Istorie: legendarul papion Chevrolet împlineşte 100 de ani

Deşi originea acestei embleme continuă să fie un mister, 215 milioane de autovehicule şi camioane o poartă din 1913.

În 1913, cofondatorul Chevrolet William C. Durant a lansat papionul, emblema distinctivă Chevrolet, acesta fiind amplasat în centrul părţii frontale a modelelor 1914 Chevrolet H-2 Royal Mail şi H-4 Baby Grand.

În ultimul secol, papionul a împodobit 215 milioane de autovehicule Chevrolet, 60 de milioane dintre acestea aflându-se încă în circulaţie. Un autoturism, un crossover sau un camion Chevrolet este vândut la fiecare 6,39 secunde în una dintre cele 140 de ţări, iar marca a atins un record de 2,5 milioane de unităţi vândute în primele şase luni ale acestui an. Centenarul papionului este sărbătorit prin lansarea de modele noi, precum sedanul compact Cruze Clean Turbo Diesel în S.U.A. şi SUV-ul de mici dimensiuni Trax, disponibile pe 40 de pieţe internaţionale.

„Papionul Chevrolet este faimos în întreaga lume şi a devenit sinonimul ingeniozităţii americane”, a declarat Tim Mahoney, Director de Marketing al Chevrolet. „Indiferent dacă tractaţi mii de kilograme pe teren stâncos într-un pickup Silverado sau faceţi naveta într-un autovehicul electric Spark, papionul Chevrolet se va afla întotdeauna în fruntea călătoriilor dumneavoastră.”

Deşi papionul există de 100 de ani, detaliile referitoare la originea sa continuă să fie incerte. Poveştile din spatele acestei legende variază de la cea care spune că Durant a fost inspirat de designul tapetului dintr-un hotel parizian până la cea conform căreia a văzut un anunţ publicitar într-un ziar, în timp ce era în vacanţă în Hot Springs, Va., S.U.A. Atât văduva, cât şi fiica lui Durant au explicaţii diferite.

În cartea sa din 1929, intitulată Tatăl meu, Margery Durant spune că Durant mâzgălea uneori modele de logouri pe bucăţi de hârtie în timpul cinei. „Cred că, într-o seară, între supă şi puiul prăjit a schiţat emblema folosită pe autovehiculele Chevrolet până în zilele noastre”, scria ea.

Dar, într-un interviu acordat în 1968, văduva lui Durant, Catherine, a declarat că papionul îşi avea originea într-o vacanţă petrecută la Hot Springs în 1912. În timp ce citea un ziar în camera de hotel, Durant a observat un design şi a exclamat: „Cred că asta ar fi o emblemă excelentă pentru Chevrolet.” Din nefericire, doamna Durant nu a detaliat niciodată natura designului sau maniera în care acesta a fost utilizat.

Dar această informaţie l-a inspirat pe Ken Kaufmann, istoric şi editor al revistei The Chevrolet Review, să afle cât de adevărată este. În ediţia din 12 noiembrie 1911 a ziarului The Constitution din Atlanta, a fost publicat un anunţ publicitar pentru „Coalettes”, un produs din carburant rafinat pentru foc, produs de Southern Compressed Coal Company. Logoul Coalettes, aşa cum era publicat în anunţul publicitar, avea forma unui papion înclinat, foarte asemănător cu cel care avea să devină în curând simbolul Chevrolet.

Durant şi soţia sa au văzut oare acelaşi anunţ – sau unul asemănător – în anul următor, când se aflau la câteva state distanţă spre nord? Ziarul descoperit de Kaufmann a fost publicat la doar nouă zile după înfiinţarea Chevrolet Motor Co. Papionul Chevrolet a fost publicat pentru prima oară în ediţia din 2 octombrie 1913 a ziarului Washington Post , alături de îndemnul „Căutaţi acest model”.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top