Test drive Renault Megane III

Noul Renault Megane III a ajuns si in Romania. Este pregatit sa infrunte cel mai disputat segment de import si sa se claseze printre fruntasii categoriei?

  • Calitatea interiorului
  • Suspensie foarte confortabila
  • Performante dinamice limitate
  • Valorea de revanzare

Renault a jucat o carte riscantă cu fosta generație de Renault Mégane. Formele ascuțite și spatele controversat îl scoteau în evidență, dar avea și un aspect pe care puteai ori să-l îndrăgești sau să-ți displacă total. Pentru Mégane 3 s-a preferat un design modern, cu forme atent studiate pentru a fi pe placul majorității.

Vedeta seriei va fi cu siguranță Mégane Coupe, cu un aspect exterior bine proporționat și dinamism exprimat prin fiecare linie. Mégane bicorp, asa cum este denumită varianta cu cinci uși mizează  pe un aspect mai conservator ce încearcă parcă să nu deranjeze pe nimeni.

Aspectul exterior  va selecționa cel mai probabil clientela, Mégane Coupe având șanse să devină un hit printre tinerii europeni în timp ce bicorp va fi alegerea pentru familiile tinere și diverse companii. La interior – progrese vizibileO evoluție clară față de generația trecută se regăsește în interiorul mașinii. Spațiul interior este confortabil, iar planșa de bord a primit o atenție deosebită.

Cadranele de bord oferă un mix între analog și digital ce îi va impresiona pe amatorii de gadgeturi și poate trece drept „acceptabil“ pentru clienții conservatori. Comenzile climatizării se actionează de la un potențiometru într-un stil asemănător cu cele de la Mercedes.

Poziția la  volan este corectă pentru clasa ei, iar pe banchetă au loc suficient și persoanele adulte, spațiul pentru cap fiind limitat doar la versiunea coupe. Portbagajul cu un volum de 372 de litri pentru bicorp și 344 pentru coupe se încadrează în limitele clasei și  este suficient pentru un weekend.

Nivelul de dotare este foarte bun raportat la prețul mașinii, aerul condiționat și tempomatul sau radio-CD-playerul ce redă MP3 fiind în dotarea standard la Expression alături de un pachet de siguranță complet ce include patru airbaguri plus ESP și EBV+AFU (Asistență la frânarea de urgență). Un model la care bifați toată lista de opționale ajunge să coste aproximativ 18.500 Euro, asta în condițiile în care primiți cam toate dotările posibile, inclusiv faruri cu xenon, tapițerie din piele, scaune încălzite ori mult lăudatul sistem de sunet Arkamis.

Cum se conduce?

Motorizările disponibile mo-mentan pe piața din România sunt 1,6 16V 110 CP pe benzină și diesel de 1,5 105 CP și 1,9 litri cu 130 CP. Datorită prețului redus cel mai probabil volumele în vânzări vor fi acaparate de 1,6/16V și 1,5 dCi, acesta din urmă fiind pregătit și pentru eventuale noi variante ale taxei auto prin emisiile de CO2 de 120 g/km și consum foarte mic.

Pentru cei ce obișnuiesc să conducă sportiv alegerea ar fi motorul de 1,9 dCi cu 130 CP ce dispune de cuplu bun și este silențios pentru un diesel. Mașinile vândute pe piața din România au în dotarea standard un „pachet de drumuri grele“, adică suspensii întărite și înălțate  plus un scut sub motor.

Acestea garantează o rezistență crescută în timp a trenului de rulare pe drumurile noastre dar, alături de puntea spate semirigdă, nu îi conferă noului Mégane o dinamică la fel de bună precum un Focus sau un Golf, care au suspensii independente pe spate.

Direcția electrohidraulică reușește să-i transmită șoferului informații reale despre ce se întâmplă cu mașina și nu crează senzația de „artificial“ pe care o întâlnim la alte direcții asistate electric.

Verdict: Rentabilă Mégane 3 va revoluționa clasa compactă prin inovații sau performanțe și datorită evoluției constante și prețurilor competitive, ar putea ocupa o poziție mai bună la vânzări față de modelul precedent. Vorbim de o mașină sigură, bine construită ce a sosit din păcate într-o perioadă economică dificilă. Raportul preț-calitate sau dotări este unul excelent la noul Mégane, fapt ce va conta în condițiile în care clienții sunt astăzi extrem de sensibili la aspectul financiar atunci când decid să cumpere o mașină nouă.

Date tehnice: Renault
Megane
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.6 MPI
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1205/1720
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4295/1810/1470
Ampatament 2640
Volum portbagaj [l] 375 (1125)
Motor si transmisie
Tip motor 1.6 MPI
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1598
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 81(110)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 151/4250
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 195
0-100 km/h [s] 10.5
Consum urban/extra/mixt 9.3/5.6/6.9
Emisii CO2 [g/km] 155

Adaugati comentariu