Laffite G-Tec X-Road ar putea fi un automobil cu un concept unicat dacă nu exista deja prototipul GFG Style Kangaroo. Însă, de această dată, sunt șanse mai mari de a vedea în producția de serie (limitată) un supercar cu două locuri dedicat drumurilor mai puțin circulate… sau asfaltate.

Laffite Supercars este un mic startup american din Los Angeles, California – fondat în 2017 de Bruno Laffite și soția sa Laetitia – specializat în design auto și dezvoltarea de modele concept / serii limitate.

Noul Laffite G-Tec X-Road va face parte din ultima categorie, compania cerând ajutorul firmei europene G-Tec Engineering (condusă de cunoscutul inginer Philippe Gautheron de la Virage Group) pentru realizarea șasiului și testele de performanță de la centrul „The Laffite Supercars Performance” din Valencia, Spania. Profilul adoptat de X-Road este oarecum asemănător cu al modelului Lamborghini Urus – performanțe de supercar și capabilități sporite în teren accidentat.

Laffite G-Tec X-Road este un supercar „All-Terrain” de 700 CP

Totuși, Laffite G-Tec X-Road adoptă o rețetă mai aparte. Caroseria are dimensiuni reduse și doar două locuri. Sasiul din oțel crom-molibden va fi produs de G-Tec și trimis apoi spre asamblare la Los Angeles. Iar masa totală, la gol, este de doar 1300 kg.

Detaliile tehnice ne trimit cu gândul la un supercar veritabil, însă pneurile „All-Terrain” și cursa suspensiei de 43 cm îi vor îndemna pe viitorii proprietari la multe escapade în afara șoselelor asfaltate. Escapade rapide, deoarece X-Road vine cu tracțiune exclusivă pe roțile spate, transmisie secvențială cu padele și șase trepte, ba chiar și „skid plate” din fibră de carbon (aparent și cu proprietăți „anti-glonț”!).

Iar sub capotă se ascunde un „monstru” de până la 700 CP – în format ICE (internal combustion engine – motor cu combustie internă) sau EV. Laffite G-Tec X-Road va fi produs într-o serie limitată de 30 de exemplare, cu distribuție internațională de la sfârșitul anului și un preț care variază între $465.000 și $490,000. Versiunea complet electrică va fi și mai costisitoare, constructorul avansând sume de 545- 570.000 de dolari…