Noul Range Rover Supercharged cu performantul motor de 510 CP vrea să domine șoselele lumii, fie ele asfaltate sau nu.
- Confortabil/rapid/foarte capabil in off-road
- atmosfera interioara aristocrata
- Nu prea ai ce face cu cei 510 CP
- extrem de scump
Atunci când privești la un Range Rover te gândeși implicit la lux, bogăție și opulență. Mașina a fost întotdeauna una dintre cele mai bune alegeri în materie de confort și rafinament, dar era puțin în urma concurenților teutoni la capitolul motorizări.
Acum, odată cu montarea noului motor V8 Supercharged de 5,0 litri și 510 CP se află din nou în fruntea plutonului. Motorul, montat inițial pe Jaguar XFR este unul extrem de reușit, ce imprimă accelerații demne de o mașină sport și pe „mamutul“ de 2,7 tone.
Mașina reacționează violent atunci când se apasă energic pedala de accelerație, odată trecută cutia în modul sport senzațiile fiind apropiate de cele pe care le ai atunci când te dai într-un roller-coaster. Cele 6,2 secunde necesare pentru a atinge 100 km/h par a fi mai puține în viața reală datorită poziției înalte la volan ce amplifică senzația de viteză.
Consumul, este desigur și el pe măsura prestațiilor, dar la acest lucru se așteaptă probabil oricine cumpără o mașină de aproape 3 tone și 510 CP. Cuplul generos disponibil la turații joase face ca atunci când mergi în oraș să depășești rareori 2000 rpm, fapt ce contribuie la silențiozitate și la confort. Doar demutiplicarea mare a direcției și pedala de frână ce trebuie apăsată ferm necesită o perioadă de acomodare.
Interiorul îți crează impresia de salon de lux, pielea și lemnul deschise la culoare amplificând această senzație. „Fotoliile“ pe care te așezi în interior au grijă să nu ai dureri de spate indiferent de cât de mult timp conduci. Din multitudinea de butoane de pe consolă îți poți selecta toți parametrii de care ai nevoie pentru a avea un confort exemplar.
Un Range Rover Supercharged poate ajunge la prețuri ce depășesc 120.000 de Euro. Pentru acești bani primești o mașină de lux care sfidează criza, rezultatele alegerilor sau chiar ceilalți participanți la trafic, dar care te va răsfăța de fiecare dată când te urci la volan, și care știe să te facă să te simți ca un rege.foto: Adrian Cobzașu
Date tehnice: | Land Rover Range Rover |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 5.0 SC |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 2635/3200 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4972/2034/1865 |
Ampatament | 2880 |
Volum portbagaj [l] | 535 (2100) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 5.0 SC |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 5000 |
Sistem alimentare | injectie directa+compresor |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 375(510)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 625/2500 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 225 |
0-100 km/h [s] | 6.2 |
Consum urban/extra/mixt | 22.6/10.4/14.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 348 |