Lansare internațională Opel Astra Sports Tourer

Opel tocmai a completat familia Astra cu un break care, alături de aspectele practice, păstrează liniile dinamice ale variantei hatchback. Rezultatul este o mașină potrivită pentru o familie, cu un interior modulabil și cu o gamă de motoare pentru toate gusturile și buzunarele.

Nu este un secret faptul că, la capitolul automobil, sunt adeptul utilității. În acest sens, îi sfătuiesc pe toți cei care mă întreabă cum să aleagă o mașină să plece de la aspectele practice, urmând ca elementele emoționale să fie satisfăcute dacă mai rămân bani în portofel.

Ca urmare, orice nou model break nu poate decât să mă bucure. Din păcate, în ciuda unei oarecare tradiții, de pe vremea Daciei Break din anii `80, destul de greu de cumpărat la acel moment, piața românească nu a dat încă de gustul acestui tip de caroserie. Pentru un român învățat cu modelul clasic, în trei volume, este chiar un șoc să vadă, de exemplu, în Germania sau Austria, cum până și modelele premium se vând mai mult în forma break. Este o dovadă a faptului că oamenii de acolo se gândesc în primul rând la util și mai puțin la imagine (nu știu de ce unii dintre noi consideră că breakul este mai aproape de camion decât de autoturism). O parte din vină o au și vânzătorii de mașini din România, care nu au avut niciodată ca prioritate promovarea acestui segment.

Revenind la Astra Sports Tourer, trebuie să recunosc faptul că aș alege oricând polivalența acestui model, în defavoarea dimensiunilor unei berline medii (în cazul de față, Insignia).

Opel a fost unul dintre primii constructori europeni care au propus caroserii break, chiar din anii `50. Iată că Astra ST beneficiază de peste 50 de ani de experiență. În ultimii ani, aproximativ 25% din vânzările gamei Astra au fost break.

Opel este deja la a doua generație Astra care beneficiază de o personalitate puternică, indusă de design. Iar modelul break a beneficiat de aceeași atenție. Linia plafonului, odată cu linia geamurilor laterale, coboară către partea din spate, generând o senzație fluidă. Clasicul hayon vertical, care, la majoritatea breakurilor, nu face decât să închidă un spațiu de depozitare, a căpătat la Astra linii sportive, fiind greu de sesizat la prima vedere diferența dintre break si hatchback. Iar forma ușor aplecată a hayonului nu a influențat spațiul de depozitare, ajuns la 1550 de litri.
Modularitate la buton

Punctul forte al utilității este modularitatea interiorului. Dacă, în general la breakuri, rabatarea banchetei spate se face prin acționarea fiecărui element în parte (șezut + spătar), sistemul FlexFold de la Astra ST mărește spațiul de depozitare prin simpla apăsare a unui buton. Ca urmare, se ajunge la un spațiu util lung de 1835 mm, cu 28 mm mai mult decât la modelul Astra anterior. Interesant este și modul de acționare al ruloului de deasupra portbagajului, cu două poziții, în funcție de necesitate.

Rezultă o mașină polivalentă, fiind greu de imaginat obiecte de uz curent care să nu poată fi transportate cu Astra ST. Iar cei care au copii au un ajutor în plus, având unde să arunce rapid biciclete, role sau clăpari.

Firesc, pe Astra ST găsim echipamentele de securitate Opel, cum ar fi sistemele de control al stabilității ESC (Electronic Stability Control) și TSA (Trailer Stability Assist), acesta din urmă pentru cazul tractării unei rulote, disponibil împreună cu dispozitivul de tractare.

Gama de motoare pare a fi destinată celor mai cârcotași dintre clienți, cuprinzând nu mai puțin de nouă motoare, cinci cu benzină (cu puteri între 100 și 180 CP) și patru diesel (cu puteri între 95 și 160 CP). Tradițional, motoarele diesel Opel sunt decente din punct de vedere al consumului. În plus, la varianta diesel 1,3 CDTI (90 CP) va fi disponibil și sistemul Start/Stop, care va duce la emisii poluante de numai 109 g/km.

Ca urmare, noul Astra ST deține argumente suficiente pentru a influența reticența clienților români în fața modelelor break. Depinde doar de abilitatea vânzătorilor de a le prezenta în primul rând utilitatea.

Date tehnice: Opel
Astra Sports Tourer
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.4 ECOTEC
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1393/1960
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4698/1814/1535
Ampatament 2685
Volum portbagaj [l] 500 (1550)
Motor si transmisie
Tip motor 1.4 ECOTEC
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1398
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 74(100)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 130/4000
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 178
0-100 km/h [s] 13.9
Consum urban/extra/mixt 7.6/4.9/5.9
Emisii CO2 [g/km] 139

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

B13 – O noutate la GMOTO

B13 – O noutate la GMOTO. Indiferent de anotimp, merită să ai grijă de curățenia și starea mecanică a motocicletei tale. Vara,

Chery Cars China

Chery ar putea construi o uzină în Turcia

Turcia se află în etapele finale ale discuțiilor privind o investiție Chery, după ce guvernul țării a curtat producătorii auto chinezi pentru

Scroll to Top