Test drive lansare internationala Renault Clio

Din punct de vedere al imaginii, Renault a dat lovitura cu noul Clio, un model cu o personalitate ieşită din comun, generată de un amestec agresiv de forme, linii şi culori.

  • Design exterior spectaculos
  • comportament dinamic de top
  • sisteme multimedia performante
  • Spatiu limitat pe bancheta
  • vizibilitate medie

Renault este unul dintre cei mai importanţi generalişti, iar segmentul B reprezintă mai bine de 30% din totalul vânzărilor de maşini noi în Europa. Iată motive suficiente de interes în jurul noului Clio. În plus, Clio 4 este primul model de serie care scoate la iveală noua concepţie de design Renault, iniţiată de Laurens van den Acker. Fără exagerare, putem spune că noul Clio este primul model Renault care iese în evidenţă din punct de vedere al designului, după foarte mulţi ani. 

Este ca şi cum, în viaţa unei familii, s-ar trece peste cel puţin două generaţii, de la străbunic direct la nepot. Cred că doar prima generaţie Twingo a produs efecte similare, la vremea ei, dar cu impact mult mai redus din punct de vedere comercial. În rest… modele corecte şi atât, cu unele excepţii, cum ar fi Laguna Coupe. Nu e aici locul să facem teoria pe larg a designului Renault, dar parcă prea a fost haos, adunând modele de la Dacia la Samsung şi doar punându-le aceeaşi siglă.

Revenind la Clio, din orice unghi l-ai privi, pare că vrea să exprime ceva şi este aproape imposibil să nu remarci o formă, o linie sau o culoare. Este ca şi cum vrea să răzbune toată frustrarea generată de lipsa cronică de inspiraţie a designerilor Renault din ultimii ani şi să folosească emoţia ca argument determinant în decizia de cumpărare. Nu întâmplător, succesul noului Clio este cel mai important obiectiv al celor de la Renault, acesta fiind considerat un model crucial pentru evoluţia companiei.

E greu de spus care parte atrage mai mult, dar parcă faţa iese cel mai mult în evidenţă. Probabil ca la Clio găsim cel mai mare romb din toate timpurile, pentru al cărui loc parcă au trebuit sculptate capota şi bara de protecţie, în acelaşi timp. Aici, Laurens van den Acker a predat o adevărată lecţie de design. Practic, farurile au aceeaşi formă ca la generaţia anterioară şi sunt unite printr-o bandă neagră oarecum similară, capota are aceleaşi umflături musculoase în dreptul farurilor, dar poziţia şi dimensiunea rombului schimbă totul. Pur şi simplu, rombul face trecerea de la trecutul anost la viitorul spectaculos.

Din lateral, prima senzaţie este cea de sportivitate, indusă de imaginea de coupé. Aici, Renault a împuşcat doi iepuri dintr-o lovitură – a realizat o maşină frumoasă şi a facut economie. Iată că spectacolul nu exclude pragmatismul, Renault reuşind astfel să anuleze costurile de fabricaţie impuse de realizarea unei variante cu trei uşi. Să nu uităm că, printre clienţii acestui segment, sunt mulţi care pe de o parte, merg singuri în maşină şi, pe de altă parte, apreciază imaginea mai dinamică al caroseriei în trei uşi. Iar noul Clio le răspunde printr-un plafon coborât către spate, în stil coupé şi prin ascunderea mânerelor uşilor din spate în montant.

Revenind la spectacol, acesta este asigurat de bandourile negre din partea inferioară a uşilor, cu forma secţiunii unei aripi de avion. Ca să iasă mai tare în evidenţă, sunt vopsite lucios. Iată cum nişte elemente care, de obicei, joacă rol de protecţie laterală, au devenit punctul principal de atracţie al părţii laterale. Pare că de aici a pornit realizarea întregii zone a maşinii.

Jantele colorate (la unele variante de echipare) şi interesant desenate completează fericit imaginea dinamică şi expresivă a caroseriei. Privit din spate, Clio pare aşezat pe două pachete de muşchi, ascunse sub aripile umflate. Senzaţia este accentuată de îngustarea către lunetă a părţii superioare a caroseriei. Stopurile orizontale, prelungite pe aripi şi eleronul masiv accentuează ideea de sportivitate.

În plus, deasupra tuturor, tronează culoarea, Clio surprinzând prin nuanţele generale agresive. Ca şi când nu le-ar fi ajuns joaca de-a culorile, cei de la Renault s-au gândit să picteze şi plafonul, oferind câteva modele interesante de compoziţii.

Baie de culoare

Continuând atacul emoţional, Clio joacă pe cartea culorii şi la interior, atât pentru partea superioară a bordului, cât şi pentru elemente de pe volan şi uşi sau din jurul schimbătorului de viteze. Alături de culoare, iese în evidenţă calitatea bună a materialelor şi a finisării, la nivel de segmente superioare.

În acelaşi timp, se remarcă forma consolei centrale, cu aspect de tabletă, pe care aproape că eşti tentat să o iei cu tine la coborârea din maşină. Pe lângă spectacol, avem de-a face cu acelaşi pragmatism, pentru că este mult mai uşor şi mai ieftin de modificat numai acest element la o viitoare evoluţie tehnică.

Elementul central al tabletei este sistemul R-Link, care oferă, opţional, o legătură complexă între automobil şi utilizator. Navigaţie, multimedia, telefonie integrată, informaţii despre vehicul, servicii şi aplicaţii, setări ale sistemului, sfaturi pentru condus eco – fac parte dintre informaţiile disponibile pe R-Link, unele putând fi accesate şi prin comandă vocală. Dar interiorul este şi util, spaţiile de depozitare fiind generos repartizate în jurul şoferului.

Sub un litru

Noul Clio este primul model Renault echipat cu motorul turbo cu trei cilindri, de 898 cmc, înscriindu-se în tendinţele mondiale, de reducere a cilindreei. Iar performanţele sunt notabile, chiar dacă n-ar strica un cuplu mai mare. Dar, despre motoare şi comportament dinamic, mai multe în numerele viitoare.

Vom avea multe de spus, pentru că noul Clio are toate atuurile să joace un rol important în piaţa auto.

Date tehnice: Renault
Clio
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.2 16v MPI
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 980/1563
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4062/1732/1448
Ampatament
Volum portbagaj [l] 300 (1146)
Motor si transmisie
Tip motor 1.2 16v MPI
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1149
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 55(75)/5500
Cuplu max. [Nm/rpm] 107/4250
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 167
0-100 km/h [s] 15.4
Consum urban/extra/mixt 7/4.7/5.5
Emisii CO2 [g/km] 127

Adaugati comentariu