Test drive Hyundai i30 CW 1.6 CRDI/128 CP

525_deschidere

Considerate de mulți drept un compromis impus de statutul familial, break-urile au început să își diversifice clientela.

  • Oferta generoasa de spatiu
  • atat pe bancheta cat si in portbagaj
  • suspensie confortabila
  • design exterior placut
  • Directie fara feedback
  • pret relativ mare de achizitie

Nu știu dacă a fost un simplu concurs de împrejurări sau o înțelegere tacită prin redacție, dar, în ultimele șase luni, toate breakurile din redacție au ajuns la mine. Această cură de mașini mult prea practice pentru nevoile de zi cu zi ale unui burlac, m-a dus la o concluzie cel puțin ciudată. 

Personal, mi-aș cumpăra un break, și asta nu pentru că mă gândesc pe termen lung sau pentru că vreau să ies în evidență, ci datorită faptului că în ultima perioadă ele au devenit mult mai mult decât niște transportatoare de copii și cărucioarele aferente. Priviți spre exemplu acest i30 CW. Dacă nu îl vei vedea parcat lângă un i30 hatch-back probabil că nu ți-ai da seama că e break, atât de bine au reușit coreenii să îl camufleze în noua linie de design denumită pompos „Fluidic Sculpture“. 

Interiorul are rolul de a-ți aminti că producătorii coreeni au luat la țintă Golf-ul, cu o abordare cu accente teutone, sobră și pragmatică, oarecum în contrast cu liniile elaborate ale exteriorului. Calitatea se situează în media superioară a segmentului compact, la fel și ergonomia cu singurul minus în dreptul iluminării cu accente albastre ale ecranelor digitale, care îmi amintesc de stângăciile primului i30. Trecerea la caroseria break implică o creștere cu 16,7 cm a lungimii totale, evoluție rezervată exclusiv portbagajului, ce a ajuns la o capacitate standard de 528 l. Păstrarea ampatamentului la aceleași cote cu versiunea hatchback nu ridică probleme pentru pasagerii de pe banchetă, chiar și în configurația cu trei adulți. 

În planul motorizărilor recomandarea noastră ar fi să mergeți pe mâna dieselului de 1.6 l și 128 CP, de altfel și singurul consumator de motorină din oferta pentru versiunea CW. Printre atuurile unității CRDi se numără o caracteristică ideală de cuplu ce pleacă de la 1.600 rpm și un fundal sonor reținut. Pachetul dinamic este întregit de o suspensie bine calibrată, cu ușoare accente dinamice și o direcție pe alocuri exagerat de distantă. În loc de concluzie, eu vă recomand să priviți cu atenție un i30 și un i30 CW, cei 1.000 euro în plus pentru break pot fi o afacere, nu doar o cheltuială.

Date tehnice: Hyundai
i30 CrossWagon
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.6 CRDI
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1430/1920
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4485/1780/1500
Ampatament
Volum portbagaj [l] 528 (1642)
Motor si transmisie
Tip motor 1.6 CRDI
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1582
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 94(128)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 260/1900
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 193
0-100 km/h [s] 11.2
Consum urban/extra/mixt 5.2/4/4.4
Emisii CO2 [g/km] 115

Adaugati comentariu