Macan se vrea un Porsche fără compromisuri

2580_P13_0821_a5_rgb

Porsche îşi extinde gama prin includerea unei noi clase de vehicule. Macan este primul Porsche care pătrunde în segmentul SUV-urilor compacte, hotărât să stabilească noi standarde în ceea ce priveşte dinamica şi plăcerea de a conduce – atât pe asfalt, cât şi pe teren accidentat.

Macan combină manevrabilitatea caracteristică modelelor Porsche încă de la
apariţia acestora: valori maxime de acceleraţie şi frânare, putere
extraordinară a motorului, agilitate extremă şi precizie optimă a direcţiei. În
plus, toate aceste caracteristici sunt însoţite de un înalt nivel de confort şi
uşurinţă în utilizarea de zi cu zi. ADN-ul sportiv al lui Macan, asemeni
tuturor maşinilor sport Porsche, este recunoscut imediat în forma exterioară. Profilul
coborât şi lat al SUV-ului nu are rival. Capota alungită şi linia uşor
înclinată a plafonului accentuează impresia generală de eleganţă şi dinamică
sportivă.

Mai multe dintre elementele de design ale lui Macan au fost optimizate şi
preluate de la modelele sportive ale Porsche, fiind clar încă de la prima
privire că Porsche Macan se anunţă ca prima sportivă din segmentul SUV-urilor
compacte. Macan este “Made in Germany”, fiind produs la uzina Porsche din
Leipzig. Porsche a investit 500 milioane de euro în această fabrică, în care a
montat o linie completă de producţie, care este proiectată să producă
aproximativ 50.000 de maşini pe an, la cel mai înalt nivel de precizie şi
calitate. Exact ceea ce este de aşteptat de la un Porsche.

Gama Macan este formată din trei modele în momentul lansării. Macan S1)
este echipat cu un motor V6 biturbo de 3 litri cu o putere de 340 CP (250 kW),
transmisie integrală permanentă şi ambreiaj multidisc controlat electronic.
Transmisia integrală este dotare de serie pentru toate modelele Macan.

Puterea este transmisă către roţi prin intermediul unei transmisii cu dublu
ambreiaj si 7 trepte de viteză cum a fost solicitat şi aproape fără întreruperi
ale forţei de tracţiune, care permite maşinii să accelereze de la 0 la 100 km/h
în 5,4 secunde (sau 5,2 secunde cu pachetul opţional Sport Chrono). Maşina
atinge o viteză maximă de 254 km/h, iar consumul de combustibil conform
ciclului NEDC*) se situează între 8,7 şi 9 litri/100 km, ceea ce corespunde
unui nivel al emisiilor CO2 între 212 şi 204 g/km.

Macan S Diesel2) este alergătorul de cursă lungă şi consum redus dintre
cele trei modele. Motorul său V6 turbo diesel de 3 litri are un consum în ciclu
NEDC*) de numai 6,1 – 6,3 litri/100 km, corespunzând unor emisii de CO2
între 159 şi 164 g/km. Cu toate acestea, datorită puterii de 258 CP (190-kW) a
motorului său, Macan S Diesel accelerează de la 0 la 100 km în doar 6,3 secunde
(sau 6,1 cu pachetul opţional Sport Chrono) şi atinge o viteză maximă de 230
km/h.

Fiind modelul de top al gamei, Macan Turbo3) va fi cea mai puternică maşină
din segmentul SUV-urilor compacte. Motorul V6 biturbo de 3,6 litri, utilizat în
premieră pe un Porsche, atinge pentru prima dată o capacitate de 400 CP (294
kW) şi propulsează vehiculul de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde. Cu pachetul
Sport Chrono, acest timp poate coborî până la 4,6 secunde. Chiar dacă viteza
maximă atinge 266 km/h, Macan Turbo are un consum în ciclu NEDC*) de numai 8,9
– 9,2 litri/100 km, echivalent cu o cantitate de CO2 între 216 şi
208 g/km.

Numele de Macan provine din cuvântul indonezian pentru tigru, iar maşina se
ridică la înălţimea denumirii sale: puternică şi pregătită să lovească în orice
moment, dar agilă şi tenace pe teren accidentat. Ultima etapă a evoluţiei
sistemului de transmisie integrală – cunoscut ca Porsche Traction Management
(PTM) – a produs unul din cele mai puternice sisteme de tracţiune din lume.
Prin lansarea Macan, Porsche oferă acum vehicule sportive cu transmisie
integrală într-o varietate de modele fără egal.

O scurtă privire la specificaţiile de performanţă relevă faptul că Macan a
fost dezvoltat pentru agilitate. Între alte trăsături caracteristice ale
maşinii se numără proporţiile, designul şi pneurile mixte pe jante de mari
dimensiuni. Motoarele, sistemele de transmisie şi cutia de viteze cu 7 rapoarte
şi dublu ambreiaj (PDK) oferă dinamism şi eficienţă vehiculului deopotrivă pe
asfalt şi pe teren accidentat, pentru o experienţă de conducere marca Porsche
autentică. Scaunele şoferului şi pasagerului oferă o poziţie joasă, tipică
maşinilor sport.

Gama de opţiuni în dotarea de serie a lui Macan este amplă, incluzând
transmisie integrală, PDK, volan sport multifuncţional cu padele, jante de mari
dimensiuni, sistem audio de înaltă performanţă şi hayon acţionat electric.
Lista echipamentelor opţionale speciale include şi alte atracţii, precum
suspensia pneumatică, unică în acest segment. Este disponibil, de asemenea,
sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus – diferenţial cu transmisie
variabilă a cuplului), special adaptat pentru Macan.

Acesta distribuie cuplul motorului către roţile spate şi funcţionează
împreună cu un diferenţial blocabil controlat electronic al punţii spate. Lista
opţiunilor Porsche include cunoscuta asistenţă pentru lumini de drum care face
parte din sistemul Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), care
ajustează continuu nivelul farurilor, în funcţie de traficul în acelaşi sens de
mers sau din sensul opus.

Adaugati comentariu