Marca Dacia reprezintă 18% din vânzările totale ale grupului Renault

Raportul financiar al Renault pentru primul trimestru al acestui an arată că grupul a comercializat 665.038 de autovehicule dintre care 121.231 au purtat marca Dacia.
test dacia Sandero, Logan 2021 (2)

Într-un context încă afectat de pandemie, grupul Renault a vândut 665.038 de vehicule în primul trimestru al anului 2021, în creștere cu 1,1% față de aceeași perioadă din anul 2020. Conform oficialilor francezi, „acest început de an a confirmat impactul pozitiv al politicii comerciale a grupului orientată spre profitabilitate, cu un efect de preț de peste șase puncte. În plus, grupul progresează pe cele mai profitabile canale de vânzare”.

Cu toate acestea, cifra de afaceri a grupului Renault a coborât în primul trimestru cu 1,1% până la 10 miliarde de euro. Totodată, cifra de afaceri din ramura Automobile, cu excepția AVTOVAZ, s-a menținut la 8,6 miliarde de euro.

Deși grupul nu raportează și balanța financiară a Automobile Dacia, aceasta fiind înglobată în cea a grupului, raportul arată că „marca Dacia a vândut 121.231 vehicule (+ 10,2%) datorită succesului lansării noului Sandero și performanțelor înregistrate cu vânzările modelului Duster. Noua Dacia Spring 100% electrică promite să fie un succes, având în vedere precomenzile deja înregistrate”.

Un calcul simplu ne arată, așadar, că Dacia reprezintă în acest an 18,32% din totalul vânzărilor grupului francez după ce, la finalul lui 2020, procentul era de doar 17,65%.

Trebuie menționat că aceste valori poziționează Dacia ca a doua marcă a grupului francez după cea principală, Renault. Aceasta din urmă a comercializat în perioada ianuarie – martie a acestui an 433.662 de vehicule, în creștere cu 1,3% față de perioada similară din 2020.

Dacia, cu cele 121.231 unități ale sale a înregistrat o creștere cu 10,2%, în timp ce a treia marcă a grupului francez, Lada (AVTOVAZ), a comercializat 90.472 unități, în scădere cu 0,1%. Din grupul Renault, dar cu vânzări mult mai mici, fac parte și mărcile Renault Samsung Motors, Alpine, Jinbei&Huasong și Eveasy.

Cea mai mare piață a grupului francez a rămas și în acest an Franța (135.957 unități), urmată de Rusia (114.272 unități) și Italia (41.969 unități). În România, țară care nu se regăsește în Top 15 a piețelor grupului Renault, au fost înmatriculate în primul trimestru al acestui an doar 5.276 de autovehicule Dacia și Renault.

– Vânzările Dacia pe piața europeană au crescut cu 7% în primul trimestru
– Uzinele Renault din Spania ar putea fi oprite temporar câte trei zile pe săptămână

Adaugati comentariu