Test drive lansare internationala Chevrolet Malibu

Strategia americanilor de a oferi „more for less“ a funcționat în cazul modelelor Spark, Aveo și Cruze. Prin urmare, Chevrolet aplică aceeași filozofie și cu o treaptă mai sus aducând pentru prima oară numele Malibu în Europa.

  • Echipare standard foarte generoasa
  • tinuta dinamica echilibrata
  • spatiu interior peste media segmentului
  • Transmisie automata cu reactii lente
  • vizibilitate modesta
  • valoarea de revanzare poate deveni o problema

La momentul actual, Chevrolet este cel mai dinamic brand din portofoliul GM, cu zece lansări de modele noi în ultimele 18 luni și vânzări europene în continuă creștere. Campania masivă de lansări poate fi explicată prin faptul că americanii se află într-un proces asiduu de definire a gamei europene de modele, proces început acum patru ani atunci când Cruze devenea primul Chevrolet ce se rupea total de moștenirea Daewoo.

Vânzările bune din ultima perioadă certifică faptul că Chevy face ceva bine, deoarece, cu excepția Kia și Hyundai, ei sunt singurii producători generaliști ce activează cu succes pe piața europeană. 

Succesul americanilor este datorat unei strategii simple, trasată încă de acum șapte ani când Chevrolet prelua Daewoo, și anume de a oferi cât mai multă mașină pentru cât mai puțini bani. Pe vremuri, coreenii funcționau după aceleași coordonate, dar ultimele lor modele au început să fie mai scumpe și mai pretențioase, lăsând inerent mai mult spațiu de manevră pentru Chevrolet.

Cine este Malibu?

Numele Malibu este unul nou pentru europeni, dar cu tradiție în State, și face parte din strategia americanilor de a creea o gamă universală de modele ce va fi vândută pe toate piețele. Dacă vă amintiți, Ford a fost primul producător american care a lansat această modă acum patru ani cu noua generație Fiesta.

Lansată de peste un an pe piața din America de Nord, noua generație Malibu s-a remarcat în sens pozitiv, dar asta nu îi va garanta succesul pe o piață europeană în care pretențiile sunt mult mai mari. Din fericire pentru Malibu, el pleacă din start cu un avantaj pe care puține modele americane care au trecut Atlanticul l-au avut și anume o platformă tehnică europeană.

Daca îl privești cu atentie, gradul de rudenie cu Opel Insignia este destul de evident, în special în partea frontală cu farurile care seamănă ca două picături de apă. Americanii nu s-au mulțumit însă cu o clonă grafică a lui Insignia și au creat o linie laterală și un spate propriu inspirat în linii mari de la Camaro. Privită ca un întreg, Malibu are o prezență interesanta, poziționându-se pe un teren neutru între școala europeană de design și cea americană.

Înăuntru nu vei găsi aproape nici un reper comun cu Insignia, iar asta pot spune că m-a suprins în primă instanță. După câteva minute de jucat cu butoanele și de luat la bani mărunți zonele de îmbinare primul atribut care mi-a venit în minte a fost „corect“. Știu că sună de parcă nu am știut ce să spun și am căutat un cuvânt care să nu supere pe nimeni, dar corectitudinea este atributul care definește personalitatea lui Malibu.

Designerii au încercat să integreze forme cât mai interesante și, pe alocuri, au și reușit, dar asta nu te poate distrage de la faptul că majoritatea suprafețelor plastice sunt finisate cu un ochi la costuri. În cazul echipărilor superioare, sistemul multimedia cu touchscreen derivat din cel prezent pe modelul Volt, chiar face o ușoară notă discordantă, printr-o funcționalitate și calitate ce depășeșc destul de clar nivelul general de rafinament al interiorului. 

În materie de spațiu Malibu se folosește la maximum de generozitatea platformei de Insignia, pe alocuri chiar depășind valorile bune înregistrate de fratele german. Drept rezultat, doi adulți de peste 1.85 m pot ocupa bancheta fără să își facă griji pentru spațiul la cap, respectiv, genunchi, în timp ce portbagajul poate înghiți 545 l de bagaje.

Alegerea unei motorizări pentru Malibu a fost simplicată considerabil de către oficialii Chevrolet care au hotărât că din cele două opțiuni, una pe benzină de 2.4 l și 167 CP și una diesel de 2.0 și 160 CP, să o aducă în România doar pe cea din urmă. Prin urmare, nu am avut ocazia să testăm versiunea pe benzină, dar nici că regretăm, dată fiind puterea litrică modestă și tehnologia depășită de care „beneficiază“. 

Dieselul în schimb ne-a lăsat o impresie bună și pare a se potrivi de minune cu atitudinea echilibrată de care a dat dovadă Malibu pe drumurile întortocheate din Croația. Fără a apela la o suspensie prea rigidă, inginerii Chevrolet au reușit să obțină un compromis interesant între stabilitate, confort și chiar o urmă de sportivitate. Foarte probabil puțini clienți Chevrolet vor avea curiozitatea de a forța nota cu noul Malibu, dar este reconfortant de știut că americanul cu gene europene poate susține inclusiv un ritm ceva mai alert. Singurul punct nevralgic pare a fi transmisia automată cu șase trepte care nu se simte în apele ei atunci când apelează la retrogradări din scurt. Într-un fel era de așteptat că o mașină croită pentru buget să nu aibă acces la cele mai noi transmisii automate, așa că exista o justificare pragmatică. 

Aceast pragmatism devenit proverbial pentru Chevrolet se traduce în cazul lui Malibu într-un preț special de lansare pentru versiunea de top LTZ de 21.990 euro fără TVA. Poți să cauți ceva mai ieftin (cu o echipare comparabila) și îți spun că îți vei pierde timpul. Singurele oferte din aceeași zonă de preț vin din partea Hyundai și Kia, dar ele nu dispun de aceeași nivel tehnologic și pierd inclusiv în cazul raportului calitate/preț comparativ cu Malibu. În concluzie, americanul pleacă din poziția de favorit în cursa sedanurilor de clasă medie de buget, rămâne de văzut dacă premisele pozitive se vor concretiza în vânzări.

Date tehnice: Chevrolet
Malibu
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 D
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] 1635/2260
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4865/1855/1465
Ampatament
Volum portbagaj [l] 545 ()
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 D
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1956
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 118(160)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 350/1750
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 210
0-100 km/h [s] 9.9
Consum urban/extra/mixt 8.1/6/4.9
Emisii CO2 [g/km] 160

Adaugati comentariu