situația este similară și pentru Focus și Astra). Până la momentul comparativului nu pot spune că i30 este cel mai bun din segment, dar pot spune că este suficient de bun cât să dea bătai de cap concurenței cu nume mari, iar asta este un lucru la care vechiul i30 nici nu visa. Se apropie oare era coreenilor?

Date tehnice: Hyundai
i30
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.6 GDi
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1300/1720
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4300/1780/1470
Ampatament
Volum portbagaj [l] 380 (1315)
Motor si transmisie
Tip motor 1.6 GDi
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1591
Sistem alimentare injectie directa
Putere max. [kW(CP)/rpm] 100(136)/6300
Cuplu max. [Nm/rpm] 164/4850
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 192
0-100 km/h [s] 11
Consum urban/extra/mixt 9.1/5.3/6.7
Emisii CO2 [g/km] 157

Adaugati comentariu