LIVE: Dacia Duster II la salonul de la Frankfurt

A doua generație Dacia Duster a fost prezentată acum câteva minute la salonul de la Frankfurt. Iată toate informațiile oficiale.

După ce v-am prezentat primele fotografii oficiale cu exteriorul și cu interiorul noii Dacia Duster revenim acum cu alte detalii tehnice.

Dacia Duster II 20

În această dimineață am prezentat fotografii ale unui model de preserie care avea un sistem multimedia cu display digital de 8 inch și o ramă de sine stătătoare. Acesta va debuta în vara lui 2018 deoarece softul nu era încă gata la data lansării.
Până atunci, Duster va fi disponibil cu sistemul actual MediaNav cu ecran tactil de 7 inch încastrat în bord.
Însă acesta este poziționat sensibil mai sus și este orientat ușor spre șofer fiind mai în dreptul privirii acestuia.
În schimb, butoanele de comandă sub forma unei claviaturi amplasate sub displayul tactil, indicatoarele de bord și displayul computerului de bord sunt complet noi.

Așa cum am scris în prima prezentare, dimensiunile exterioare au rămas nemodificate, Duster având 4,30 metri lungime și 1,8 metri lățime. Garda la sol de 210 mm și unghiul de atac apropiat de 30 grade și de degajare de 33 grade îi conferă capacități reale în off-road.

Pachet modern de sisteme de asistență
Noul Duster va avea un sistem de camere multiview format din 4 camere (una frontală, două laterale și una posterioară). Acestea vor fi utile atât la manevrele de parcare cât și în teren accidentat. De asemenea, Duster va dispune în premieră pentru un model Dacia de sistem de avertizare pentru unghiul mort.

Nu vor lipsi sistemul de asistență la coborârea pantelor Hill descent control și cel de asistare la plecarea din rampă Hill start assist.
Ca și la alte modele Renault, accesul la bord se va realiza cu cardul mâini libere iar motorul se va porni de la un buton.
Dacia Duster II 10

Scaunele sunt complet noi fiind mai confortabile și mai ușor de reglat, lungimea șezutului fiind mai mare cu 20 mm. Scaunul șoferului dispune acum de o cotieră, de reglaj lombar și de un nou mecanism de reglaj pe înălțime, plaja de reglaj pe înălțime fiind de 60 mm. De asemenea, tetierele sunt noi.

Față de vechea generație, volanul se va putea regla acum și pe adâncime. Astfel, volanul este reglabil 40 mm pe înălțime și 50 mm în adâncime. Volumul se spații de depozitare de la interior este acum de 28,6 litri, cu 5,8 litri mai mult decât înainte. Astfel, sub scaunul pasagerului din față se află un mic sertar de 2,7 litri la fel ca la unele monovolume Renault.

Versiunile de top vor avea un volan îmbrăcat în material Soft Feel foarte rezistent și în același timp mai moale și mai plăcut la atingere.

Volumul portbagajului este identic cu al predecesorului, având 445 litri la versiunea 4×2 și 376 litri la versiunea 4×4.
Mapa de presă anunță cu litere îngroșate că nivelul de zgomot din habitaclu a fost redus la jumătate. Rămâne de confirmat la primul drive test.

Gama de motorizări nu este foarte mult schimbată față de vechea generație.

Marea noutate este noul motor aspirat pe benzină de 1,6 litri și 115 CP (SCe 115) preluat de noul Renault Megane. Gama pe benzină este completată de TCe 125 echipată cu motorul turbo de 1,2 litri. Versiunea SCe este disponibilă doar cu tracțiune față în timp ce TCe este disponibil atât cu 4×2 cât și cu 4×4. Ambele motoare pe benzină sunt cuplate exclusiv cu transmisii manuale.

Gama diesel a rămas neschimbată cuprinzând motoarele turbodiesel de 1,5 litri cu 90 CP (4×2) și 110 CP (4×2 și 4×4), versiunea de 110 CP și tracțiune față putând fi combinată cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC.

Iată lista motorizărilor:
SCe 115 (1,6 litri aspirat), 4×2               115 CP
TCe 125 (1,2 litri turbo) 4×2                  125 CP
TCe 125 (1,2 litri turbo) 4×4                  125 CP
dCi 90 (1,5 litri turbodiesel)  4×2             90 CP
dCi 110 (1,5 litri turbodiesel) 4×2           110 CP
dCi 110 (1,5 litri turbodiesel) 4×2 EDC  110 CP
dCi 110 (1,5 litri turbodiesel) 4×4          110 CP

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Revista AutoExpert 252

Revista AutoExpert nr. 252, martie 2024

Cioc-cioc! Cu revista, inoportunez. Nu stau mult, doar două minute, cât să-ți prezint numărul 252, din martie 2024. Cum ar veni, avem

Scroll to Top