Iată viitorul Yaris

Acestea sunt primele imagini oficiale ale viitoarei generații Toyota Yaris – sau Vitz, așa cum este cunoscut modelul în Japonia, țara sa de baștină. Noul Yaris a fost prezentat în Japonia chiar înainte de Crăciun, dar nu va ajunge în Europa până la mijlocul verii 2011.

Noul Yaris va fi mai lung cu 100 de mm față de actuala generație și va avea un ampatament mai mare cu 50 de mm. Lățimea va ramâne aceeași: 1.695 mm, dar înălțimea va scădea cu 20 de mm – 1.500 mm. Greutatea se va micșora cu 30 kg, ajungând până la 1.000 kg, iar pasagarii spate beneficiază de un spațiu suplimentar pentru genunchi de 35 mm.

Primele două generații de Yaris au atras preponderent clientele feminină, dar cu actuala, Toyota țintește către alte orizonturi. „Această mașină va beneficia de un design mai sportiv și va fi o prezență deosebită pe străzi”, a declarat inginerul șef Hirofumi Yamamoto, „de aceea ne așteptăm la un procent mai mare de cumpărători barbați, de această dată.”

La exterior se remarcă noile blocuri optice, design-ul unghiular al profilului și spoilerele generoase, toate aducând aminte de design-ul lui Prius. Interiorul beneficiază de materiale noi și mai bune calitativ, iar nivelul zgomotelor și vibrațiilor a fost redus. Pe lista echipamentelor de securitate se regăsesc sisteme de control al tracțiunii și al stabilității, ABS și asistență la frânare.

Vor fi oferite două motorizări pe benzină, de 1 litru – 68 CP și 1,33 litri – 93 CP. Pentru cel din urmă va fi disponibil și un sistem start-stop, pentru îmbunătățirea economiei de combustibil. Modelele ce vor fi disponibile pe piața japoneză, vor putea fi echipate cu transmisii CVT, dar în Europa, va fi standard o transmisie manuală cu cinci rapoarte. Începând cu anul 2012, vor fi disponibile atât o versiune diesel, cât și una hibrid.

Tot în Japonia în primă instanță, va fi lansată și o versiune RS de 1,5 litri și 107 CP, care va dispune în echiparea standard de jante din aliaj ușor pe 16 inch, spoilere modificate, difuzor de aer spate și posibilitatea de a se alege între o transmisie manuală cu cinci rapoarte sau una CVT cu presetări pentru șapte trepte. Deși deocamdată, nu este prevăzut ca această versiune să ajungă și pe piața europeană, nu e exclus ca Toyota s-o aducă, dacă vor exista semne că ar reprezenta o alternativă de luat în calcul pentru europeni.

Sursa:
www.autocar.co.uk
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/254665/

Adaugati comentariu