Istoria reiterată – noul VW Beetle

Ajuns la a treia generație, Kafer pe numele său original, a fost lansat simultan pe trei continente. În China, Europa și în Statele Unite noul Beetle și-a afișat în premieră hainele neo-retro.

Primul Beetle a fost unul dintre cele mai de succes modele din istoria automobilului. Atunci cand a aparut, el nu a beneficiat de o titulatura oficiala, fiind prezentat direct ca un automobil al poporului, adica Volkswagen. Cu timpul adeptii sai l-au denumit Kafer, in traducere Beetle, dupa forma caroseriei. 21.5 milioane de unitati au fost comercializate pana la incetarea productiei.

A doua generatie a venit in 1998, cu o forma asemanatoare dar cu tehnica moderna. In 2010, ultima versiune a lui Beetle II a fost produsa sub titulatura Final Edition, pentru a marca peste un milion de modele comercializate. Diferenta dintre cele doua cifre este colosala, semn ca industria auto se afla la un cu totul alt moment atunci cand a doua generatie a lui Beetle a vazut lumina zilei.

Modelul 2011 pastreaza linia clasica cu un evident plus de agresivitate, generat de scaderea inaltimii si de cresterea in latime. Astfel noul Beetle afiseaza o imagine mai dinamica cu o linie joasa a plafonului ce se continua cu stalpul C al caroseriei, similiar cu liniile conceptului Ragster. In cifre vorbim despre o scadere cu 12 mm in inaltime, o crestere a latimii cu 84 de mm, respectiv 152 pentru lungime. 

Interiorul a fost creeat cu scopul de a lasa o impresie puternica, motiv pentru care elementele imprumutate de la restul gamei VW sunt foarte putine si atent ascunse. Calitatea de fabricatie respecta norma Volkswagen, iar posibilitatile de personalizare se anunta a fi foarte ample. Atrag atentia in special cele trei cadrane situate deasupra consolei centrale ce afiseaza temperatura uleiului, cronometrul si presiunea generata de turbina. Ca un omagiu adus trecutului a fost integrat un al doilea torpedou in spatele volanului, exact ca la prima generatie. Portbagajul a crescut in volum de la 209 (Beetle II) la 310 l. 

Lista de dotari optionale include farurile adaptive bi-xenon cu leduri de zi, plafonul panoramic, sistemul audio cu navigatie cu touch-screen, sistemul audio premium Fender etc. Platforma tehnica utilizata de Beetle este, deloc surprinzator, o variatiune pe tema Golf, situatie ce ii garanteaza din start un compromis optim confort/sport. 

Gama de motorizari disponibila are ca numitor comun supraalimentarea si arhitectura in 4 cilindri cu puteri de la 105 CP pana la 200 CP. Oferta pe benzina numara propulsorul 1.2 TSI/105 CP, 1.6 TSI/160 CP si varful de gama 2.0 TSI/200 CP, in timp ce fanii motorinei vor putea opta pentru 1.6 TDI/105 sau popularul 2.0 TDI/140 CP. Cele cinci motoare pot fi cuplate unor transmisii manuale cu 6 trepte sau automate DSG cu 7 trepte. Cel mai economic motor pe benzina este desigur cel de 1.2 l cu un consum mediu de 5.5 l/100 km si emisii de CO2 de 129 g CO2. Recordmanul la aceasta categorie este insa versiunea 1.6 TDI BlueMotion cu un consum mediu de 4.3 l/100 km si emisii de 112 g CO2/km. 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top