KIZASHI Sport – Un performer de talie mondiala

In limba japoneza, cuvantul “Kizashi” este folosit pentru a se anunta ca “un lucru maret va veni, sau urmeaza sa se intample”. Este un cuvant care denota optimism, incredere si o mare incarcatura emotionala. De aceea reflecta exact caracterul noii berline Suzuki care poarta acest nume.

Kizashi este o masina menita sa stimuleze partea emotionala a oamenilor activi si reafirma statutul Suzuki de constructor de masini performante si abordabile ca pret. Toate modelele Suzuki sunt apreciate pentru dinamismul si valoarea lor, iar Kizashi este cea mai avansata transpunere a acestor calitati in gama Suzuki. In Romania va fi disponibila (din a doua jumatate a lunii noiembrie) doar varianta Kizashi Sport, prezentata cu ocazia Salonului Auto de la Paris din octombrie 2010. 

Motor puternic si eficient
Kizashi marcheaza si debutul unui nou propulsor, creat special de Suzuki in cadrul acestui proiect. Este un motor cu patru cilindri dispusi in linie si capacitate de 2,4 litri. Acesta dezvolta 178 CP si un cuplu de 230 Nm, deci putem spune ca este unul dintre cele mai puternice argument cu care Kizashi Sport se impune drept un sedan sportiv. 

Cu acest nou motor Suzuki a reusit sa intruneasca pretentiile diferite de putere, capacitate si eficienta care definesc cele trei piete etalon in industria auto mondiala: SUA, Europa si Asia. Capacitatea generoasa, de 2,4 litri, nu inseamna o greutate si un consum de combustibil crescute.
Blocul motor, cilindrii si pistoanele turnate din aluminiu au permis pastrarea masei motorului la un nivel coborat.  Bielele si arborele cotit sunt fabricate din fier forjat pentru sporirea andurantei,  iar vibratiile si zgomotul motorului sunt amortizate si cu ajutorul unui brat de stabilizare. 

Sistem de tractiune inteligent
Kizashi Sport este disponibil atat cu tractiune pe puntea fata, cat si cu noua generatie a sistemului de tractiunea integrala i-AWD, dezvoltata de inginerii Suzuki. i-AWD este regasit si la modelul Suzuki SX4, insa pentru Kizashi a fost acum corelat cu sistemul electronic de control al stabilitatii (ESP) si cu sistemul de directie asistata electric (EPS). Acestea permit ca puterea motorului sa fie distribuita in masura necesara si la rotile posterioare, cu fiecare accelerare. Cuplul este dozat intre roti in functie de aderenta acestora si de intensitatea accelerarii. 

[_newpage_]

Dinamism si anduranta in orice conditii
Caroseria sa este fabricata din otel si a fost proiectata pentru a oferi un nivel inalt de rigiditate si rezistenta la torsiune.  Iar suspensiile, de tip MacPherson pe puntea fata si multi-brat pe puntea spate, completeaza aceasta platforma vadit sportiva. Rigiditatea structurala si reglajele suspensiilor asigura impreuna manevrabilitate, stabilitate si vibratii reduse in timpul rularii. La acestea se adauga un sistem de franare performant, cu discuri pe ambele punti. Cele anterioare sunt si ventilate, indiferent de nivelul de echipare sau de tipul tractiunii. 

Siguranta activa si pasiva de top 
Caroseria berlinei a fost prevazuta cu ramforsari si zone de deformare controlata. La acestea se adauga lista de dotari standard care tin de siguranta pasiva a lui Kizashi Sport. Aceasta include centuri de siguranta frontale cu pretensionare si limitatoare de sarcina si un set complet de airbag-uri (frontale, laterale, cortina si airbag pentru genunchii soferului).

La capitolul siguranta activa, Kizashi Sport dispune standard de ABS, EBD (sistem electronic de distribuire a fortei de franare intre roti), ESP-ul (sistem electronic de control al stabilitatii), atat pentru versiunile cu tractiune fata, cat si pentru cele cu tractiune integrala, si senzor de monitorizare a presiunii din pneuri. 

Design si dotari moderne
Modelul  Kizashi Sport accentueaza nota sportiva, cu elemente de design distinct, cum este eleronul discret profilat din capacul portbagajului. Accente de sportivitate dar si eleganta sunt date si de elementele cromate ale caroseriei lui Kizashi Sport. Acestea sunt contururile prizelor de aer frontale, baghetele care traverseaza baza portierelor si gurile esapamentului incadrate in spoilerul posterior. Lor li se alatura jantele de 18 inci din aliaj usor, care personalizeaza echiparea Sport. 

Adaugati comentariu