Intenția românilor de a achiziționa autoturisme a scăzut cu 12%

2162_Image1

Intenția românilor de a achiziționa autoturisme în perioada următoare a scăzut cu 12%. S-a diminuat atât intenția de cumpărare a mașinilor rulate cu 10%, cât și intenția de cumpărare a mașinilor noi cu 2%, conform studiului realizat de Auto.ro cu sprijinul Daedalus Millward Brown.

Principala opţiune de achiziţie a unei mașini noi în perioada următoare este Dacia pentru 16.5% dintre respondenţii studiului, în timp ce Volkswagen ocupă locul al doilea cu 13.4%, urmată de Opel cu 9.6%. Dacă ne raportăm la intenția de achiziție a unei mașini rulate, Volkswagen se află în topul preferințelor de cumpărare cu 21.6%, 14% aleg Opel iar pe locul al treilea se situează marca BMW cu 10.8%. 

În topul preferințelor românilor cu privire la nivelul de satisfacție al autoturismului condus se află marca Honda, acumulând 6.29 puncte dintr-un maxim de 7. Posesorii o recomandă datorită gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de întreținere și service. 

Șoferii care rulează mașina un număr mare de kilometri anual aleg marca Mercedes-Benz. Skoda conduce topul la capitolul consum în afara orașului și s-a clasat pe locul al doilea la costul de întreținere, în timp ce Citroen a obținut cea mai bună notă la consumul în oraș. Nissan ocupă locul al doilea la nivelul de satisfacție în privința service-ului, conform studiului realizat de Auto.ro. 

19% dintre șoferi preferă service-urile de marcă apreciind mai mult calitatea serviciilor oferite, pentru 52% dintre șoferi primează prețul oferit de service-urile independente, în timp ce 29% își repară singuri mașinile.

„Prin intermediul acestui studiu ne-am propus să prezentăm o imagine relevantă asupra pieţei auto din România în mediul online, a preferințelor și intențiilor conducătorilor pentru perioada următoare. Ținând cont și de rezultatele studiului, implementăm în mod constant instrumente utile cum ar fi aplicația Auto.ro pentru mobil care facilitează procesul de vânzare – cumpărare, aduce valoare serviciilor conexe din zona auto, marchează creșterea nivelului de confort oferit șoferilor români”, a declarat Sergiu Gamureac, Director Executiv Auto.ro.

„Colaborarea dintre Auto.ro şi Daedalus Millward Brown are ca scop analiza pieței auto românești în mediul online. Utilizând metodologia de cercetare CAWI, Daedalus Millward Brown a susținut culegerea datelor, analiza acestora, precum şi o parte din prezentarea analizei de piaţă pe baza chestionarelor completate de vizitatorii site-ului Auto.ro”, a mai precizat Laurențiu Serghie, Partener al firmei Daedalus Millward Brown.

“Analiza pieţei auto 2012 din România” este al patrulea raport anual dezvoltat de Auto.ro, lider al vânzărilor de mașini și servicii auto din mediul online, în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat în perioada iunie-decembrie 2012, pe un eşantion reprezentativ de 11.740 de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită a fost sondajul online. 

Adaugati comentariu