Test drive Opel Insignia

Dupa trei generatii, Vectra lasa locul unei game noi – Insignia – care ar trebui sa-i aduca un suflu nou lui GM, in segmentul mediu european.

  • Pret de achizitie
  • Lista de dotari standard
  • Motoare diesel zgomotoase
  • Ergonomie precara

Exponent clasic al maşinii de familie, berlina medie îşi vede mai afectată poziţia, după fiecare nouă perioadă statistică. Fiind la preţuri echivalente, atât modelele SUV compacte, cât şi monovolumele rup constant de aici noi şi noi cote de piaţă, în condiţiile în care astăzi majoritatea generaliştilor le au pe toate în gamă. Poate că, tocmai de aceea, Opel şi-a dorit întărirea poziţiei, prin aducerea unui model cu totul nou, începând cu numele, care să rupă total legătura cu un trecut destul de cuminte şi să spere la un loc printre premianţii segmentului.

Ruptura cu istoria este evidentă de la prima vedere, silueta pătrăţoasă şi greoaie a lui Vectra fiind înlocuită de forme şi linii fluide, care  îi asigură noului Insignia o personalitate evidentă. Tocmai acest design atenuează masivitatea dimensională – toate dimensiunile sunt mai mari decât cele ale modelului VW Passat (referinţa printre concurenţii direcţi). În plus faţă de aparenţa unui coupe, a rezultat şi un coeficient aerodinamic de 0,27.

Alături de forma generală, spatele este elementul care-ţi rămâne în minte, datorită aspectului sportiv. Parcă te întrebi cum de ai reuşit să-l ajungi. Din contră, parcă pentru a-şi renega îndrăzneala afişată de stopuri, lunetă şi liniile capotei portbagajului, creatorii au lăsat Insignia cu o faţă destul de cuminte, sperând că grila de mari dimensiuni va spune totul. Din dorinţa unui design curat, Insignia a fost lăsată fără protecţii laterale, fapt ce va avea urmări în toate parcările europene. Interesant, este dificil de observat diferenţa dintre caroseriile sedan şi hatchback.

Firesc, interiorul urmează formele exterioare, transformând elementele parcă trasate cu linia, de la Vectra, într-un ansamblu plăcut şi actual. Până şi consola centrală este  mai prietenoasă şi mai intuitivă. Poate fi notat doar un oarecare sentiment de înghesuială, amestecat cu siguranţă, indus de masivitatea feţelor de uşi, în combinaţie cu prelungirea consolei între scaune. Cea mai bună veste din punct de vedere ergonomic este revenirea la manetele de semnalizare şi ştergere parbriz cu acţionare normală, care stau în poziţia în care trebuie, spre deosebire de ultima Vectra.

4×4 pentru premianţi

Foarte mulţi fani Opel au regretat absenţa tracţiunii 4×4 pe ultimele generaţii Vectra, mai ales că la prima generaţie era disponibilă. Tocmai de aceea, acest subiect devine interesant la Insignia, care introduce un sistem 4×4 adaptiv, cu efecte asupra manevrabilităţii şi stabilităţii. Concret, împreună cu sistemul FlexRide, în funcţie de condiţiile de drum şi de modul de conducere, sistemul gestionează tăria suspensiei şi tracţiunea, astfel încât maşina să menţină traiectoria optimă.

Singurul regret este faptul că, pentru moment, tracţiunea 4×4 este disponibilă numai pe motoarele de top pe benzină – 2.0 turbo, 220 CP şi 2.8 V6 turbo, 260 CP, urmând să fie introdusă treptat şi pe cele mai puternice motoare diesel. FlexRide, standard pe variantele sport de echipare, îi dă posibilitatea utilizatorului să individualizeze setarea suspensiilor. Modul Standard adaptează reglajele în funcţie de stilul de conducere.

Vorbind de motoare, sunt din start 4 variante pe benzină (între 115 şi 260 CP) şi 3 diesel (110, 130 şi 160 CP), la care se vor adăuga un 1.6 litri benzină, turbo, de 180 CP şi un 2.0 CDTI de 190 CP. Având în vedere dimensiunile şi masa maşinii, un minim de motorizare acceptabil ar fi în jurul valorii a 150 CP. Tocmai de aceea, aţi putea să vă gândiţi la 1.8 benzină (140 CP şi 175 Nm), dar ideal este motorul diesel de 160 CP şi 350 Nm, atât din punct de vedere al performanţelor dinamice, cât şi din punct de vedere al consumului. Doar zgomotul interior ar fi putut fi la un nivel mai redus.

Tehnologie pentru securitate

Poate cel mai spectaculos sistem inaugurat de Insignia este Opel Eye, similar unui înger păzitor care-ţi urmăreşte fiecare mişcare şi te previne, la nevoie. Camera video, montată în zona oglinzii retrovizoare centrale, asistă şoferul în două moduri. În primul rând, citeşte indicatoarele rutiere de limitare a vitezei şi de interzicere a depăşirii şi le afişează pe un ecran în spatele volanului. A doua funcţie utilă este sesizarea depăşirii involuntare a liniei care separă benzile de mers, moment în care sistemul reacţionează acustic şi vizual, pe acelaşi ecran.

Interesant este şi sistemul Adaptive Forward Lighting (AFL+), care asigură ajustarea fasciculelor luminoase ale farurilor în funcţie de viteză, poziţia volanului, starea drumului, condiţiile de vizibilitate şi traficul din sens opus. Astfel, sistemul are nouă funcţii. Sistemul este de viitor, chiar dacă acum mai are încă anumite imperfecţiuni inerente începutului. De exemplu, reduce faza mare cu întârziere, la întâlnirea unui vehicul care vine din faţă, fapt greu de suportat de şoferul acestuia (şi arătat nouă prin semnale optice).

Una peste alta, Insignia reprezintă o adevărată revoluţie Opel în segmentul mediu, având şanse reale să joace un rol important, chiar dacă Passat este greu de detronat, în ciuda vârstei.

Date tehnice: Opel
Insignia
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.6 TWINPORT ECOTEC
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] 1430/2020
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4830/1855/1500
Ampatament 2735
Volum portbagaj [l] 500 (1010)
Motor si transmisie
Tip motor 1.6 TWINPORT ECOTEC
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1598
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 85(115)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 155/4000
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 192
0-100 km/h [s] 12.9
Consum urban/extra/mixt 10.3/5.7/7.4
Emisii CO2 [g/km] 174

Adaugati comentariu