Jeep Grand Cherokee 4xe – hibridului plug-in ne dezvăluie tehnica folosită

Jeep Grand Cherokee 4xe autoexpert.ro

O așteptăm pe piață la începutul anului viitor. Versiunea PHEV a modelului american de clasă mare, Jeep Grand Cherokee 4xe ne pregătește câteva surprize. Iată-le!

A cincea generație Grand Cherokee va primi, în sfârșit, un sistem plug-in. Versiunea se va numi 4xe și se va alătura celor ale micului Renegade, compactului Compass și off-roaderului Wrangler.

Deloc surprinzător, va fi cel mai complex Grand Cherokee din istorie. La start, va dispune de cinci niveluri de echipare: Limited, Trailhawh, Overland, Summit și Summit Reserve. Atrage atenția versiunea Trailhawk, care demonstrează că noul Grand Cherokee este destinat, deopotrivă, rulării pe șosea și celei off-road. Asta spune și CEO-ul Jeep, Christian Meunier:

”Șoferul lui Jeep Grand Cherokee 4xe poate să regleze sistemul de propulsie pentru orice fel de teren, de la drumurile zilnice în mod electric, la drumuri lungi pe autostradă, fără teama de autonomie scăzută, și inclusiv pentru a explora natura fără zgomot. (…) Până în 2025, plănuim să oferim câte un model full-electric în fiecare segment”.

Jeep Grand Cherokee 4xe autoexpert.ro

Tehnica utilizată de Jeep Grand Cherokee 4xe

Sistemul de propulsie și bateria vor fi comune cu ale lui Wrangler. Autonomia electrică estimată atinge 40 km. Aceasta se datorează bateriei de 17 kWh de proveniență Samsung, cu tensiune de 400 V. Atât bateria, cât și componentele electrice sunt situate sub podea, și sunt protejate de scuturi din oțel. Bateria are propriul sistem de încălzire și răcire, care utilizează inclusiv compresorul sistemului de climatizare, care este antrenat electric. Autonomia totală, utilizând și rezervorul de benzină, depășește 700 km.

Jeep Grand Cherokee 4xe autoexpert.ro

Motorul electric principal este integrat în transmisie și înlocuiește convertizorul de cuplu. Sunt folosite două ambreiaje. Primul este plasat în lanțul cinematic între benzinar și motorul electric. Când se rulează pur electric, ambreiajul este deschis, decuplând legătura mecanică dintre motoare. Al doilea ambreiaj este plasat după motorul electric, și asigură transmiterea lină a puterii către transmisia cu 8 trepte.

Jeep Grand Cherokee 4xe autoexpert.ro

De asemenea, există și un motor electric mai mic, cu rol de starter și generator. Acesta înlocuiește alternatorul clasic, este răcit cu lichid și este conectat la vilbrochen printr-o curea.

Puterea totală dezvoltată de sistem este de 380 CP, iar cuplul 637 Nm. Motorul pe benzină provine de la Alfa Romeo Giulia Veloce și are o capacitate de 2.0 l. Pe Giulia, dezvoltă 280 CP.

Capacitatea de tractare a americanului este de 2720 kg. În cea mai mare a timpului, puntea față este deconectată, deci americanul are propulsie pe spate. Dacă terenul devine dificil, sau mașina este dusă la limită pe viraje, cuplul este transmis ambelor punți.

Jeep Grand Cherokee 4xe autoexpert.ro

via Jeep

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top