Interviu cu Matthew Weaver, Șef de Design Nissan Europe

Matthew Weaver director design Nissan Europe autoexpert.ro

În urma lansării noii generații Qashqai, am stat de vorbă cu directorul de design de la Nissan Europe, Matthew Weaver. Eu mi-aș fi imaginat un interviu clasic, dar a ieșit o discuție liberă, sinceră, pe care am rezumat-o în povestioara de mai jos.

Modelul ăsta e un hit. Cel mai mare hit Nissan. De fapt, dacă ar fi o melodie, ar fi Sweet Caroline, pentru că, așa cum melodia lui Neil Diamond a vândut milioane de unități, la fel s-a întâmplat și cu Qashqai.

A treia generație e frumoasă, îndrăzneață, este o evoluție consistentă a precedentei. E o adevărată artă să poți evolua atât de mult fără să te îndepărtezi de identitatea modelului. În gama Nissan, Ariya poate fi privită ca o versiune high-end, pur electrică a lui Qashqai. Însă, dacă noul model electric are un design influențat de propulsia electrică, la Qashqai nu e vorba despre un compromis. Este pură inspirație, iar asta se vede din proporțiile „europene“ combinate cu elemente de design asiatice. Practic, noua generație adaugă o doză importantă de dinamism unui pachet deja consacrat.

➡ Citește aici testul cu Nissan Qashqai! 💡

”Asta facem cel mai bine! Suntem buni la popularizat tehnologii și elemente de design. Cu prima generație Qashqai, am luat ce e mai bun din toate clasele, iar acum, am dus totul mai departe”, spune Matthew Weaver.

Noul Nissan Qashqai autoexpert.ro

Au fost urmărite două trasee principale: păstrarea simplității și ridicarea calității. Simplitatea a fost obținută în planul designului, prin adoptarea de suprafețe curate, în cel al materialelor folosite, clar mai plăcute la atingere decât înainte, și în cel al utilizării, unde au fost combinate comenzile interioare fizice cu cele tactile. La Ariya, de exemplu, a cărei clientelă este orientată spre tehnologia supremă, toate comenzile au devenit tactile cu feedback.

Matthew Weaver a mizat pe tușe nonconformiste

Însă nici vorbă de design „comun“! Să privim doar la jantele pe 20 de inchi, la suprafețele curate și la pasajele roților, care, în spate, ies în afara liniei caroseriei, iar în față, sunt neobișnuit de înalte, peste cele din spate.
Echipei i-a fost mai greu să deseneze a treia generație Qashqai decât pe prima, deoarece succesul modelului e atât de mare, încât, cu niște linii neinspirate, poți strica totul. Acum 15 ani, când Qashqai a inventat segmentul crossover-urilor, niciun client nu știa cu ce va veni Nissan pe piață, deci nici așteptările nu erau mari.

Matthew Weaver, director design Nissan Europe, despre noul Nissan Qashqai autoexpert.ro

Dar inginerii au urmărit să obțină o caroserie mai înaltă decât a unui hatch compact și mai dinamică decât ale celor două SUV-uri compacte ale momentului, Land Rover Freelander și Toyota RAV4. Iar rezultatul a fost atât de apreciat și s-a vândut atât de bine, încât acum, după două generații, Qashqai este unul dintre cele mai emblematice modele din segment.

Adaugati comentariu