Industria auto din Rusia renunță la normele de siguranță și calitate

lada vesta sedan Euro 6d 2020

Pentru a face față sancțiunilor, industria auto din Rusia face concesii serioase.

Industria auto din Rusia e în mare impas. Sancțiunile impuse de UE și de alte diferite țări au adus mărcile rusești în imposibilitatea de a-și continua activitatea. Nu mai există piese de schimb originale și nici anumite materii prime pentru furnizorii locali de componente. Astfel, guvernul rus caută cu disperare modalități de a menține producția pe linia de plutire.

Primul pas: înlocuirea pieselor de origine cu unele aftermarket. Acestea nu vor veni neapărat de la producători ruși, ci și de la alți furnizori internaționali, din țări care nu au impus sancțiuni. Deci, vor fi utilizate piese din industria paralelă în uzinele locale, inclusiv la AvtoVAZ, producătorul Lada. Firește, această practică încalcă protocolul cu Renault, acționar majoritar la AvtoVAZ, dar asta e cea mai mică problemă a guvernului.

Industria auto din Rusia renunță la siguranță

Site-ul ucrainean autocentre.ua spune că, pe lângă producătorul Lada, și KamAZ va fi sprijinit de aceste măsuri. Ambele companii au oprit producția de mai multe ori în cursul lunii martie, o stare de fapt care se va întinde și în luna aprilie. Abia în iunie se preconizează că vor exista suficiente piese din industria paralelă pentru a susține producția.

KamAZ a pierdut motoarele americane, deci va folosi alte unități. Acestea se aliniază la normele Euro2, în timp ce fostele îndeplineau norme Euro3 și 4.

Industria auto din Rusia KamAZ autoexpert.ro

Totodată, mai există un proiect, care prevede renunțarea completă la inspecția tehnică periodică. Astfel, mașinile ar putea circula pe drumurile publice fără a avea ITP. Totodată, același proiect prevede încetarea utilizării sistemului de urgență rusesc ERA-GLONASS. Acesta este un sistem rusesc de răspuns automat la urgențe care combină comunicațiile mobile și poziționarea prin satelit pentru a oferi asistență rapidă automobiliștilor în caz de coliziune. Practic, este echivalentul sistemului european eCall. Rămâne de văzut dacă proiectul va fi aprobat.

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top