Lansare internațională noul Citroen C4

Primul test cu Citroen C4 a confirmat tendinţele lansate de marca franceză odată cu noua generaţie C5. Astfel, cu fiecare nou model, Citroen devine un concurent de temut şi pentru mărcile germane plusând decisiv la capitolul tehnologie. Atenţie, Golf şi Astra, noul C4 este aici!

  • Rafinament interior
  • cel mai mare portbagaj din clasa
  • Transmisie automata slaba
  • comportament dinamic modest

Până acum câţiva ani lucrurile erau destul de simple în clasa compactă: modelele germane reprezentau prima opţiune, datorită fiabilităţii, robusteţii, motorizărilor economice şi interiorului corect. În schimb, le lipseau emoţia, şarmul şi gadgeturile de ultimă generaţie. 

Toate aceste lipsuri se regăseau la concurenţii francezi, dar aceştia din urmă pierdeau puncte la capitolul plăcerii de a conduce şi din cauza lipsei rigorii tipice germane. Surprinzător, francezii au făcut primul pas în direcţia corectă, cele mai noi modele aducând clienţilor fiabilitate, plăcere de a conduce şi motorizări performante. Cel mai bun exemplu îl constituie noul Citroen C4, pe care am avut ocazia să-l conduc în ţările nordice.

Tendinţa de a fi cât mai aproape de “linia germană” se poate observa şi la nivelul caroseriei, unde C4 vine cu o nouă temă de design, mult mai serioasă, dar fără a altera valorile mărcii -emoţia şi creativitatea. Creşterea în cele trei dimensiuni (5 cm în lungime, 2 cm în lăţime şi 3 cm în înălţime) nu au făcut decât să-i stilizeze formele care inspiră siguranţă şi un spaţiu interior generos. Tot datorită acestei creşteri în lungime, noul C4 oferă cel mai mare portbagaj din segment – 408 litri, o valoare care nu poate fi trecută cu vederea.
Un C5 hatch?

Când am ajuns la bord, prima întrebare a fost: sigur este noul C4 şi nu C5 hatch back? Şi asta este de bine, deoarece C5 reprezintă un etalon în ceea ce priveşte calitatea fabricaţiei, materialele alese, precum şi spaţiul interior. În cadrul testului organizat de reprezentanţii Citroen, ne-au fost puse la dispoziţie maşini full opţions, nivel de echipare Exclusive. Am rămas plăcut impresionat de forma ideală a scaunelor, funcţia de masaj sau sistemul de navigaţie cu display cât a televizorului din bucătărie, dotări care până nu demult nu se găseau nici în clasa limuzinelor medii. 

Calitatea fabricaţiei este ireproşabilă, în schimb amplasarea anumitor comenzi necesită ceva obişnuinţă. În rest, noul C4 este spaţios, confortabil, cu un layout curat şi totodată spectaculos şi un spaţiu interior peste media clasei.
C4 zburător   

Cea mai mare calitate a noului C4 este aceea că te izolează de tot ceea ce se petrece în jurul tău, o senzaţie de parcă te-ai afla pe un covor zburător. Bineînţeles, antifonarea are un cuvânt important de spus, dar şi motorizările de ultimă generaţie contribuie substanţial. 

Astfel, aveţi de ales între motorizări pe benzină cu puteri cuprinse între 95 CP şi 155 CP sau motorizări diesel care dezvoltă de la 90 CP până la 150 CP. În cadrul test drive-ului, am condus cele mai puternice motorizări: 1.6 l benzină turbo de 155 CP, respectiv 2.0 diesel de 150 CP. Cum era de aşteptat, motorizarea pe benzină se descurcă onorabil cu 1.250 kg, dar este penalizată de cutia automată robotizată cu 6 trepte. Aceasta schimbă treptele destul de brutal şi ezită considerabil când pedala de acceleraţie este apăsată cu hotărâre. Însă, dacă abordaţi un stil de conducere economic sau schimbaţi treptele de la padelele din spatele volanului când turaţia este sub 2.500 rpm, nu veţi întâmpina aceste mici incoveniente. 

Cireaşa de pe tort este propulsorul diesel de 2.0 l şi 150 CP, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, motorizare plăcută în exploatare şi care pune în valoare punctele forte ale maşinii. La volan, am apreciat direcţia mai comunicativă decât cea a lui Megane 3, precum şi suspensia care este un compromis bun între sportivitatea Focus-ului şi confortul Golf-ului.

Sintetizând, Citroen C4 2010 este un nou hit în clasa sa, un cocktail interesant dintre rigoarea germană şi rafinamentul tipic franţuzesc, asortat cu tehnologii de ultimă generaţie, rezultatul fiind un produs de calitate comercializat la un preţ corect.

Date tehnice: Citroen
C4
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.4 VTI
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1200/1720
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4329/1789/1489
Ampatament 2608
Volum portbagaj [l] 408 (1183)
Motor si transmisie
Tip motor 1.4 VTI
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1397
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 70(95)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 135/4000
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h]
0-100 km/h [s]
Consum urban/extra/mixt //
Emisii CO2 [g/km]

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top