Test drive Dacia Sandero

Primul hatchback autohton va avea un cuvant greu de spus in clasa mica. Sandero este modelul cu numarul cinci in gama Dacia, vine pe piata cu un pret atractiv si imparte majoritatea componentelor cu Logan.

  • Pret de achizitie
  • Spatiu interior
  • Finisari interioare
  • Lista limitata de motorizari

Dacă ne întoarcem un pic capul spre anii 80 ne putem aminti că și la acea vreme exista un model hatchback de producție românească (doar că avea 3 uși). Și în acel caz, ca și în cazul actualului Sandero, se punea accent tot pe o amprentă auto venită din Franța dar de la constructorul Citroen. Dar vremurile au apus de mult pentru “citroenul de la olt” și cum bine observăm, hatchback-ul modern cu 5 uși reapare în curtea de la Mioveni, înglobând tehnologii moderne, dar simpliste, implementate de constructorul francez Renault, tocmai pentru a reface ecartul pierdut de Dacia față de competitorii de pe piață.

Astfel, la numai 4 ani de la prima lansare a modelului Logan, având până acum o gamă de 4 modele (sedan, MCV, VAN, pick-up), apare și varianta hatchback cu 5 uși denumită Sandero. Odată cu apariția ultimului model din gamă, Dacia aduce și o schimbare de atitudine, imagine dar și perspectivă de viitor. Dacă în urmă cu câteva luni ne puteam bucura doar de posibilitatea unei analize statice a lui Sandero, acum avem posibilitatea de a testa acest model și de a vă prezenta ceea ce oferă ultimul (dar nu cel din urmă) venit pentru a completa gama de automobile Dacia.

Avem cu ce

Dacia Sandero utilizează platforma B0 (identică cu cea a modelului Logan, provenită din platforma B a Alianței Renault Nissan), cu puntea față de tip pseudo Mac Pherson cu braț triunghiular. La rândul său, puntea spate provine și ea din platforma B0, având forma de H cu profil deformabil și epură programată; la aceasta se adaugă arcurile elicoidale și amortizoarele verticale având cursă de suspensie marită. Partea frontală a caroseriei se remarcă prin blocurile optice moderne. Bara de protecție și grila radiatorului sunt perfect adaptate ansamblului caroseriei iar conturul în formă de „val intors” care domină flancurile caroseriei contribuie la imaginea robustă a vehiculului, la fel ca și baghetele laterale de protecție (disponibile în funcție de versiune).

Stilul adoptat de partea din spate consolidează impresia de vehicul spațios și mai ales a faptului că ascunde un portbagaj ce oferă un volum de încărcare impresionant de 320 litri, volum ce egalează multe modele chiar din clasa superioară compactă. Daca prețul de vânzare al modelului Dacia Sandero corespunde celui al unui vehicul de clasa mica (începând de la 6890 euro cu toate taxele incluse pentru varianta Sandero 1.4 benzină), dimensiunile sale interioare și exterioare foarte generoase țin mai degrabă de categoria superioară, a vehiculelor compacte. Cu o lungime de 4,02 m, o lățime de 1,75 m și un ampatament de 2,59 m, Dacia Sandero oferă un raport preț/spațiu interior de neegalat. Chiar dacă lungimea caroseriei lui Sandero este mai mică cu aproape 200 mm față de Logan iar lungimea ampatamentului nu a scăzut decât cu 40 mm, ceea ce subliniază faptul că Sandero păstrează aceeași idee (spațiu interior în exces) pe care Dacia o subliniază la toate modelele.
[_newpage_]
Și pe față și pe dos

La rândul său și interiorul întrunește toate atributele noii direcții impuse de Dacia odată cu apariția modelului Sandero. Planșa de bord este modernă și funcțională. Panourile portierelor au un design modern, cu mânere și baghete decorative elegante mult mai practice și mai bine gândite dar și materiale plastice de calitate mai bună decât cele folosite până acum la Logan. Urcarea în gamă este evidențiată la Dacia Sandero prin trei variante de tratament al planșei de bord, cărora le corespund patru variante de tapițerie.

O atenție specială a fost acordată ergonomiei: toate comenzile se află la îndemână iar informațiile tabloului de bord sunt ușor lizibile. Trecând peste spațiul interior de invidiat atât pentru pasageri cât și pentru bagaje, mai putem evidenția acum și aspectul practic dat de posibilitatea fracționării banchetei spate, ce poate duce la obținerea unui volum de încărcare de 1200 litri.

Păstrăm motoarele

Dacia Sandero preia pentru început motorizările pe benzină (1.4l 75 CP și 1.6l 90 CP) iar din toamnă cele pe motorină (1.5 dCi 70 CP și 1.5 dCi 85 CP), care și-au dovedit deja eficiența pe numeroase vehicule din familia Renault și care au contribuit, în egală măsură, la succesul gamei Dacia. Recunosc, am apreciat mai mult evoluția variantei de 1.4 litri unde am putut remarca zgomotul ceva mai redus al motorului la turații ridicate. Cei 90 de cai ai motorizării de 1.6 litri se simt doar atunci când mașina se folosește cu preponderență pe drumuri cu pante/rampe cu unghi de înclinare destul de mare.

Cu toate astea tind să cred că varinta cu cilindree mai mică va susține volumul de vânzări, corelat și cu faptul că în locul diferenței de preț dintre motorizări se poate opta pentu pachetele de dotări de nivel ridicat. La acest capitol trebuie subliniat faptul că Sandero va avea în dotarea standard (chiar și la varianta de bază) sistemul ABS, dar îi va lipsi sistemul de aer condiționat (acesta fiind disponibil doar la varianta Laureate, cu preț de pornire 8950 euro cu toate taxele incluse). Cu toate astea Sandero se va poziționa mult sub prețul concurenței și, după cum i se arată viitor, va fi un model de succes mai ales pentru faptul că acum, prin prisma faptului că este un hatchback de dimensiuni mai mici și modern, poate atrage cu preponderență chiar și doamnele.

Date tehnice: Dacia
Sandero
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.4 MPI
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1065/1525
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4020/1746/1534
Ampatament 2588
Volum portbagaj [l] 320 (1200)
Motor si transmisie
Tip motor 1.4 MPI
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1390
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 55(75)/5500
Cuplu max. [Nm/rpm] 112/3000
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 161
0-100 km/h [s] 13
Consum urban/extra/mixt 9.6/5.4/7
Emisii CO2 [g/km] 165

Adaugati comentariu