International Autotest Challenge 2019 – Cupa Romexpo

Între 1 și 2 iunie 2019 s-a desfășurat la Romexpo prima etapă a International Autotest Challenge 2019.

Sub titulatura „Cupa Romexpo” între 1 și 2 iunie 2019 s-a desfășurat la Romexpo prima etapă a International Autotest Challenge 2019. organizată de asociația „GT Auto Club Sportiv” și Automobil Clubul Român. Concursul susținut și de #autoexpert a înregistrat un record de participare, la start fiind prezenți 83 de piloți.

INTERNATIONAL AUTOTEST CHALLENGE 2019 ETAPA 1 – CUPA ROMEXPO
INTERNATIONAL AUTOTEST CHALLENGE 2019, ETAPA 1 – CUPA ROMEXPO

Pe parcursul a două zile, pasionații de automobilism, iubitorii de senzații tari și adrenalină au putut urmări un număr record de piloți  cu mașini special pregătite pentru viteză slalom și îndemânare auto, executând manevre de mare precizie și finețe printre jaloane, într-un ritm nebun, cu derapaje spectaculoase și viteze amețitoare.

Incepand cu aceasta etapa a fost introdus și un trofeu pentru „cel mai spectaculos pilotaj” dedicat celor care reușesc să capteze atenția spectatorilor, cei care fac show, cei care atrag cele mai multe aplauze, dar nu pot obține un timp bun.

Pavel Iulian a fost cel care s-a remarcat de departe ca fiind cel mai bine cotat pilot, reusind sa fie aplaudat indelung.

Pentru a-și dovedi îndemânarea, piloții trebuie să parcurgă contracronometru traseul de concurs fără greșeală. Printre concurenți s-au numărat piloți experimentați, posesori de automobile de competiție, cât și șoferi amatori cu mașini de stradă, care au dorit să-și testeze reflexele și abilitatea la volan. Vârsta minimă de participare a fost de peste 8 ani, fiind constituie inclusiv clase pentru șoferițe. Concurenții au fost organizați pe grupe pe grupe și clase, astfel:

  1. Grupa Debutanți (D)

Clasa D1 – debutanți clasa 1 – cu puterea până la 100 CP

Clasa D2 – debutanți clasa 2 – cu puterea între 100 și 150 CP

  1. Grupa Juniori (J)

J – grupă rezervată piloților juniori, participanți numai pe  automobile care în fabricație de serie nu depăsesc 125 CP (la grupa J1) și 180 CP (la grupa J2)

Clasa J1 – juniori, cu vârsta între 8 și 14 ani

Clasa J2 – juniori, cu vârsta între 14 și 18 ani

  1. Grupa Avansați (A)

Clasa 1: automobile cu cilindreea nominală până la 1400 cmc

Clasa 2: automobile cu cilindreea nominală între 1400 cmc și 1600 cmc

Clasa 3: automobile cu cilindreea nominală între 1600 și 2000 cmc

Clasa 4: automobile cu cilindreea nominală între 2000 și 3000 cmc

Clasa 5: automobile cu cilindreea nominală peste 3000 cmc

Grupa Femina (F)

F – grupă unică rezervată concurentelor de sex feminin, separat de grupele în care s-au înscris, se va întocmi un clasament al concurentelor de sex feminin

  1. Grupa Modificate (M) – automobile modificate (caroserii ușurate substanțial, scurtate, alte motorizări, etc.), indiferent de clasa de cilindree sau putere.

De asemenea, s-au premiat primii trei clasati „Open”, echipe și „Cel mai bun timp al zilei”.

Poziția în clasament este dată de timpul cel mai bun realizat într-una dintre cele două manșe, la care se adaugă eventualele penalizări.

Câștigătorii au fost răsplătiți cu diplome, cupe, premii de la Tegee International, vinuri spumante Angelli, iar piloții participanți vor beneficia de service de roți gratuit de la AutoZone – Vianor.

Scopul evenimentului a fost atragerea pasionaților de automobilism, a posesorilor de automobile de serie și de competiție, formarea și dezvoltatea abilităților specifice acestui gen de competiție.

Clasamentul final poate fi consultat aici: International Autotest Challenge 2019, etapa I/ 2019 Rezultate

Câștigătorii au fost răsplătiți cu diplome, cupe, premii de la Tegee International, vinuri spumante Angelli, iar piloții participanți vor beneficia de service de roți gratuit de la AutoZone – Vianor.

Scopul evenimentului a fost atragerea pasionaților de automobilism, a posesorilor de automobile de serie și de competiție, formarea și dezvoltatea abilităților specifice acestui gen de competiție.

Ce inseamna International Autotest Challenge si cine poate participa.

  • Asociatia “GT Auto Club Sportiv” are ca principal scop, atragerea pasionatilor de automobilism, posesorilor de automobile de serie sau de competitie  in concrsurile de indemanare auto la nivel national si international, formarea si dezvoltatea abilitatilor specifice acestui gen de competitie;
  • campionatul se adreseaza publicului larg si se desfasoara intr-o singura zona, putand fi urmarit cu usurinta atat de spectatori, cat si de telespectatori prin transmisiunile TV, in direct si inregistrate;
  • este genul de automobilism in care performanta tine in primul rand de maiestria pilotului (echilibru, talent, etc) si in plan secundar de performanta masinii de concurs;
  • evenimentul reprezinta un spectacol in sine, cu multe elemente de dificultate (drift-uri, intoarceri cu frana de mana, slalom, parcari, mersul cu spatele, etc), cu participarea atat a pilotilor incepatori, cat si a celor experimentati;
  • pilotii incepatori au de invatat diverse elemente de dificultate care le sunt de folos in circulatia de zi cu zi, iar unii dintre acestia, in functie de capacitatile individuale si de aptitudinile dobandite, pot fi selectati si pentru alte genuri de automobilism (viteza pe circuit, viteza pe traseu montan, raliu, etc);
  • din punct de vedere financiar, costurile de participare pentru  acest gen de concurs sunt  mai mici (masina de concurs, cheltuieli de intretinere, combustibil, etc.) comparativ cu cele de participare la raliuri sau la concursurile de viteza;
  • reprezinta alternativa legala si sigura pentru tinerii atrasi de automobilism;
  • organizarea Campionatului se desfasoara conform Regulamentului aprobat de catre ACR, etapele avand loc in spatii bine delimitate.

Poți citi aici despre avancronica etapei

Adaugati comentariu