Lansarea unui serviciu TMC în România

Mio Technology, liderul pieţei locale de dispozitive GPS estimează schimbarea comportamentului de consum în zona de GPS în 2011, în cazul în care unul dintre serviciile TMC va fi implementat în prima parte a anului pe piaţa din România.

Conform estimărilor Mio, la ora actuală există pe piaţa locală un număr de peste 100.000 de dispozitive GPS, TMC Ready, adică aproximativ 30% din numărul total de echipamente existente în România.

“Avem deja informaţii referitoare la pregătirea lansării unor proiecte de tip suport TMC pentru 2011, pe piaţa din România. Acestea ar urma să targeteze atât zona telefoanelor mobile cât şi cea a echipamentelor personale de navigaţie. În cazul în care vreunul dintre aceste proiecte va deveni operaţional în prima parte a anului, aşteptăm un răspuns pozitiv al pieţei locale de echipamente GPS, în general şi o creştere a interesului pentru echipamentele TMC Ready în mod particular”, declară Sergiu Ganscă, Marketing şi Sales Manager Mio România& Ungaria.

Conform reprezentanţilor Mio, lansarea unui astfel de proiect ar urma să influenţeze şi comportamentul de consum al cumpărătorului de GPS, concentrat în acest moment pe zona de dispozitive cu preţ scăzut. TMC (Traffic Message Channel) este o tehnologie de livrare a unor informaţii din trafic către şoferi. Aceasta foloseşte în mod normal un sistem de codare digitală folosind sisteme de tip FM-RDS sau transmisiune FM tradiţională, putând folosi în acelaşi timp transmisiuni radio prin satelit sau un sistem de tip DAB. 

Această tehnologie permite şoferilor să primească informaţii într-o anumită limbă (selectată), fără ca alte servicii folosite în acel moment să fie afectate. Astfel de servicii, publice sau comerciale sunt operaţionale la ora actuală în mai multe ţări, dintre care cea mai apropiată de România este Ungaria, unde un astfel de sistem a fost implementat în august 2008.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top