Lansare internationala BMW Seria 3 Coupe facelift

La un an de la face lift-ul aplicat versiunilor sedan și touring, Seria 3 Coupe și Cabriolet primesc și ele un rând nou de haine. Incluse în pachet sunt și trei motorizări optimizate.

  • Lider in materie de dinamica
  • motor diesel cu un raport excelent consum/performante
  • Insonorizarea putea fi mai buna
  • unele materiale plastice nu justifica pretul

Generația actuală de Seria 3 s-a vândut atât de bine încât laudele mele nu numai că nu sunt necesare ci ar acoperi spațiu degeaba. Început încă de anul trecut, procesul de face lift aplicat best-seller-ului bavarez se încheie prin lansarea ultimelor două versiuni restilizate ale gamei și anume Coupe și Cabriolet. 

Ca și în cazul primelor două, modificările de ordin estetic sunt discrete în cel mai bun caz. De fapt, dacă elimini noile blocuri optice cu LED-uri rămâi cu câteva detalii de design aplicate spoilerelor. În lipsa unei mape de presă detaliate ai putea foarte ușor să le ratezi: zona inferioară a spoilerului are mai nou două elemente vopsite în culori distinctive, grila tip rinichi este un pic mai îngustă, iar spoilerul spate a câștigat o linie nouă care începe undeva deasupra evacuărilor. 

Suficient pentru amatorii de statistică. Important este că mașina, în ambele versiuni, păstrează aceeași atitudine de agresivitate rasată care se potrivește atât de bine mărcii bavareze. 

ConnectedDrive

În interior atenția a fost îndreptată în principal asupra laturii multimedia, prin integrarea sistemului BMW ConnectedDrive în conjuncție cu i-Drive. Personal, eu m-aș fi uitat și la plasticul negru care acoperă partea inferioară a consolei centrale, dar asta e doar părerea mea. Revenind la ConnectedDrive, noul sistem joacă rolul de intermediar între șofer și telefonul mobil/player multumedia. 

Mai nou poți consulta/adăuga/sincroniza agenda de întâlniri, lista de task-uri și note indiferent de telefonul pe care îl folosești. Deoarece telefonia mobilă are obiceiul de a evolua într-un ritm mai alert decât cea a automobilelor va exista și un program de suport pentru ca telefoanele viitorului să fie compatibile cu ConnectedDrive. Tot în premieră în clasa din care face parte, noul Seria 3 știe să îți citească mesajele text primite pe telefon permițându-ți în același timp accesul către Internet. 

În concluzie, dacă ești dispus să bifezi căsuțele corespunzătoare în lista de dotări opționale, noul Seria 3 poate juca fără probleme rolul de birou mobil. 

Rafinări de ordin tehnic

Modificările substanțiale au avut loc în lista de motorizări, prin optimizarea versiunilor 320d, 325d și 335i. Cel mai bine vândut propulsor din gama Seria 3 (320d) câștigă 7 CP și 30 Nm (în total 185 CP și 380 Nm), pe fondul scăderii atât a consumului cât și a emisiilor de CO2. Desigur, în mers, diferențele de ordin dinamic sunt destul de greu de reperat, motorul BMW rămânând unul dintre cele mai elastice și plăcute de exploatat diesele în patru cilindri. Singurul inconvenient care merită precizat îl reprezintă zgomotul ușor ridicat în zona inferioară de turație. Aici nu știu dacă să arăt cu degetul motorul în sine sau insonorizarea precară. 
[_newpage_]
Tot cu 7 CP și 30 Nm în plus se laudă și versiunea 325d (204 CP/430 Nm), cu precizarea că diferențele oarecum mici între el și 320d nu justifică doi cilindri și 1.000 cmc în plus. De preferabil ar fi, dacă insiști să îți cumperi un diesel, să alegi între 320d și mai potentul 330d. 

Coupe-ul 335i a rămas aceeași mașină care poate da bătăi serioase de cap unui M3 la viteze de până la 160 km/h, în ciuda faptului că, mai nou, se mulțumește cu o singură turbină, în loc de două cum avea versiunea precedentă. Inginerii BMW au condensat un număr impresionant de tehnologii în noul motor printre care TwinPower Turbo, High Precision Injection și VALVETRONIC. Ce te interesează mai mult decât termenii tehnici este faptul că cifrele de putere și cuplu au rămas neschimbate (306 CP și 400 Nm) în timp ce consumul de combustibil a scăzut cu 8%. 

O altă noutate aplicată modelului 335i o reprezintă transmisia automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj (disponibilă opțional). Pentru adepții condusului sportiv această investiție suplimentară este obligatorie, schimbările fiind atât de rapide încât golurile de tracțiune dintre trepte sunt aproape insesizabile. Indiferent de motorizarea sau transmisia pe care o vei alege, vei beneficia de un grad suplimentar de confort grație suspensiei revizuite. Nu e cazul să te aștepți la modificări radicale, mașina a rămas destul de rigidă, doar că acum se impacă mai bine cu denivelările mici. 

Date tehnice: BMW
Seria 3 Coupe
Sasiu si caroserie
Motorizare 320d
Nr. usi/locuri 2/5
Masa proprie/totala [kg] 1420/1900
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4610/1780/1395
Ampatament 2760
Volum portbagaj [l] 440 (440)
Motor si transmisie
Tip motor 320d
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1995
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 135(184)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 380/1900
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 237
0-100 km/h [s] 7.5
Consum urban/extra/mixt 5.9/4/4.7
Emisii CO2 [g/km] 125

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top