Șeful Ferrari, Mattia Binotto confirmă interesul Ferrari de a intra în IndyCar. Dar cât de realist este un astfel de plan cu care Ferrari a mai cocehtat și în trecut?

Foto:arhiva

Ferrari în IndyCar?

Până acum, Ferrari a mai multe apariții apariții în Indy 500 în anii 1950, când competiția de pe continentul nord-american făcea parte din Campionatul Mondial al Piloților de Formula 1.
Binotto confirmă interesul Ferrari pentru Indy
Alberto Ascari la Indianapolis 500 (Ferrari V12)
Ferrari a mai cochetat însă în anii 19800 cu ideea de a merge în Indy: monopostul Ferrari 637 din 1986 destinat curselor CART nu a alergat niciodată, dar a demonstrat abilitatea Scuderiei de a influența decizii.
Formula 1_ Ce se ascunde în spatele luptei pentru limitarea bugetului echipelor de F1
Monopostul Ferrari 637 cu care Enzo a amenințat FIA că părăsește F1 în 1986
Acum însă Scuderia are planuri concrete de a merge în IndyCar – în completarea implicării în Formula 1, într-o încercare de a-și păstra personalul și după ce noile limitări de buget impuse de FIA și Liberty vor intra în vigoare.

Ferrari trebuie să se reorienteze către alte serii: IndyCar este o opțiune

În 2021, bugetul unei echipe de F1 va fi limitat la 145 milioane USD. Iar această limită maximă va fi redusă treptat în anii următori.
Ferrari operează în prezent cu un buget de de peste 400 milioane Euro. Astfel, Ferrari va trebui să renunțe la o parte din capacități, dar și din personal.
Binotto confirmă interesul Ferrari pentru Indy
Ferrari IndyCar
Se crează astfel premisele unui al doilea program competițional, dacă Ferrari nu va dori să disponibilizeze din specialiștii săi.

Ferrari şi Indy: o poveste de dragoste cu multe meandre. Partea I: anii ‘50

Șeful Ferrari, Mattia Binotto a confirmat pentru Sky Italia că IndyCar reprezeintă o opțiune pentru 2022!:
„Suntem responsabili pentru angajații noștri și vrem să ne asigurăm că fiecare își va păstra job-ul. Din acest motiv, am început să examinăm diverse programe alternative pentru competiții. În prezent ne gândim la IndyCar. Anduranța este de asemenea o opțiune” a comentat Binotto.

Șeful Ferrari, Mattia Binotto ia în considerare debutul în IndyCar

Fabricantul de șasiuri, Dallara, construiește în prezent șasiurile pentru toate echipele. Motoarele sunt furnizate de Honda și Chevrolet.
Este nevoie cu disperare de un al treilea constructor. În special prin prisma faptului că sunt zvonuri că Honda ar putea renunța la NASCAR.
Mattia Binotto FOTO_Attila Szabo
Binotto confirmă interesul Ferrari pentru Indy
Erau speranțe în urmă cu câțiva ani, cînd șeful de atunci al Fiat/Chrysler, Sergio Marchionne dorea să implice toate mărcile grupului în programe de motorsport.
În acel moment Chrysler se presupunea că va intra în IndyCar. Marchionne a decedat în 2018, iar planurile sale au fost abandonate.
2022 este un moment ideal pentru Ferrari de a intra în seria americană IndyCar. Atunci motoarele V6 vor suferi o majorare a cilindreei de la 2,2 la 2,4 litri și vor fi echipate cu un sistem hybrid – puterea totală a ansamblului urmând să atingă în jurul a 900CP.
Aceasta va aduce motoarele din IndyCar la performanțe apropiate de Power Unit-urile din Formula 1.
Binotto confirmă interesul Ferrari pentru Indy
Binotto confirmă interesul Ferrari pentru Indy

Un program WEC pare însă și mai probabil pentru Ferrari

Oricum, lui Ferrari i se va putea permite doar să construiască motoare și va putea veni doar cu o echipă proprie. Utilizarea unui șasiu propriu nu este permisă. Acest lucru este în prezent de neimaginat pentru Ferrari.
Un program de anduranță poate fi chiar mai realist pentru Ferrari decât implicarea în IndyCar. Mai ales că de când a devenit clar că noul regulament LMDh va permite utilizarea aceleiași mașini și în seria American IMSA –  campionatul mondial de automobile sport și cursa de 24 de ore de la Le Mans urmând a conta pentru clasamentul de la finalul sezonului 2022- mai mulți constructori și-au arătat interesul, printre care și Porsche.

Ferrari nu poate ingnora însă un proiect IndyCar, unde McLaren va intra din 2020

Seria este în creștere, iar Indy 500 este cea mai veche dar și una dintre cele mai importante curse automobilistice din lume.
McLaren este o altă echipă din Formula 1 care se reîntoarce în IndyCar din 2020, după o absență de 40 de ani.
Echipa se va numi Arrow McLaren Racing SP  și va fi motorizată de Chevrolet. Fernando Alonso va pilota unul dintre monopostruile echipei la Indy 500.
Conform lui Zak Brown, șeful echipei, recordman-ul din NASCAR, Jimmie Johnson și fostul campion de F1, Jenson Button sunt principalii vizați pentru a pilota în sezonul regulat cele două monposturi ale echipei.
Binotto confirmă interesul Ferrari pentru Indy
Monopostul Arrow McLaren Racing SP. Fernando Alonso va pilota acest monopost la Indy 500 în 2020

Citește și:

Când a apărut de fapt Formula 1?

Formula 1: Supravieţuire indiferent de costuri? Culisele luptei financiare purtate în plină pandemie