Test drive Kia Niro 1.6 GDI HEV – un hibrid de Cartea Recordurilor

Kia Niro (4)

Kia Niro este un crossover compact sofisticat într-un segment dominat de motoare diesel. Anul trecut a intrat în Carte Recordurilor ca fiind cel mai economic hibrid din lume, după ce a rulat pe o rută de aproape 6.000 de kilometri, între Los Angeles și New York, cu un consum de 3.07 l/100 km. Haideți să vedem dacă merită titulatura de recordman! FOTO: Bogdan PARASCHIV.

În 2013, Kia prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt un concept cu 3 uși și portiere tip fluture, surprinzător de îndrăzneț. Versiunea de serie, cu înfățișare mai cuminte, mai convențională, și-a făcut debutul anul trecut, la Salonul Auto de la Chicago. Poziționată sub Sportage și având la bază experiența sud-coreeană dobândită cu Soul și Optima în versiune hibrid, Niro este o mașina construită pe platformă dedicată, o platformă pe care o împarte frățește cu Ioniq de la Hyundai. A fost concepută ca hibrid, iar versiunea HEV este singura din ofertă.

Kia Niro (5)GALERIE FOTO

Principalul rival al lui Niro, Toyota C-HR promite mult, dar oferă puțin în ceea ce privește spațiul.  Un veritabil OZN pe roți, care întoarce capete în trafic, dar care nu strălucește la capitolul “caracter practic”. Ei bine, pentru asta este Niro aici. Cu linii simple, convenționale, cu grila tipică modelelor Kia, crossover-ul nu promite nimic. Dar, odată urcat la bord, te va surprinde, pentru că exteriorul, chiar și cu această culoare elegantă Gravity Blue (90 de euro), nu anunță nimic din toate funcțiile și confortul puse la dispoziție de vehiculul sud-coreean. Oferta de spațiu este generoasă, pentru că, în mașina asta cu scaune din piele încălzite și în față, și în spate (201 euro) și ventilate în față (387 de euro), și cotieră centrală cu suporturi pentru pahare, așa cum oferă linia de echipare Comfort, este spațiu de oameni mari!

Kia Niro (1)

Cu o gardă la sol de 163 mm, crossover-ul compact nu te va urca pe drumuri forestiere dificile, iar proporțiile alungite îți vor da senzația că te afli într-un break. Dar mașina își va face treaba pe asfalt. Un bord simetric, sobru, elegant, cu butoane amplasate logic, la îndemână și scaunele și volanul îmbrăcate în piele (464 euro) asigură o atmosferă high-class, preluată de la clasele superioare. Ai acolo […]

Adaugati comentariu