Test drive BMW X6 – Pretenții de SUV coupe

Noul BMW X6 este primul SUV cu pretentii (declarate) de coupe și vine din Bavaria. Test drive BMW X6.

  • Performante dinamice
  • propulsoare diesel foarte economice.
  • Vizibilitate prin luneta
  • bancheta cu doar doua locuri
  • spatiu pentru cap.

Nu pot să nu observ că de  ceva ani mașinile moderne nu mai au personalitate, că sunt doar colecții de piese frumos aranjate, definite mai mult de segmentul în care se află decât de ele însăși. Din aceste considerente X6 ar fi trebuit să fie mașina anului pentru mine, doar nu îți ajunge pe mână un SUV Coupe în fiecare zi ?

Deși am 23 de ani și aspectele de ordin practic ar trebui să treacă pe lângă mine în același ritm în care au trecut cursurile din facultate, nu pot trece peste faptul că X6 este un X5 mai arătos, dar și mai înghesuit, atât în spate cât și la portbagaj. Am eu o problemă sau este normal să te aștepți la spațiu când îți cumperi o mașină de asemenea dimensiuni? Ceea ce refuzam eu să înțeleg este că această mașină nu poate să fie perfectă deoarece este prima de acest fel (desigur BMW a încadrat-o deja într-un segment unicat SAC – Sports Activity Coupe).

Trecând peste numărul în continuă creștere al acronimelor pe care sunt obligat să le rețin, X6 are aceleași merite pe care le-a avut acum câțiva ani și Mercedes CLS. Avantajul pe care BMW îl are în lupta « pseudo » Coupe-urilor este faptul că segmentul SUV-urilor premium se află într-o creștere nebună, indiferent că vorbim de piața din est-ul Europei, vestul Europei sau din Asia (întreaga producție pe anul 2008 fiind deja vândută – no comment).

Contrast sau combinație ?

În căutarea dinamismului, cei de la BMW au modificat mai mult decât un plafon și câteva spoilere. Au pus bazele unui trend ale cărui efecte le vom observa cu siguranță în anii ce vor urma. Dacă din punct de vedere tehnic, SUV-urile moderne au trecut de mult de nivelul de barcă pe roți, din punct de vedere vizual canoanele clasice nu au fost depășite, ci mai degrabă ușor mascate.

Din orice unghi l-ai privi, X6 are câte o linie care îți atrage atenția, începând cu farurile ușor subdimensionate care conferă masivitate părții din față, până la arcul proeminent al plafonului. Integrarea evacuărilor în spoilerul spate nu este neapărat o idee nouă, dar se potrivește cu liniile mașinii, fără a fi exagerat de stridentă. Chiar dacă la început eram oarecum preocupat de aspectele de ordin « moral » ale încrucișării celor două clase, designerii de la BMW au reușit să mă facă să uit măcar de cele de ordin estetic.

X5 +/- 1

La departamentul interioare, nimeni de la BMW nu a stat peste program, una bucată interior de X5 – scaunul din mijloc al banchetei și deja miroase a nou. Frustrările mele relative la portarea interioarelor de la primul model din gamă până la ultimul nu au decât baze emoționale, și, fie că îmi convine sau nu, producătorii gândesc din ce în ce mai mult doar în termeni economici.

O oarecare lipsă de imaginație se observă și în cazul banchetei spate, unde nu înțeleg de ce nu a fost prelungită consola spate (în stilul celei prezente pe CLS) dacă oricum scaunul din mijloc a fost sacrificat. Desigur, mă iau de detalii, dar atunci când un model este atât de revoluționar la exterior, și are pretenția de a pune bazele unui nou subsegment, individualizarea lui este importantă.
[_newpage_]
Ca să fim corecți, portbagajul lui X6 nu este cu mult mai mic decât cel al X5-ului, în mare se pierde doar spațiul de stocare pe verticală, care este rareori folosit. Cât despre controversata problemă a spațiului pentru cap, pot spune că dacă nu ai peste 1.88 nu vei fi deranjat decât de senzația de înghesuială dată de apropierea plafonului.

Mai mult decât un X5

Dinamismul inspirat de exterior se propagă într-un stil caracteristic BMW și ansamblului tren rulare – motor. Cum o mare parte dintre noi deja știm, poziția X5-ului nu a fost amenințată până la apariția lui Porsche Cayenne, iar duelul dintre cei doi rareori scotea un câștigător detașat. Așadar, X6 are genele potrivite pentru a nu dezamăgi fanii bavarezi în căutarea adrenalinei în doze supradimensionate.

În completarea sistemului inteligent de tracțiune x-Drive, vine noul diferențial activ intitulat Dynamic Performance Control capabil să transfere cuplul motor nu doar între cele două punți ci și între roțile punții spate. În funcție de starea drumului sau de abordările energice ale virajelor distribuția diferențiată a cuplului motor între cele două roți menține mașina pe trasa ideală, limitând vizibil efectele sub și supravirării. Am avut ocazia să testez un sistem asemănător pe noul Saab 9-3 Turbo X și, ca și în cazul acestuia, sistemul ajută mai mult decât ne-am putea noi da seama.

Pentru moment DPC este disponibil numai pe X6, iar oficialii BMW nu păreau dispuși să îl porteze și pe alte modele, cel puțin nu în viitorul apropiat. Am avut ocazia să testez, atât varianta Xdrive35i cât și Xdrive35d, amândouă supralimentate cu două turbine. Diferența de cuplu dintre cele două este considerabilă, dar luând în considerare prețurile actuale ale motorinei aș recomanda varianta pe benzină. Singurul motor de concepție nouă este un V8 pe benzină de 4.4l, derivat din 4.8-ul actual pe X5, dar având aportul a două turbine montate în premieră între cilindri.

Imaginea contează… cel mai mult

Să comentez o mașină fără concurenți direcți reali, parte a unui segment care nu pune bază decât pe imagine probabil că nu are nici un rost. X6 se va vinde pur și simplu deoarece este noul « must have », iar peste câțiva ani, când un SUV-coupe nu va mai fi decât o banalitate, probabil cineva se va gândi să lanseze primul SUV-Cabrio… ¸

Date tehnice: BMW
X6
Sasiu si caroserie
Motorizare xDrive35i
Nr. usi/locuri 5/4
Masa proprie/totala [kg] 2145/2670
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4877/1983/1690
Ampatament 2933
Volum portbagaj [l] 570 (1450)
Motor si transmisie
Tip motor xDrive35i
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 2979
Sistem alimentare injectie directă
Putere max. [kW(CP)/rpm] 225(306)/5800
Cuplu max. [Nm/rpm] 400/1300
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 240
0-100 km/h [s] 6.7
Consum urban/extra/mixt 14.9/8.6/10.9
Emisii CO2 [g/km] 259

Adaugati comentariu