Lansare internațională Infiniti M30d

Infiniti M este noul sedan de lux al mărcii japoneze, un model cu totul nou, care aduce în segmentul limuzinelor de lux câteva inovații la care concurența nu are replică.

  • Interior deosebit de rafinat
  • lista generoasa de echipamente standard
  • Propulsor diesel zgomotos
  • portbagaj mic

Când dorești să intri în segmentul limuzinelor de clasă mare, categoria lux, ai nevoie de un brand puternic, mult curaj și, poate cel mai important, să deții cel mai bun mix de inovație și stil. 

Nu este ușor să te lupți cu mărci precum BMW, Mercedes-Benz sau Audi, branduri care au pe piață modele ce nu se află chiar la prima generație. Atât la nivel internațional, cât și local, Infiniti ne surprinde într-un mod plăcut cu fiecare nou model lansat. 

Aici poate fi încadrat și noul M, o limuzină de clasă mare, cu ambiții și mai mari, hotărât să lupte de la egal la egal cu Seria 5, Clasa E sau XF. Reușeste oare să facă o figură frumoasă? Răspunsul l-am aflat într-un test drive de două zile desfășurat la Roma, ocazie cu care am condus atat M37- motorizarea benzină de 3.7 l și 320 CP, cât și noul diesel al mărcii – 3.0 l, V6 de 238 CP cunoscut ca M30d.
Un G mai mare?

La apariția primelor imagini oficiale cu noul M de la Infiniti am afirmat, recunosc, că arată ca un G 37 hrănit cu junk food. Nimic mai fals! În realitate, M are o personalitate proprie, matură, un cocktail interesant între dinamism și eleganță. Liniile și elementele cromate îi sunt puse în valoare mai ales când se optează pentru o culoare rece. Tipic Infiniti, este genul de mașină de care te îndrăgostești la prima vedere sau … niciodată. 

Nici când vine vorba de interior nu are prea multe de împărțit cu modelul de clasa medie G 37 sedan … poate doar sigla. Aici, surprizele plăcute vin la fiecare apăsare de buton. Nu ai cum să rămâi indiferent la materialele alese, îmbinările executate cu mare grijă și layout-ul boem. 

Ambianța interioară te îmbie la calm, bună dispoziție și o ușoară urmă de aroganță, sentiment cultivat mai ales de ceasul analogic amplasat central. Fiind genul de mașină care se bazează mai mult pe ce știe să facă decât pe afinități, modelul M  oferă o multitudine de dotări standard care la concurență nu se află, foarte probabil, nici măcar pe lista de opționale. 

Cel mai bun exemplu sunt sistemele de control activ al zgomotului și Forest Air. Acesta din urma a fost o mare încântare, oferind la fiecare 45 de minute o ușoară briză și arome care ne-au sporit atenția și diminuat stresul. Un lucru minor am putea spune, dar care are o puternică latură practică: spre deosebire de pictograma cu o cafea de pe bord, semnal folosit de noua Clasa E atunci când dai primele semne de oboseală sau începi să conduci agresiv. 

Rămânând la capitolul inovații, M oferă o serie completă de sisteme electronice de asistență la conducere/anti-coliziune, sisteme pe care am avut ocazia să le testăm pe circuitul Vallelunga. Cel mai folositor sistem, din punctul meu de vedere, este Blind Spot Intervention, care detectează ceilalți participanți la trafic și are grijă ca modelul Infiniti să nu pătrundă pe banda lor.
Să fie 3.7 benzină sau 3.0 diesel?

Cunoscând piața din România și profilul cumpărătorului de limuzine, cu siguranță cele mai mari vânzări le va înregistra motorizarea diesel de 3.0 l și 238 CP. Dar… Infiniti este o  marcă atipică și m-ar bucura tare mult ca atunci când alegi motorizarea diesel să faci un scurt test și cu benzina. 

Este imposibil să nu rămâi plăcut impresionat de modul cum se comportă 3.7–le de 320 CP, în condițiile în care consumul de carburant la testul din Roma a fost cu numai 1 l mai mare decât în cazul lui 3.0 diesel. Acest lucru este plauzibil, deoarece motorizarea pe benzină dispune de pedala de accelerație ECO. Astfel, odată selectat modul ECO, atunci când „tușești“ în pedala de accelerație aceasta opune rezistență. Inițial este un sentiment straniu, dar când arunci o privire asupra consumului devine foarte plăcut să observi că înregistrezi un consum mediu de numai 10 l/100km. Unde mai pui că doar motorizarea pe benzină poate fi comandată împreună cu direcţia activă pe 4 roţi (4WAS – 4-Wheel Active Steering), utilă când adopți un stil de condus alert sau la manevrele de întoarcere. 

Indiferent de motorizare, poți alege între patru moduri de conducere – Normal, Sport, Eco și Zăpadă, setări care îți fac viața la bord mai plăcută și te scot totodată din monotonie.

Concluzionând, M 37 este o alegere înțeleaptă pentru tine dacă noțiunea de standard echivalează cu full options, sportivitatea cu reducerea consumului de carburant, iar spatele plonjat cu spațiu mai mult decât suficient la nivelul capului. Pentru că este Infiniti, pentru că poate!

Date tehnice: Infiniti
M30d
Sasiu si caroserie
Motorizare 30d
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] 1845/2395
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4945/1845/1500
Ampatament 2900
Volum portbagaj [l] 450 (450)
Motor si transmisie
Tip motor 30d
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 2993
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 175(238)/3750
Cuplu max. [Nm/rpm] 550/1750
Cutie de viteze Automata/7
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 250
0-100 km/h [s] 6.9
Consum urban/extra/mixt 10.3/5.9/7.9
Emisii CO2 [g/km] 199

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top