Test drive Mitsubishi Lancer Ralliart

Se supara daca il strigam “micul Evo”, dar jubileaza la apelativul “super Lancer”. Daca inginerii de la Mitsubishi l-au numit Ralliart, atunci asa sa-i ramana numele modelului de legatura intre familistul Lancer si atotputernicul EVO.

  • Sistem 4×4 performant
  • Transmisie automata cu dublu ambreiaj standard
  • Designul versiunii Sportback
  • Greutatea totala mare ii limiteaza agilitatea

Modelul Ralliart a fost creat special pentru clienții care tânjesc după un Evolution, dar din motive raționale doresc ceva mai soft. Este mașina potrivită la locul potrivit, ocupând postul vacant între familistul convins Lancer și super sportivul Evolution. Prin modelul Ralliart, Mitsubishi dorește să îngenuncheze dușmanul de moarte Subaru Impreza WRX.  În cadrul testului organizat de Mitsubishi la Barcelona, am avut ocazia de a înfrunta un astfel de exemplar, lupta având loc nu doar pe autostradă, ci și pe un traseu lung de 50 km format din multe serpentine.

Evolution fără coadă

Designul exterior aduce foarte mult cu cel întâlnit la Evolution. Singurul element notabil care-l diferențiază pe Ralliart de Evolution este lipsa eleronului de dimensiuni considerabile. În comparație cu Lancer, grila față este mult mai agresivă, iar prizele de aer prezente pe capotă prevestesc potența propulsorului. Logo-ul Ralliart ștanțat pe capota portbagajului, alături de cele două evacuări mari, nu te lasă nicio clipă să uiți că în fața ta se află un model special creat pentru raliu, dar adaptat perfect pentru stradă.

Confortabil? Oh, da!

Sunt foarte mulți cei care asimilează o mașină sport cu una neconfortabilă, care îți tasează coloana la fiecare trecere peste calea ferată și în care te strecori cu destul de mult efort. Lancer Ralliart este excepția care întărește regula, un sportiv pur sânge care poate transporta la bord cinci persoane în condiții excelente. Scaunele profilate, volanul sport prevăzut cu padele pentru schimbarea treptelor, materialele atent alese și ergonomia de invidiat demonstrează că sportivitatea și confortul nu se exclud reciproc. Fiind un model care se adresează intregii familii, Ralliart vine standard cu un nivel ridicat de siguranță – nu mai puțin de nouă airbaguri și o mulțime de sisteme electronice care intervin la nevoie. Dimensiunile generoase ale caroseriei se traduc printr-un spațiu interior generos, mai mult decât suficient, spunem noi.

Stă bine pe …

… orice suprafață de drum și excelează atunci cand îl punem la încercare pe viraje. Performațele dinamice de excepție sunt asigurate de același propulsor prezent și pe Evolution – 2.0 litri Turbo DOHC MIVEC – limitat la 240 CP. Noutatea acestui motor supraalimentat o constituie realizarea unei carcase din aluminiu pentru blocul motor, prin care se reduce semnificativ greutatea propulsorului. Cireașa de pe tort este cutia de viteze automată cu șase trepte și dublu ambreiaj, denumită Twin Clutch SST, aceasta separă treptele impare (1, 3, 5) de cele pare (2, 4, 6) pe arbori diferiți, fiecare fiind conectat la un ambreiaj individual.

Stilul sportiv de condus este susținut de cele două ambreiaje ce permit o schimbare a treptelor fără intreruperea fluxului de putere transmis de motor. Dacă pe autostradă am folosit cu preponderență modul normal al cutiei de viteze, pe serpentine (și nu au fost puține la număr) am rulat doar în modul Sport. Folosirea modulului Sport aduce mai mult devotament din partea propulsorului, care funcționează la o turație mai ridicată, pregătit oricând să riposteze la cea mai mică atingere a pedalei de accelerație.

Eficacitatea frânelor este direct proporțională cu vivacitatea motorului, acestea comportându-se ireprosabil în condițiile în care au fost abuzate. Virajele luate în forță nu-ți dau emoții, întrucât sistemul inteligent de tracțiune integrală, diferențialul central mereu în gardă și pneurile late asigură neutralitatea și păstrează trasa corectă. Mașina tinde să subvireze atunci când se depășesc limitele normale, situație rar întâlnită  pe drumurile publice.

Să fie sedan sau sportback?

Da, ați citit bine! Modelul Ralliart este disponibil în două variante de caroserie, sedan și sportback. Pentru România va fi disponibilă doar versiunea sedan la prețuri cu puțin peste 30.000 euro cu toate taxele incluse. Un preț corect pentru un model creat pentru circuit și adaptat nevoilor de zi cu zi.

Date tehnice: Mitsubishi
Lancer Ralliart
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 MIVEC
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1550/2025
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4585/1760/1515
Ampatament 2635
Volum portbagaj [l] 290 (1350)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 MIVEC
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1998
Sistem alimentare injectie directa+turbo
Putere max. [kW(CP)/rpm] 177(240)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 343/2500
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 230
0-100 km/h [s] 7
Consum urban/extra/mixt 13.9/7.8/10
Emisii CO2 [g/km] 238

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top