Maserati Grecale: informații și fotografii oficiale

Maserati Grecale, al doilea SUV din gama constructorului italian, a debutat oficial cu motorizări electrificate. O versiune complet electrică, Grecale Folgore, va fi lansată anul viitor.

După o serie de amânări, al doilea model SUV din gama Maserati a fost prezentat oficial. Numit Grecale, noul model vine cu o serie de motorizări electrificate, iar de anul viitor va putea fi comandat și în variantă complet electrică numită Grecale Folgore. Noul model Maserati Grecale va concura direct cu Porsche Macan sau BMW X3.

Maserati Grecale: 530 CP în versiune Trofeo

Încă de la lansare sunt disponibile trei versiuni de echipare și motorizare:

  • GT va utiliza motorul mild hybrid de 2.0 litri ce dispune de 300 CP,
  • Modena cu propulsor mild hybrid de 2.0 litri și 330 CP. Sistemul mild-hybrid la 48V folosește sistemul cu starter-generator amplasat în spate și un compresor electric. În ambele variante de putere, motorul mild-hybrid de 2.0 litri are un cuplu maxim de 450 Nm.
  • Pentru performantul Grecale Trofeo, Maserati folosește motorul Nettuno V6 twin-turbo de 3.0 litri și 530 CP. Cuplul maxim este de 620 Nm. Grecale Trofeo poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 3.8 secunde.

Viitorul Maserati Grecale Folgore va dispune de tehnologie 400 V și o baterie de 105 kWh, dar constructorul italian nu a dat detalii despre puterea oferită. Cel mai probabil, puterea va fi de aproximativ 540 CP, iar cuplul de 800 Nm.

Noul Grecale are 4846 mm lungime, 1670 mm înălțime și 2163 mm lățime (dimensiune ce include și oglinzile exterioare). Ampatamentul noului model este de 2901 mm. Grecale se remarcă prin partea frontală specifică mărcii cu trident, grila fiind inspirată de supercarul MC20. Modelul dispune de un interior nou, cu elemente digitale. Un display tactil de 12.3 inchi este amplasat central, cu un al doilea display de 8.8 inchi amplasat în partea de jos a consolei centrale. Ceasul Maserati este acum digital și poate oferi mai multe informații față de cel analogic folosit de modelele de până acum, fiind și interfața pentru asistentul virtual. Planșa de bord este și ea complet digitală cu un display de 12.3 inchi asigurând informațiile necesare celui de la volan.

Grecale nu folosește un levier pentru cutia de viteze automată, ci un set de butoane amplasate pe consolă, eliberând astfel mai mult loc pentru spațiile de depozitare. Pentru a controla manual cutia de viteze, Grecale dispune de clapete amplasate în spatele volanului.

Experiența de la volan este gestionată de sistemul multimedia Maserati Intelligent Assistant (MIA), de sistemul infotainment de ultimă generație și de Maserati Connect. Sistemul audio este furnizat de Sonus Farber și este disponibil în versiuni cu 14 sau 21 incinte acustice.

Maserati și-a echipat noul model cu sistemul VDCM (Vehicle Dynamic Control Module) precum și cu cinci moduri de conducere: Comfort, GT, Sport, Corsa (doar pentru Trofeo) și Off-Road.

Maserati nu a comunicat detalii legate de prețul noului SUV, acesta urmând să fie disponibil în a doua parte a anului 2022.

Via Maserati

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top