În 2013 Mazda a mers contra curentului în industria auto

2013 a fost un an emblematic pentru Mazda, constructorul japonez de maşini care sfidează convenţionalul înregistrând una dintre cele mai mari creşteri de volum de la un an la altul comparativ cu alte mărci de pe piaţa Europeană.

Înmatriculările noi de vehicule
de pasageri Mazda au crescut cu 18% în 2013 comparativ cu 2012, în timp ce piaţa
din Europa a scăzut cu 1.8% – al şaselea an consecutiv de declin.

Mazda a înregistrat performanţe
pe toate pieţele, în multe
cazuri cu procente semnificativ mai mari, 
raportând creşteri de două cifre în trei din fiecare patru ţări.
Regiunea nordică a fost foarte robustă, cu o creştere de 59% a vânzărilor în
2013 comparativ cu 2012. În Norvegia vânzările practic s-au dublat, în timp ce
în Polonia creşterea a fost de 73%, în Portugalia de 44%, în Ungaria de 41%,
iar în Republica Cehă şi Slovacia de 38%.

În
ceea ce priveşte cele 5 pieţe mari din Europa, vânzările Mazda în Germania au
crescut cu 11% în 2013 comparativ cu 2012, cu 19% în Marea Britanie, 18% în
Franţa, 32% în Spania şi 7% în Italia. Numărul total de unităţi vândute în
Europa în 2013 a depăşit 150.000. Prin urmare, cota de piaţă a companiei a crescut
la 1.2%, în creştere cu două zecimi comparativ cu 2012.

În România, Mazda înregistrat o
majorare a vânzărilor cu 38% în 2013 comparativ cu 2012

Cifrele
de mai sus sunt rezultatul popularităţii din ce în ce mai mari a noii generaţii
de modele Mazda. Cifra de afaceri în Europa în cazul modelului Mazda CX-5, SUV
compact lansat în 2012, a crescut cu 92% în 2013 faţă de 2012, cu 51.393 de
unităţi vândute, în timp ce Mazda6, introdusă la începutul lui 2013, a raportat
vânzări de 32.563 de unităţi, mai mari cu 71%.

Provocând
convenţionalul pentru a face lucrurile mai bune, compania a introdus o formulă
revoluţionară pentru maşinile mass market, care nu face compromisuri. Cu
designul KODO – Sufletul mişcării şi tehnologia SKYACTIV, noua generaţie Mazda
combină aspectul impresionant şi performanţele deosebite cu economia de
combustibil de top, siguranţa, accesibilitatea şi, desigur, placerea de a
conduce, cel mai bine exemplificată de legendarul roadster MX-5.

Vânzările
Mazda au crescut constant în 2013, înregistrând o majorare de 36% în trimestrul
4 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012*, ca urmare a lansarii noii Mazda3.
Mazda va susţine acest ritm de creştere şi în 2014, având în vedere sosirea
unei noi generaţii de modele şi îmbunătăţirea condiţiilor de piaţă în Europa.

“Am
avut un an fantastic la Mazda în ciuda unei pieţe dificile în Europa, un
success datorat produselor excepţionale”, a declarat Philip Waring, COO Mazda
Motor Europe. “Acest momentum se va păstra prin continuarea introducerii noii
Mazda3 în showroom-uri şi datorită creşterii popularităţii întregii game de
modele”.

Adaugati comentariu