Test drive – Renault Captur

Test drive - Renault Captur

Moda SUV-urilor mici a făcut ravagii în rândul clienţilor răsfăţaţi, iar o marcă de volum ca Renault nu a putut sta departe de acest trend. Captur este un crossover nou-nouţ pe care l-am testat deja în Franţa.

  • Design exterior foarte inspirat
  • multiple posibilitati de personalizare
  • interior versatil si generos
  • Suspensia derivata din Clio nu se impaca bine cu drumurile autohtone
  • directie fara feedback

Produs în Spania şi bazat pe platforma lui Clio, Captur păstrează la prima vedere aceleaşi linii îndrăzneţe pe care le-am văzut încă de la conceptul prezentat pertru prima dată cu ocazia salonului de la Geneva. Caroseria este desenată în acelaşi stil cu tentă agresivă pe care Renault l-a pus în practică începând cu noul Clio, dar aduce şi elemente noi ce îi subliniază caracterul polivalent. Partea inferioară este blindată cu elemente care au atât un scop decorativ, cât şi unul practic, pentru situaţiile în care Captur ar trebui să păşească în natură.

Paleta de culori este foarte largă şi dispune de nuanţe foarte bine alese pentru un stil al maşinii care se vrea dinamic. Pentru un grad cât mai ridicat de personalizare plafonul poate avea un desen propriu şi este vopsit într-o nuanţă diferită faţă de caroserie, la fel şi jantele pentru care există trei culori disponibile. Acelaşi joc de nuanţe şi desene este disponibil şi la interior, însă acesta pune accent şi mai mult pe latura practică, fiind spaţios şi foarte generos la capitolul spaţiilor de depozitare care te înconjoară din plin odată ce ai urcat la bord.

Am putut vedea aici două inovaţii, un torpedou voluminos tip sertar şi scaune a căror îmbrăcăminte este montată printr-un sistem cu fermoar, ce permite detaşarea, spălarea sau chiar înlocuirea lor rapidă. Bancheta glisează înainte-înapoi pentru a mări spaţiul porbagajului de la 377 la 455 litri şi este rabatabilă fracţionar, putându-se ajunge astfel la un spaţiu maxim de 1.235 litri, dar nu şi la o podea plată. Am apreciat în schimb spaţiul la nivelul capului şi cel de care se pot bucura pasagerii locurilor din spate. Materialele sunt decente şi arată că sunt destul de rezistente la uzură.

Din punct de vedere al dotărilor, Captur pare să aibă tot ce ai nevoie. Climatizarea automată este cu o singură zonă, dar avem cameră video de marşarier şi sistem audio cu intrare de SD Card, USB şi una de tip Line-in. Sistemul R-Link care a fost integrat pe Captur oferă o multitudine de facilităţi şi o interfaţă touchscreen pe un ecran color de 7 inch. Sistemul stil tabletă oferă acces Internet şi descărcare a diverse aplicaţii folositoare, dar şi navigaţie, computer de bord, radio sau telefon.

La capitolul siguranţă vorbim de patru airbaguri în standard, ABS, ESC şi asistenţă la frânarea de urgenţă. Airbagurile laterale au o construcţie nouă ce le integrează şi pe cele cortină, acesta fiind şi motivul pentru care numărul lor va părea mic.

Gama de motorizări cuprinde un propulsor diesel 1.5 dCi de 90 CP şi două pe benzină, unul cu trei cilindri, TCe de 0.9 litri/90 CP şi altul cu patru cilindri, TCe de 1.2litri/120 CP.  În testul desfăşurat pe durata a două zile, am putut face cunoştinţă cu două dintre acestea, respectiv cel mai economic şi cel mai performant. Motorul diesel anunţă un consum mediu de 3,6 litri şi este conectat la o cutie manuală cu cinci rapoarte. Insonorizarea bună face ca acesta să nu fie perceptibil ca zgomot la regimuri moderate de turaţie şi s-a dovedit a fi în măsură să se descurce bine şi pe Captur. Era bine totuşi dacă francezii ofereau pentru acest model şi versiunea de 110 CP, care ar fi bucurat şi mai mult pe cei care vor un plus de performanţă sau folosesc mai des întregul potenţial pe care îl oferă o caroserie cu cinci locuri, destul de spaţioasă.

Motorul TCe 120 este cel care va rezolva această problemă, dar o va face funcţionând cu benzină şi cu un consum ceva mai mare, de 5,4 litri, conform datelor oficiale. Acesta este disponibil numai împreună cu noua cutie de viteze EDC cu şase trepte şi dublu ambreiaj. Această combinaţie oferă un rulaj confortabil, reprize mai bune şi mai multă silenţiozitate. Renault a anunţat că în scurt timp această cutie va fi disponibilă şi pentru motorizarea dCi de 90 CP, Captur fiind primul model din gamă ce va oferi această facilitate.

A treia motorizare disponibilă este cea de 0.9 litri, ce produce 90 CP şi pentru care este disponibilă ca şi în cazul dieselului, o cutie manuală cu cinci rapoarte. Pentru a fi cât mai economice şi durabile, Renault a folosit pentru motoare tehnologii similare cu cele din Formula 1, cum sunt materialele cu fricţiune redusă DLC (Diamond-Like Coating) pentru cilindri şi tratamente de tip PVD (Phisycal Vapor Deposition) pentru segmenţi.  Tracţiunea este doar pe faţă, iar Renault a confirmat că o versiune 4×4 nu va putea fi disponibilă nici în viitor, pe de-o parte din cauza platformei tehnice de Clio ce nu a fost dezvoltată de la început în acest scop, dar nici din raţiuni economice, Captur având ca target un preţ de vânzare cât mai redus.

Suspensia este confortabilă şi a fost concepută pentru a se descurca bine în cât mai variate condiţii, inclusiv pe denivelări. Fiindcă nu am găsit prea multe gropi pentru a testa această caracteristică, am putut să mă conving de ea cu ajutorul unor speed-bumpere exagerate, pe care Captur le-a trecut surprinzător de uşor. Reversul medaliei are loc în viraje, care dacă sunt abordate mai sportiv, scot la lumină ruliul.

Garda la sol este destul de mare cu cei 200 mm, lucru care a influenţat şi poziţia înaltă la volan, unde Captur realizează un plus de 100 mm faţă de Clio şi care face din Captur o maşină plăcută de condus inclusiv în mediul urban, unde oferă un plus de vizibilitate.

Deşi nu este un model 4×4, Captur nu pare a fi foarte departe de capabilităţile unui SUV de dimensiuni similare, cu care împarte aceleaşi caracteristici la nivelul unghiurilor şi a gărzii la sol. Diferenţa va fi însă una apreciabilă la nivel de consum, dar şi în ceea ce priveşte preţul de achiziţie care, deşi nu a fost încă anunţat pentru piaţa din România, este aşteptat să fie similar cu cel de pe pieţele europene, respectiv între 14 şi 19.000 de euro, în funcţie de echipare.

Date tehnice: Renault
Captur
Sasiu si caroserie
Motorizare 0.9 TCe
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1101/1658
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4122/1778/1566
Ampatament
Volum portbagaj [l] 377 (1235)
Motor si transmisie
Tip motor 0.9 TCe
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 898
Sistem alimentare injectie directa+turbo
Putere max. [kW(CP)/rpm] 66(90)/5250
Cuplu max. [Nm/rpm] 135/2500
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 171
0-100 km/h [s] 12.9
Consum urban/extra/mixt 6/6.3/4.9
Emisii CO2 [g/km] 113

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top