Test drive Hyundai i20

In conditii de criza, cand alegerea unei masini ar trebui sa fie mai mult rationala decat emotionala, Hyundai isi completeaza gama cu i20, un model care imbina calitatile urbane ale mezinului i10 cu spatiul interior si calitatile rutiere ale fratelui mai mare i30.

  • Pret de achizitie
  • Manevrabilitate
  • Exterior lipsit de personalitate
  • Putine motorizari

Hyundai a devenit o prezență din ce în ce mai obișnuită pe străzile și în statisticile de vânzări europene, jucându-și curajos rolul de actor global. Fiabilitate, echipament bogat și preț accesibil sunt numai cîteva dintre considerațiile care-ți vin în minte la auzul acestui nume. Iar odată cu i20, adăugat la recentele modele i10 și i30, putem spune și că Hyundai are cea mai nouă gamă de mașini populare, de la clasa mini la cea compactă. Cele trei sunt și cele mai reprezentative din punctul de vedere al noii imagini de marcă Hyundai.

După un Getz fără mare personalitate, i20 aduce o combinație atractivă de forme și linii, într-un ansamblu care te face să-ți întorci privirea. Este mai lung și mai lat decât Getz, ampatamentul de 2.525 mm confirmând în cifre impresia de spațiu interior generos, dată de plasarea roților la extremitățile caroseriei. Nu vreau să afectez relațiile româno-coreene, dar fața lui i20 seamănă leit cu un coreean de rând, despre care nu știi ce să crezi. Ai crede că zâmbește, dar nu poți fi sigur de ce se ascunde în spatele acestui zâmbet. Pare că se abține cu greu să-ți arate agresivitatea pe care o aruncă în bătălia complicată din clasa mică.

Suit la bord, nu poți spune că te șochează ceva. Iese în evidență consola centrală masivă și colorată diferit față de restul bordului, inducând o senzație de siguranță – parcă te convinge că ești într-un autoturism dintr-o clasă mai mare. Recunoști imediat stilul Hyundai de echipare, bogat chiar de la primul nivel. În plus, i20 este gândit ca o mașină practică, de la bancheta fracționată 60-40, până la spațiile de depozitare care te înconjoară.

Motorizări pentru toate buzunarele și gusturile

Interesant, i20 oferă din start șapte motoare. Gama pe benzină debutează cu un 1.2 litri, 78 CP, care consumă doar 5,2 litri la 100 km, continuând cu 1.4l/100 CP și 1.6l/126 CP. Interesant pentru acest segment, există opțiunea cutiei de viteze automate pentru motoarele de 1.4 și 1.6 – aud și în București din ce în ce mai mulți doritori de asemenea transmisie, oferită în doar puține cazuri.

Având în vedere cererea europenilor pentru motoare diesel, i20 propune patru variante – două de 1.4 (75 CP și 90 CP) și două de 1.6 (115CP și 128CP). Cele din urmă sunt echipate standard cu filtre de particule, urmarea fiind obținerea unei emisii de CO2 de numai 115 g/km și a unui consum de 4,3l la 100km. În sprijinul consumului vin și cutiile de viteze cu șase trepte, atașate motoarelor de 1.6.

Hyundai dorește atingerea nivelului maxim la testele de securitate EURONCAP, așa că oferă o listă generoasă de echipamente standard, cum ar fi cele șase airbaguri sau ultima generație de ABS. Nu trebuie uitat de sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri, punctele de prindere ISOFIX pentru scaunele de copii sau de martorii sonori pentru cuplarea centurilor de siguranță, pentru toate cele cinci locuri.

Așa cum s-a întâmplat cu i10 și i30, Hyundai speră ca i20 să câștige rapid cote de piață, planul fiind de 110.000 de unități pe an vândute în Europa. Sigur, viața în clasa mică nu este deloc ușoară. Unii constructori generaliști au chiar două modele concomitent (cum ar fi Peugeot, cu 206 și 207), la care se adaugă o serie de minimonovolume care joacă cam aceleași roluri. Dar sunt șanse ca, odată cu panica generată de criză, să se modifice comportamentul clienților, de la emoțional către rațional, adică spre mașinile mici și ieftine. Așa că, în ciuda crizei, sunt șanse ca i20 să-și găsească rapid locul sub soare.

Date tehnice: Hyundai
i20
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.2 DOHC
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1085/1515
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 3940/1710/1490
Ampatament 2525
Volum portbagaj [l] 295 (1060)
Motor si transmisie
Tip motor 1.2 DOHC
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1248
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 57(78)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 119/4000
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 165
0-100 km/h [s] 12.9
Consum urban/extra/mixt 6.4/4.5/5.2
Emisii CO2 [g/km] 124

Adaugati comentariu