Maserati, în Formula E, din 2023

Maserati în Formula E autoexpert.ro

Maserati se întoarce în motorsport! Debutul în era modernă a competițiilor va fi făcut în 2023, când legendara companie italiană va lua startul în Campionatul Mondial ABB FIA de Formula E.

Maserati este prima marcă italiană ce va concura în Formula E. Întoarcerea pe pistă va avea loc la startul sezonului 2023 al competiției. Este alegerea perfectă pentru companie, care, astfel, leagă gloria obținută în trecut în competiții de viitorul electric.

E o declarație care se va oglindi și pe șosea. Astfel, toate modelele noi Maserati vor fi disponibile și în variante 100% electrice. Includem aici Maserati Grecale, Maserati GranTurismo și GranCabrio și modelul supersport Maserati MC20.

Campionatul Mondial de Formula E ABB FIA devine, astfel, o platformă perfectă pentru testarea tehnologiei electrice dezvoltată de Maserati. Compania va debuta în Sezonul 9 cu noul monopost Gen3, cel mai rapid, mai ușor și mai puternic model Formula E dezvoltat vreodată. Gen3 este cea mai eficientă mașină de curse din lume, având o serie de elemente de design, producție și tehnologie de ultimă oră.

Ce cred mai-marii de la Maserati și Formula E

Davide Grasso, CEO Maserati, spune: „Suntem foarte mândri că ne-am întors ca protagoniști în lumea curselor. Suntem alimentați de pasiune și inovatori prin natura mărcii. Avem o istorie lungă de excelență de clasă mondială în competiție și suntem pregătiți să stimulăm performanța în viitor.” Grasso a continuat: „În cursa pentru mai multă performanță, lux și inovație, Folgore (fulgerul, simbolul modelelor electrificate Maserati, n.r.) este irezistibil și este cea mai pură expresie a Maserati. De aceea am decis să ne întoarcem la curse în Campionatul Mondial de Formula E FIA, întâlnindu-ne clienții în centrele orașelor lumii, ducând Tridentul înainte în viitor”.

ABB FIA Formula E 2019/2020

Jean-Marc Finot, Senior VP, STELLANTIS Motorsport, adaugă: „Este o mare plăcere pentru STELLANTIS Motorsport să joace un rol în aducerea Maserati înapoi în sporturile cu motor. Dincolo de această bucată de istorie, Maserati Formula E va fi laboratorul nostru tehnologic pentru a accelera dezvoltarea motoarelor electrificate de înaltă eficiență și a software-ului inteligent pentru mașinile noastre sport de serie. Formula E este campionatul perfect în acest scop și suntem foarte mândri să fim primul brand italian care se alătură.”

➡ Motorul Nettuno de la Maserati: 200 CP/litru 💡

Alejandro Agag, fondator și președinte, Formula E, a declarat: „Suntem mândri să primim Maserati în noua lor casă, printre sporturile cu motor de clasă mondială. Campionatul Mondial de Formula E ABB FIA este punctul culminant al curselor electrice. Oferă mediul perfect pentru cele mai dinamice și inovatoare mărci pentru a-și prezenta capacitățile tehnologice alături de ambițiile lor sportive.”

 Un secol de motorsport culminează cu Formula E

Maserati s-a născut pe circuit din îndrăzneala fraților Maserati și apoi a piloților săi. Debutul în lumea curselor a avut loc acum 96 de ani. Prima mașină de curse cu logo-ul Trident pe capotă a fost Tipo 26. Acesta a debutat la Targa Florio în 1926, câștigând primul loc la clasa mașinilor cu motoare de până la 1.5 litri. La volanul său era Alfieri Maserati.

Fangio Maserati autoexpert.ro

31 de ani mai târziu, Juan Manuel Fangio devenea campion în Formula 1 cu Maserati în 1957. Ultima data când numele Maserati a fost văzut în lumea monoposturilor a fost alături de Maria Teresa De Filippis. A fost prima femeie care s-a calificat într-o cursă de Formula 1. Conducea un 250F.

Maserati MC12 autoexpert.ro

Ultima apariție în lumea curselor a fost alături de modelul MC12. Modelul a câștigat 22 de curse (inclusiv 3 victorii în cursa de 24 de ore de la Spa) și 14 titluri de Campion în clasamentul constructorilor, piloților și echipelor în campionatul de anduranță FIA GT din 2004 și până în 2010.

 

Adaugati comentariu