Interviu cu Jeffrey Guyton, președintele Mazda Europa

1074_IMG_4407_1

Jeffrey Guyton este de doi ani președintele Mazda Europa și are meritul că Mazda a depășit cu succes criza acestei perioade. ”În această perioadă, Jeff a avut un rol esențial în succesul Mazda Europa și sunt convins că, avându-l în frunte, Mazda va continua să evolueze chiar și în climatul economic dificil de astăzi”

AutoExpert: În Europa, anul 2010 a reprezentat stabilitate pentru Mazda, în ciuda scăderilor unor piețe importante, cum ar fi Germania. Cum se explică aceste rezultate?

Jeffrey Guyton: Dacă este să vorbim despre piața Germaniei, cota noastră de piață chiar a crescut în 2010. De asemenea, în celelalte două piețe importante pentru noi – UK și Rusia – ne-am păstrat cota de piață. În aceste condiții, putem spune că am depășit cu succes criza europeană. Aș putea spune că evoluția noastră se datorează în primul rând evoluției gamei Mazda, în raport cu cerințele pieței.

AE: Cum vedeți poziția mărcilor japoneze pe piața europeană?

JG: Nu pot să vorbesc despre toți ceilalți, ca un grup, dar sunt convins că Mazda este astăzi într-o poziție foarte bună. Mazda este recunoscută ca o marcă fiabilă, cu modele de calitate înaltă, care oferă o valoare corectă pentru prețul plătit. Dacă ne gândim că până acum nu am fost foarte conectați cu clienții și la nivel emoțional, nu le-am spus povești frumoase despre Mazda, despre istorie sau pasiune, iată că mai avem multe de făcut. În aceste direcții se îndreaptă planurile noastre pentru viitorul apropiat, la care se adaugă noi tehnologii și, firesc, evoluția designului.

AE: Coreenii au devenit foarte agresivi în Europa și au câștigat constant cote de piață, urmând aproximativ aceiași pași făcuți de japonezi cu 30 de ani în urmă. Cum a fost posibil ca mărcile japoneze să piardă cote de piață în favoarea coreenilor?

JG: Cred că nu este doar un meci japonezo – coreean. Trebuie să recunoaștem că ei reprezintă concurenți redutabili pentru toată lumea. Astăzi au un mare avantaj în cursul de schimb și vor avea un alt avantaj din punct de vedere al taxelor vamale pentru că Uniunea Europeană va avea un comerț liber cu Coreea.
În același timp, să nu uităm că vor sosi noi competitori, din China și India, care vor face și ei ce au făcut coreenii. Ca urmare, trebuie să ne luptăm pentru a ne păstra cota de piață.

AE: Cum vedeți viitorul european pentru Mazda?

JG: Cred că vom atinge 2% din piața europeană, cu o gamă de noi produse, motoare foarte competitive, care vor avea și un consum redus considerabil.

AE: Am condus ultimele modele Mazda și trebuie să recunosc că așteptam mai mult la capitolul consum. Nu a fost acest aspect prioritar pentru Mazda?

JG: Recunoaștem că nu ne dorim un sub-brand, ca Econetic sau Bluemotion, care să evidențieze modelele având consumuri reduse. Strategia noastră, accentuată de tehnologia Skyactive, este să oferim clienților o întreagă gamă de modele la care să conteze plăcerea de a conduce, dar care să aibă și consumuri corecte. De exemplu, dacă analizăm Mazda 3, constatăm un echilibru real între performanțe și economia de combustibil. Nu ne dorim să sacrificăm performanța în favoarea consumului.

AE: Mazda 3 este un model important pentru piața Europeană. De ce ați lansat motorul Euro 5 diesel abia în octombrie 2010?

JG: Pentru că atunci a fost nevoie.

AE: Astăzi modelele Mazda sunt mult mai agresive, comparativ cu momentul lansării conceptului Zoom Zoom. Mai este acesta actual?

JG: Bineînțeles.  Zoom Zoom este în continuare stil, emoție și spirit. Dacă ne uităm la standul Mazda de la Geneva ne dăm seama de modul în care este aplicat acest concept. De exemplu, Mazda 2 este un model excepțional în clasa mică, mai ușor, dar puternic, păstrând dimensiunile de la o generație la alta, în timp ce concurenții cresc.

AE: Comparativ cu celelalte mărci japoneze, Mazda nu a demarat o activitate europeană în domeniul propulsiei alternative. De ce?

JG: Cu Skyactiv am obținut economie de combustibil la nivelul modelelor hibride concurente, dar fără costul și complicațiile tehnologice ale unui hibrid. Așa cum am mai spus, trebuie să păstrăm plăcerea de a conduce, trebuie să producem vehicule mai ușoare. În aceste condiții, de ce am avea astăzi nevoie de un hybrid?

AE: Care credeți că va fi următorul pas în materie de motoare?

JG: Încă nu am atins limitele în îmbunătățirea arderii la motoarele convenționale. Aici lucrăm mult, în cadrul programului Skyactiv. Bineînțeles că utilizăm și alte sisteme care ajută la reducerea consumului, cum ar fi i-STOP sau frânarea regenerativă. Abia apoi ne vom deplasa către hibride și electrice. Dar în mod sigur, în viitorul apropiat majoritatea modelelor din piață vor fi propulsate de motoare cu ardere internă. Gândiți-vă că din cantitatea de energie produsă de un motor doar 30% ajunge la roți, în timp ce restul se irosește pe diferite căi, cum ar fi căldura. Ca urmare, această risipă de 70% ar putea fi o mină de aur, cu o mulțime de oportunități.
Bineînțeles că nu putem ignora motoarele alternative. Avem, de exemplu, mașini electrice produse pentru Japonia. Dar gândirea noastră de astăzi este să obținem mai mult din motoarele clasice.

AE: În România, mașinile japoneze au, din păcate, o valoare slabă de revânzare. Cum poate Mazda compensa această problemă?

JG: Singura cale de a gestiona valoarea reziduală este să ai o marcă recunoscută și o calitate indiscutabilă și asta încercăm să facem. Firesc, avem nevoie și de ajutorul pieței și al rețelei.

AE: De ce aș cumpăra o Mazda și nu un model de la o altă marcă?

JG: În primul rând, pentru un stil aparte și plăcerea de a conduce. Iar aceste argumente aduc aspectele emoționale alături de cele raționale, în momentul alegerii unei mașini.

AE: Dar în zilele noastre mașina este aproape un obiect de lucru. Oare mai avem nevoie de emoții în jurul unui obiect de lucru?

JG: Absolut.

AE: Ce noutăți va avea Mazda în viitorul apropiat?

JG: În 2011 și 2012 vom introduce o gamă nouă de motoare, atât pe modelele existente, cât și pe noile modele, cum ar fi noua Mazda 6. Toate acestea vor avea consumuri mai mici, concomitent cu creșterea puterii și performanțelor, pentru a continua istoria zoom-zoom.

AE: Modelul MX-5 a depășit 20 de ani. Cum îi vedeți viitorul?

JG: MX-5 este o parte a sufletului Mazda, nu doar un model reprezentativ. Așa că istoria trebuie să continue.

AE: Care este modelul favorit al dumneavoastră?

JG: MX-5 de departe, pentru că nu este doar o mașină, ci pentru că reprezintă esența Mazda. Este ca și cum ar face corp comun cu tine atunci când o conduci.

AE: Cât de mult înseamnă presa auto pentru un producător de automobile și pentru piața auto?

JG: Media auto este cel mai important mod de transmitere a informației către clienții auto. Alături de sursele de informații din ce în ce mai diverse, de la rețelele sociale până la posturile TV, sunt convins că oamenii au nevoie de părerea unor specialiști în mașini, iar aceștia nu pot fi decât în presa auto. Sigur, poți întreba prietenii de pe rețelele de socializare în legatura cu o mașină sau alta, dar aceștia nu sunt experți.

Adaugati comentariu