Lansare internationala Opel Meriva

Noul Opel Meriva încearcă să revoluționeze segmentul monovolumelor de clasă mică printr-un interior bine gândit, ce oferă spațiu și acces demne de segmentele superioare.

  • Versatilitatea interiorului
  • gama variata de motorizari
  • Propulsoare diesel cam zgomotoase
  • putine dotari in standard

Opel Meriva a fost primul model European din categoria monovolumelor compacte, păstrând până în prezent poziția de lider al segmentului. Dar concurența nu a rămas indiferentă la succesul automobilului german și modele precum Renault Modus sau Citroen C3 Picasso au început să amenințe poziția de lider a lui Opel Meriva. 

Astfel, a fost necesară lansarea unui nou model. Acesta se pliază după noua imagine Opel, având un design modern, dar și soluții ergonomice deosebit de interesante. 

Principalii clienți țintă pentru Opel Meriva sunt în continuare familiile tinere cu copii și persoanele trecute de prima tinerețe, dar odată cu noul design și cu soluțiile inovatoare, mașina va atrage și tinerii care merg frecvent cu prietenii ori care au nevoie de spațiu. Ușile care se deschid în oglindă sunt readuse în atenția publicului, Opel reușind să rezolve problemele legate de siguranță care au apărut în urmă cu mai bine de 40 de ani, probleme ce au dus, pentru o bună perioadă de timp, la renunțarea la această soluție. 

Deși este programat pentru testare abia în toamna acestui an, de la noul Opel Meriva ne așteptăm la cinci stele EuroNCAP obținute fără prea mari eforturi, tehnologia utilizată pentru siguranță fiind impresionantă pentru o mașină din clasa mică. 

Ușile oglindă, pe lângă aspectul original, au marele avantaj al accesului în mașină, deschiderea lor la 84 de grade, față de 68 la mașinile normale, plusând în această direcție. Linia joasă a caroseriei și suprafața vitrată mare oferă o bună vizibilitate pentru toți pasagerii. 
Interior luminos

Cu siguranță, primele care ies în evidență sunt ușile cu deschidere în oglindă, dar odată ajuns în interior, șoferul și pasagerii se bucură și de alte inovații. Disponibile opțional, dar recomandabile  sunt scaunele față ergonomice, întâlnite și la Opel Astra. Opel este, alături de Mercedes, unul dintre puținii constructori auto ce își echipează mașinile cu scaune certificate de AGR (Action for a healthy back), institut de cercetare ce își axează eforturile  pe sănătatea spatelui. 

O altă inovație extrem de interesantă este șina din aluminiu care desparte cele două rânduri de scaune pe care pot fi montate o cotieră sau un suport de pahare, în funcție de dorința clientului. 

Planșa de bord seamănă extrem de mult cu cele întâlnite la Opel, ergonomia fiind bună odată ce șoferul învață cum sunt grupate butoanele. Pe locurile din spate spațiul este demn de o mașină din clasa compactă, scaunele având și posibilitatea de a culisa atunci când este nevoie de mai mult spațiu. 

De altfel, sistemul FlexSeat permite plierea acestora și obținerea unui volum util impresionant, de peste 1,5 mc. Flexibilitatea este de altfel ideea în jurul căreia a fost construit noul Opel Meriva.
[_newpage_] 
La volan

Cu toate că este o mașină de clasă mică, Opel Meriva impresionează foarte plăcut la proba conducerii. Direcția și frânele sunt setate ceva mai ferm decât la concurență, dând astfel o senzație superioară de siguranță. Ruliul este destul de redus pentru o mașină din acest segment. 

Nivelul de confort este și el menținut, chiar și atunci când se rulează pe porțiuni de drum denivelat. Ținuta de drum se datorează în special și faptului că Opel nu s-a mulțumit pentru Meriva să preia platforma de la Corsa, luând elemente constructive și de la noul Astra ori de la Zafira. 

Opel Meriva s-a pliat și el tendinței și vine echipat cu motoare turbo pe benzină de 1,4 litri și 120, respectiv 140 CP. Pentru cei mai conservatori  există și un propulsor aspirat de 1,4 litri/100 CP, fanii diesel având din vară posibilitatea de a comanda motoare diesel de 1,3 litri/90CP și 1,7 litri/130 CP.

Noile propulsoare pe benzină supraalimentate se potrivesc bine caracterului mașinii având un consum decent. Dacă diferența de preț în momentul lansării nu va fi foarte mare, recomandarea mea este motorul de 140 CP, care are avantajul unei transmisii cu șase viteze, consumul, cel puțin extraurban, nefiind cu mult mai mare decât cel al motorului de 120 CP. 

Ambele propulsoare au suficiente resurse pentru a pune în mișcare automobilul, chiar și pe autostradă ori în timpul depășirilor. Totuși, la fel ca la orice motor turbo pe benzină, daca apăsați prea energic pe pedală consumul va crește simțitor. 
De succes

Opel Meriva va fi cu siguranță un model de succes pe piața europeană. Cu un preț de pornire pentru motorul de 1,4 aspirat cu echiparea Enjoy de 12990 Euro cu TVA inclus pentru România, acesta va atrage o parte din cumpărătorii mașinilor de clasă mică și compactă care au nevoie de mai mult spațiu. 

Din păcate este posibil să aibă o evoluție ceva mai dificilă decât pe piețele mature, unde mașinile sunt cumpărate în funcție de utilitate și de venitul mediu, și unde există cultura pentru segmentul monovolumelor. 

Date tehnice: Opel
Meriva
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.4 NET
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1320/1940
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4290/1810/1615
Ampatament 2645
Volum portbagaj [l] 320 (760)
Motor si transmisie
Tip motor 1.4 NET
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1364
Sistem alimentare injectie directa+turbo
Putere max. [kW(CP)/rpm] 103(140)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 200/1850
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h]
0-100 km/h [s]
Consum urban/extra/mixt 8.8/5.4/6.7
Emisii CO2 [g/km] 156

Adaugati comentariu